ارز دیجیتال

مزیت های تتر چیست؟

1402/01/15 0

تتر یا همان USDT یک ارز دیجیتال است و در صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود. درست مثل ریپل، کاردانو، سولانا و… . اما یک تفاوت اساسی وجود دارد. قیمت ارزهای دیجیتال معمولی دائماً در نوسان است و اگر از یک نفر بپرسید قیمت بیت کوین چند است، به شما خواهد گفت: “الان؟… یا الان؟” اما قیمت USDT همیشه روی یک دلار ثابت است. از همین رو در دسته‌ای از ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد که استیبل‌کوین نام دارد. البته ریپل تنها استیبل کوین موجود نیست و رمز ارزهای معتبر دیگری وجود دارد که قیمت آنها روی یک دلار (یا ارزهای فیات دیگر) ثابت است. اما ریپل پیشرو همه آنهاست و عناوینی مانند دلار دیجیتال یا ارز رایج اینترنت فقط به USDT اختصاص دارد. در این مقاله قرار است مزیت‌های استفاده از تتر را نقد و بررسی کنیم و اطلاعات جالبی کسب کنیم. لطفاً تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

مزایای تتر :

USDT مزایای زیادی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. مطمئناً مهم‌ترین مزیت ثبات قیمت تتر است. همچنین از آنجایی که تتر دلار آمریکا را به شکل دیجیتالی درآورده است، از نظر بسیاری به عنوان کاربردی‌ترین راه برای رواج ارزهای دیجیتال به عنوان وجه اصلی تلقی می‌شود. تخمین‌های بازار نشان می‌دهند که USDT می‌تواند بازدهی مناسبی را در یک افق زمانی سه تا پنج ساله ارائه دهد. برای سرمایه گذارانی که به دنبال حفظ سرمایه هستند و در عین حال به ارزهای دیجیتال علاقه دارند، خرید USDT یک انتخاب عالی است. اما مزیت‌های تتر از این قرار است:

ثبات و امنیت :
غیرقابل‌ انکارترین مزیت تتر ثبات آن است. توکن USDT یکی از باثبات‌ترین دارایی‌های این دوران در حوزه ارزهای دیجیتال است. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند با ریسک کمی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوند می‌توانند تتر را به عنوان یک دارایی ثابت، در بازاری که بی‌ثباتی از مؤلفه‌های اصلی آن است در نظر بگیرند.

تراکنش با سرعت بالا و کارمزد کم :
نقل و انتقالات وجوه دلاری از طریق بانکداری سنتی ممکن است یک تا چهار روز طول بکشد. اگر روند انتقال در طول شب یا در تعطیلات آخر هفته آغاز شود، نهایی شدن تراکنش ممکن است حتی دیرتر نیز انجام شود. خوشبختانه معاملات USDT بسیار سریعتر هستند. این سرعت بالا، مزیتی عالی برای معامله‌گران ارز دیجیتال است؛ زیرا خاصیت بازار کریپتو نوسانات بالای آن است و اگر نقل و انتقالات مالی دیر به دیر انجام شوند، ممکن است سود آنها ناپدید شود. معامله‌گران باید بتوانند در عرض چند دقیقه تراکنش‌های خود را انجام دهند؛ نه چند روز.

جایگزین دلار و سایر ارزهای فیات :
شما می توانید به راحتی از ارز دیجیتال تتر، به عنوان یک جایگزین حرفه ای و با اطمینان، برای دلار یا دیگر ارزهای فیات استفاده کنید. حتی شما می توانید به این ترتیب از تتر برای معاملات نقدی خود استفاده کرده و در صورتی که نیاز به پرداخت در قالب دلاری داشته باشید، می توانید برای راحتی بیشتر معامله، از جایگزین مطمئن و متناظر آن، یعنی Tether استفاده کنید.
نکته ۱: این مورد به ویژه در شرایط فعلی تحریم های ظالمانه صورت گرفته علیه ایران که معاملات جهانی را با چالش های جدی روبرو ساخته است، فوق العاده پرکاربرد بوده و می توان به راحتی از ارزهای دیجیتال به ویژه تتر به عنوان جایگزین معاملات دلاری استفاده کرد.
نکته ۲: کارمزد کمتر معاملات بر پایه تتر، باعث شده است که در بسیاری از مواقع افراد و حتی شرکت های بین المللی بزرگ، استفاده از این ارز دیجیتال را به مبادلات بر مبنای دلار به عنوان پایه ترجیح دهند.

شفافیت در عین حفظ هویت :
در معاملات خرید تتر هیچ ردی باقی نمی¬ماند در عین حال همه چیز شفاف است. قرارهای هوشمند تتر همگی رمزنگاری شده هستند و کسی به محتوای آن¬ها دسترسی پیدا نخواهد کرد مگر با اجازه طرفین. در خرید دلار چنین امنیتی معنا ندارد؛ چراکه در دنیای واقعی دلار رمزگذاری نمی¬شود. مسیر حرکت پول سنتی مشخص است و پیگیری این مسیر راحت خواهد بود.

نتیجه گیری :
نگرانی ها واقعی هستند، اما اجازه ندهید که شما را از وارد شدن به بازار USDT باز دارد، زیرا این بهترین حرکت کوتاه مدت برای شما محسوب می شود. مزایای Tether، که مانند یک دلار دیجیتالی با رمزنگاری تضمین شده است و مانند دیگر رمزنگاری ها در معرض حدس و گمان نیست، مزایای واقعی در دنیای  وحشی رمزنگاری هستند. در دنیای ناپایدار ارزهای دیجیتال، داشتن ثبات خوب است. بنابراین، Tether ارز دیجیتال رمزنگاری شده قابل توجهی است که نمی توان به این سادگی ها از آن چشم پوشی کرد.

لینک های مفید
بالا