ارز دیجیتال

فرآیند تولید محتوا

1401/10/29 0

ما برای هر کاری که انجام می دهیم فرآیندهایی ایجاد می کنیم. ما یک سیستم را طراحی می کنیم، آن را راه اندازی می کنیم، آن را تغییر می دهیم تا کار کند، سپس آن سیستم را بارها و بارها تکرار می کنیم تا به نتایج مورد نظر برسیم. به هر کمپین بازاریابی که تا به حال انجام داده اید فکر کنید. هر کدام از آنها روندی داشتند. تولید محتوا تفاوتی با آن ها ندارد. مراحل زیر را برای سایت  تولید محتوا دنبال کنید.

تعیین اهداف محتوا

اولین قدم شما در فرآیند تولید محتوا این است که تعیین کنید می خواهید محتوای خود به چه اهدافی دست پیدا کند. خواه نیاز به افزایش ترافیک ارگانیک به سایت خود داشته باشید یا اعتبار دامنه خود را بهبود ببخشید، از اهداف بازاریابی خود برای اطلاع رسانی به فرآیند و استراتژی خود استفاده کنید.

یک استراتژی محتوا ایجاد کنید

هنگامی که اهداف روشنی دارید، از آنها به عنوان یک راهنما برای تنظیم استراتژی محتوای خود استفاده کنید. استراتژی محتوا، سئو و بازاریابی محتوا را برای شناسایی انواع محتوایی که بیشترین ارزش را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد، ترکیب می کند. برای ایجاد یک استراتژی محتوای موثر، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نام تجاری شما

هنگام توسعه استراتژی محتوای خود، ماموریت شرکت، لحن برند، ارزش های پیشنهادی و مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید.

  • رقبای شما

 ببینید چه محتوایی برای رقبای شما خوب کار می کند (یعنی برای چه موضوعاتی رتبه دارند) و آن استراتژی را بهبود ببخشید.

  • بازار شما

 مشخص کنید که چقدر رشد ممکن است و چه ایده هایی در بازار شما مرتبط هستند.

تحقیقات کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا می تواند تغییر محسوسی در رتبه بندی گوگل شما ایجاد کند. هرکسی که در بازاریابی محتوا کار می کند می داند که تحقیقات کلمات کلیدی برای رتبه بندی در Google و بهبود تعامل محتوا بسیار مهم است. فرایند تحقیق در مورد کلمات کلیدی چگونه است و چگونه می توان آن را به درستی انجام داد؟برای یافتن پاسخ این سوال توصیه میکنیم مقاله تحقیق کلمات کلیدی ما را مطالعه کنید.

فرمت محتوای مناسب را انتخاب کنید

پس از تحقیق در مورد کلمات کلیدی مورد نظر، باید تصمیم بگیرید که کدام قالب محتوایی برای انتقال آن اطلاعات به مخاطبان مربوطه مناسب است. به خاطر داشته باشید که چگونه مخاطبان هدف شما ترجیح می دهند محتوا را نیز مصرف کنند. یک نکته حرفه ای این است که از آنچه قبلاً در SERP رتبه بندی شده است الهام بگیرید.

مراحل تولید محتوا

مقاله پیشنهادی چگونه محتوایی بنویسیم که مردم واقعا آن را بخوانند

ایده پردازی

اکنون که تعیین کرده اید کدام کلمات کلیدی را مورد هدف قرار دهید، وقت آن رسیده است که برخی ایده های محتوا را پیاده کنید. تحقیقات HubSpot نشان می دهد که بهترین راه برای سازماندهی محتوا از طریق خوشه های موضوعی یا ساختار پیلار کلاستر است؛ به این معنی که شما یک صفحه ستون طولانی و جامع را بر اساس یک کلمه کلیدی ایجاد می کنید و سپس به محتوایی که در زیرمجموعه های مرتبط ایجاد کرده اید پیوند می دهید.

نوشتن

با در نظر گرفتن فرمت مناسب، زمان نوشتن فرا رسیده است. در بازاریابی محتوا، هدف ایجاد محتوای سئو پسند یا محتوایی است که هم کاربر و هم گوگل را راضی کند.

