ارز دیجیتال

روش های کسب درامد بیت کوین

1403/01/19 0

طبق داده‌های Statista، از هر چهار استرالیایی یک نفر صاحب ارز دیجیتال است. بیت کوین با ارزش بازار حدود 500 میلیارد دلار (تا 27 آگوست 2023)، بزرگترین ارز دیجیتال موجود است و نقطه شروع محبوبی برای سرمایه گذاران علاقه مند به ارزهای دیجیتال است. اما خرید بیت کوین از طریق صرافی ارز دیجیتال تنها راه برای به دست آوردن این دارایی دیجیتال نیست. در اینجا چند راه برای کسب بیت کوین در استرالیا آورده شده است. به یاد داشته باشید: در استرالیا، بازار ارزهای دیجیتال تا حد زیادی غیرقابل تنظیم است، بنابراین اگر مشکلی پیش بیاید، به غرامت دسترسی نخواهید داشت. با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، تمام سرمایه شما در معرض خطر است. فقط چیزی را سرمایه گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید.

بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

بیت کوین نوعی ارز مجازی است که از فناوری بلاک چین برای مدیریت تراکنش هایی که بین کاربران یک شبکه غیرمتمرکز انجام می شود استفاده می کند. بلاک چین بیت کوین در اصل یک دفتر کل دیجیتال است. گروه‌هایی از تراکنش‌ها در «بلوک‌هایی» که به یک زنجیره اضافه می‌شوند فهرست می‌شوند. از آنجایی که همه کاربران به یک کپی از این دفتر دسترسی دارند، دروغ گفتن درباره تعداد بیت کوین های خود برای کسی بسیار دشوار است، زیرا دفتر کل با آنها در تضاد است. هیچ مرجع مرکزی مانند بانک در رسیدگی به تراکنش ها دخالت ندارد. این سیستم را کاملاً همتا به همتا می‌کند و به هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد اجازه می‌دهد تا فوراً با دیگران در سراسر جهان تراکنش کند.

راه های مختلف برای کسب بیت کوین

1. استخراج بیت کوین

هنگامی که تراکنش‌های بیت‌کوین تکمیل می‌شوند و یک بلوک جدید به بلاک چین اضافه می‌شود، یک بیت‌کوین در فرآیندی که به عنوان استخراج شناخته می‌شود، ضرب می‌شود. فرآیند اعتبارسنجی یک تراکنش پیچیده است و برای حل یک مشکل رمزنگاری به رایانه هایی در شبکه بیت کوین نیاز دارد. اولین کسی که این کار را انجام می دهد با بیت کوین تازه ضرب شده پاداش می گیرد. با این فرآیند، روزانه حدود 900 بیت کوین استخراج می شود. استخراج بیت کوین به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد. بر اساس برخی تخمین ها، انجام یک تراکنش بیت کوین به 707 کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) برق نیاز دارد که تقریبا 60 برابر مقدار مصرف شده توسط یک خانواده متوسط استرالیایی در روز است. همچنین به یک ریگ پیچیده و نرم‌افزار استخراج خاص نیاز دارد که نفوذ ماینرهای جدید را دشوار می‌کند. به همین دلیل، ماینرهای بیت‌کوین مرتباً با هم متحد می‌شوند تا چیزی را ایجاد کنند که «استخر» نامیده می‌شود - به اشتراک گذاشتن منابع و تقسیم سود. همچنین شایان ذکر است که مقدار بیت کوینی که برای پردازش هر تراکنش اعطا می شود هر چهار سال یکبار نصف می شود. نصف شدن بعدی در آوریل 2024 رخ خواهد داد که پاداش را از 6.25 بیت کوین در هر بلوک به 3.125 کاهش می دهد. همچنین محدودیت سختی برای عرضه کل بیت کوین (21 میلیون) وجود دارد. پس از رسیدن به این حد، دیگر نمی توان استخراج کرد.

2. وام دادن به بیت کوین

وام دادن بیت کوین روشی محبوب برای کسب بیت کوین است. برخی از صرافی‌های متمرکز، مانند Crypto.com، سپرده‌های ارزهای دیجیتال را جمع‌آوری می‌کنند و از آن برای ارائه وام‌های با بهره استفاده می‌کنند. در ازای سپرده گذاری رمزنگاری آنها نزد وام دهنده، برخی از این پرداخت های بهره به پس انداز کنندگان منتقل می شود. نرخ دقیقی که می توانید کسب کنید بسته به سکه و طول مدتی که انتخاب می کنید متفاوت است. پلتفرم های غیرمتمرکز مانند Aave و Compound نیز گزینه هایی برای وام دادن به بیت کوین هستند، با این حال، شما باید از یک کیف پول web3 مانند Metamask استفاده کنید. از آنجایی که این پلتفرم‌ها در بلاک چین اتریوم وجود دارند، ابتدا بیت‌کوین باید «پیچیده» شود تا بتوان از آن در یک بلاک چین خارج از خود استفاده کرد. نرخ بهره متفاوت است - وام دادن به بیت کوین از طریق Crypto.com می تواند نرخ بهره سالانه تا 1.5٪ را برای پس انداز کنندگان به همراه داشته باشد در حالی که وام دادن به اتریوم تا 2٪ پرداخت می کند.
وام دادن راهی پرخطر برای به دست آوردن بیت کوین است، زیرا همیشه این احتمال وجود دارد که وام گیرندگان نکول کنند.