همانطور که شروع به نوشتن می کنید، پاسخ دادن به هدف جستجوی کاربر در سریع ترین زمان ممکن را در اولویت قرار دهید، در حالی که ساختار پست را برای نشان دادن ارزش اطلاعات به گوگل بهینه سازی کنید.

رعایت نکات سئو محتوا

در نوشتن محتوای وب سایت کلمات کلیدی پر سرچ و مهم برای کسب و کارتان را هدف بگیرید و محتوا را برای رتبه گرفتن در آن کلمات بهینه کنید. بهینه سازی تایتل، متا دسکریپشن، تگ های هدینگ، لینک داخلی، عکس ها و.. از مواردی است که در باید رعایت کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله اصول سئو محتوا را مطالعه کنید.

ویرایش

ویرایش یک مرحله مهم در فرآیند تولید محتوا است. ویرایش علاوه بر تشخیص اشتباهات تایپی یا تصحیح دستور زبان، اطمینان حاصل می کنند که محتوای شما با صدا، لحن و سبک سردبیری برند شما همخوانی دارد. ضروری است که محتوای شما نماینده برند شما باشد، زیرا به عنوان یک خط ارتباط مستقیم از کسب و کار به خواننده عمل می کند. اگر محتوای شما پر از اشتباه است یا درست به نظر نمی رسد، خوانندگان ممکن است شما را از چشم خواننده بندازد!

انتشار

انتشار محتوا به سادگی کلیک روی دکمه است. می توانید بلافاصله پس از بارگذاری محتوای خود را منتشر کنید، یا می توانید با انتظار برای زمان مطلوب، تأثیر آن را بیشتر کنید. اگر به تازگی کار خود را شروع کرده اید، کلیک بر روی انتشار بلافاصله احتمالاً تأثیر چندانی بر مخاطبان شما نخواهد گذاشت. اما اگر شما به برنامه منظم انتشار متعهد شده اید، مانند ارسال یک پست جدید در هر چهارشنبه، مخاطبان شما انتظار دارند که پستهای منتشر شده در روزهای چهارشنبه را ببینند.

چند نکته مهم:

زمان در صفحه

 این مقدار زمانی است که کاربر در یک صفحه خاص می گذراند و می تواند به شما بگوید که آیا کاربران به اندازه کافی برای خواندن محتوای شما می مانند یا خیر.

رشد مخاطب

این تعداد سرنخ‌ها یا مشترکین جدیدی است که از محتوای شما به دست می‌آید.

نرخ پرش

این درصد کاربرانی است که تنها پس از مشاهده یک صفحه، سایت شما را ترک می‌کنند یا «پرش» می‌کنند. این معیار بینشی را در مورد اینکه آیا محتوای شما

محتوا را به روز کنید

آخرین مرحله در فرآیند محتوا این است که محتوای را مجدداً بررسی کنید و مرتباً آن را به روز کنید. شما می توانید با به روز رسانی محتوای خود حداقل سالی یک بار، این رشد را برای کسب و کار خود تکرار کنید. اگر محتوای شما متعلق به یک صنعت خاص است یا در یک SERP بسیار رقابتی است، مفید است که آن را بیشتر به روز کنید.

به روز رسانی محتوای شما فاصله تازگی آن یا فاصله بین قدیمی ترین پست و جدیدترین پست در SERP را بهبود می بخشد. فاصله تازگی بهتر به محتوای شما کمک می کند تا از نتایج قدیمی تر در SERP برتری داشته باشد و به محتوای شما یک مهر زمانی رقابتی می دهد که به افزایش CTR یک قطعه کمک می کند.

مطلب پیشنهادی طراحی سایت 

سخن آخر

تولید محتوای معنادار، هدفمند و موثر آسان نیست و این نیاز به زمان، تلاش و سرمایه گذاری واقعی در فرآیند محتوای شما دارد. محتوا باید به عنوان یک دارایی در سازمان شما دیده شود. تنها در این صورت است که می توان به آن توجهی که شایسته آن است، داشت. از این راهنما به عنوان نقطه شروع برای درک فرآیند تولید محتوا استفاده کنید. وقتی آماده شدید، شروع به تولید محتوای خود کنید تا بتوانید اطمینان داشته باشید که محتوایی که ایجاد می کنید نیازهای مخاطبان شما را برآورده می کند و کسب و کار شما را رشد می دهد.

لینک های مفید
بالا