3. تجارت بیت کوین

تجارت بیت کوین شامل خرید و فروش بیت کوین از طریق یک پلت فرم مبادله ای با هدف کسب سود است که ممکن است در دارایی های کریپتو اضافی سرمایه گذاری شود یا نباشد. استراتژی‌ها طیف وسیعی را از معاملات درون روزی، خرید و نگهداری، تا پوشش ریسک را در بر می‌گیرد. برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت خود، معامله گران بیت کوین باید با نوسانات بازار هماهنگ باشند و از اخباری که می تواند بر روی کریپتو تاثیر بگذارد، مطلع باشند. افرادی که مایلند قدرت خود را در تجارت کریپتو امتحان کنند، باید به دقت بررسی کنند که آیا زمان و سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در این استراتژی سفته بازانه و پر ریسک را دارند یا خیر.

4. ادعای Airdrops

"Airdrops" یک استراتژی بازاریابی است که توسط برخی از شرکت های رمزنگاری و بلاک چین برای ایجاد انگیزه در افزایش آگاهی و جذب کاربران یا سرمایه گذاران جدید استفاده می شود. در طول ایردراپ، این شرکت در ازای رعایت معیارهای خاص، سکه‌ها یا توکن‌های رایگان را بین دارندگان ارزهای دیجیتال توزیع می‌کند. برخی از شرکت ها به سادگی آدرس کیف پول رمزنگاری و برخی از جزئیات شخصی اولیه را می خواهند، در حالی که برخی دیگر از مدعیان می خواهند ثابت کنند که برخی از سکه ها یا توکن های شرکت را در اختیار دارند. همچنین ممکن است لازم باشد قبل از اعطای سکه وظایفی را انجام دهید، مانند دنبال کردن صادرکننده در رسانه های اجتماعی، نوشتن نظرات یا اشتراک گذاری پست ها. برای شرکت در این رویدادهای airdrop، ممکن است نیاز داشته باشید که یک حساب رسانه اجتماعی در پلتفرم هایی مانند توییتر، فیس بوک یا تلگرام داشته باشید. محبوب‌ترین ایردراپ‌های کریپتو در سال 2023 Arbitrum و Maverick بودند که هر کدام بیش از 10000 دلار به برخی از گیرندگان دریافت کردند. علاقه مندان به کریپتو که می خواهند در رویدادهای airdrop شرکت کنند باید به سرعت عمل کنند، زیرا آنها معمولاً بر اساس اولویت اول عمل می کنند.

5. کمک به یافتن اشکالات

برخی از توسعه دهندگان رمزارز ممکن است مشوق هایی را برای کاربرانی که به آنها در یافتن اشکالات یا اشکالات در سیستم خود کمک می کنند ارائه دهند. به عنوان مثال، کریکن صرافی کریپتو دارای یک برنامه «Bug Bounty» است که به کاربران برای یافتن آسیب‌پذیری‌ها یا باگ‌ها، بیت کوین پاداش می‌دهد. همچنین ممیزی‌های قراردادی مبتنی بر جامعه وجود دارد که بر روی پلتفرم‌هایی مانند Code4rena انجام می‌شود، که می‌تواند برای افرادی که به اشکالات شدید پنهان در کد پروژه توجه دارند، بسیار سودآور باشد.

6. یادگیری با انگیزه

چند پلتفرم معاملاتی به کاربران این امکان را می‌دهند که با تکمیل درس‌هایی درباره رمزارزها و موضوعات مرتبط با بلاک چین، مقادیر کمی از ارزهای دیجیتال به دست آورند. به عنوان مثال، کوین‌بیس و بایننس به کاربران اجازه می‌دهند تا در ازای تکمیل درس‌هایی درباره نحوه عملکرد آنها، چند دلار از ارزهای دیجیتالی خاص کسب کنند.
نتیجه
در دنیای ارزهای دیجیتال، هیچ راه آسان یا کم خطری برای کسب بیت کوین اضافی وجود ندارد. با این حال، اگر با اصول ارز دیجیتال آشنا هستید و به راحتی ریسک می کنید، گزینه های زیادی برای امتحان کردن وجود دارد. این مقاله تاییدیه هیچ ارز دیجیتال، کارگزار یا صرافی خاصی نیست و همچنین توصیه ای برای ارز دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری نیست. ما در این مقاله فقط روش های کسب بیت کوین را به شما ارائه دادیم تا با روش ها و گذشته بیت کوین اشنا شوید.
 

لینک های مفید
بالا