ارز دیجیتال

6 نکته در مورد بازاریابی محتوا برای مبتدیان

1403/02/02 0

ما در این مقاله در مورد 6 نکته از بازاریابی محتوا برای تولید محتوا وبسایت و... را برایتان شرح میدهیم. اکنون که اینترنت به یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل شده است، سایت شما می تواند بسیار بیشتر از حداقل حداقل ارائه دهد. با یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی، کسب و کار شما می تواند منفعلانه به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کند، به سؤالات آنها پاسخ دهد و آنها را به سرنخ تبدیل کند. قبل از اینکه بتوانید هر نوع استراتژی بازاریابی (آنلاین یا غیره) ایجاد کنید، باید مخاطبان خود را بشناسید. اما برخلاف بسیاری از روش‌های سنتی، بازاریابی محتوا مستلزم آن است که بیشتر از جمعیت هدف خود بدانید. بازاریابی محتوا به شما نیاز دارد که مقالات، پست‌های وبلاگ و گرافیکی بنویسید که مخاطبان خود را جذب کند. برای انجام این کار، باید بدانید که مشتریان بالقوه شما چه می خواهند. علایق آنها چیست؟ آنها در چه زمینه ای به کمک نیاز دارند؟ و از چه کلمات و عباراتی برای یافتن پاسخ آنلاین استفاده می کنند؟

6 نکته بازاریابی محتوا برای مبتدیان و فراتر از آن

1. پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید

همانطور که از این نکات بازاریابی محتوا استفاده می کنید و محتوا را در سایت خود منتشر می کنید، حتماً به طور منظم پیشرفت خود را در برابر اهداف خود زیر نظر داشته باشید. اگرچه نگاه کردن به حجم صفحاتی که منتشر کرده‌اید آسان است و احساس می‌کنید که کاری را انجام داده‌اید، کاملاً ضروری است که ببینید آیا آن صفحات واقعاً نتیجه می‌دهند یا خیر. بررسی گوگل آنالیتیکس (یا یک برنامه تحلیلی دیگر) را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید و معیارهایی را که عملکرد کلی را نشان می دهد، ردیابی کنید. اگر کارها خوب پیش می‌رود، به انجام کاری که انجام می‌دهید ادامه دهید و اگر نه، از آن داده‌ها برای اصلاح استراتژی خود استفاده کنید تا مؤثرتر باشد.

2. اهداف قابل اندازه گیری تعیین کنید

مانند هر استراتژی بازاریابی، شما باید اهداف مشخصی برای محتوای سایت خود داشته باشید. بنابراین قبل از شروع، مشخص کنید که چه چیزی را می خواهید انجام دهید. در اینجا برخی از رایج ترین اهداف بازاریابی محتوا آورده شده است:
•    افزایش ترافیک سایت
•    بازدیدکنندگان بیشتری را برای اولین بار جذب کنید
•    بازدیدکنندگان هدفمند بیشتری را جذب کنید
•    ثبت نام برای لیست ایمیل ایجاد کنید
•    اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی را دریافت کنید
•    افزایش تبدیل در سایت شما

3. ارتباطات مرتبط با کسب و کار خود ایجاد کنید

اگرچه مهم است که زیاد تبلیغاتی نباشید، اما باید به دنبال فرصت هایی باشید تا محصولات یا خدمات خود را در موارد مرتبط ذکر کنید. حتی اگر این فقط یک پیوند به صفحه دیگری در پایین یک پست وبلاگ باشد، نگه داشتن بازدیدکنندگان در سایت شما فراتر از اولین چیزی که می بینند، کلید تبدیل آنها به مشتری است.

4. خوانندگان را در اولویت خود قرار دهید

ایجاد محتوایی که در درجه اول آموزنده باشد می تواند چالش برانگیز باشد. پس از سال‌ها نوشتن کپی با هدف بستن فروش، بازگشت به زبان فروش بسیار آسان است. از این تمایز آگاه باشید و مراقب باشید که اطلاع رسانی به خوانندگان را در اولویت همه مطالب خود قرار دهید. مصرف کنندگان امروزی مستعد تنظیم محتوای تبلیغاتی هستند و این می تواند به راحتی شانس شما را برای ایجاد اعتماد بین بازدیدکنندگان سایت از بین ببرد. در عوض، زمانی که محصولات یا خدمات خود را بازاریابی محتوا می کنید، به خوانندگان بگویید که چه کاری انجام می دهید، چرا مهم است، چه مزیت هایی برای شرکت شما دارد و چگونه می توانید به مشتریان بالقوه کمک کنید.

5. تمرکز خود را محدود کنید

همانطور که موضوعاتی را که می خواهید در مورد آنها بنویسید انتخاب می کنید، ممکن است متوجه شوید که موضوعات کلی و گسترده ای را مطرح می کنید. اما مگر اینکه برای ایجاد محتوای طولانی و جامع وقت صرف کنید، باید هر موضوع را تا جایی محدود کنید که بتوانید آن را به طور کامل پوشش دهید. این کار علاوه بر اینکه تولید محتوا را قابل مدیریت تر می کند، به شما در ایجاد موضوعات موثرتر نیز کمک می کند. بهتر است 10 صفحه داشته باشید که به طور جامع به یک سؤال خاص پاسخ دهد تا یک صفحه که به 10 سؤال با حداقل توضیح پاسخ می دهد به خصوص اگر هر سؤال به موضوع متفاوتی می پردازد و این کار در بازاریابی محتوا تاثیر بیشتری میگذارد.

6. یک ایده منحصر به فرد پیدا کنید

این یکی از مهمترین نکات بازاریابی محتوا است. اگرچه رقبای شما می‌توانند منابع خوبی برای ایده‌های موضوعی باشند، شما باید از انتشار محتوایی که بیش از حد شبیه به دیگران است خودداری کنید. به هر حال، هدف بازاریابی محتوا این است که اطلاعات مفیدی را در اختیار مشتریان خود قرار دهید، نه اطلاعاتی که به راحتی در دسترس هستند.هر زمان که یک ایده عالی دیدید، در برابر وسوسه تکرار آن با برخی تغییرات جزئی مقاومت کنید. در عوض، موضوع را به عنوان نقطه شروع ببینید و به دنبال راه هایی باشید که بتوانید زاویه منحصر به فرد خود را انتخاب کنید. این شما را از تبدیل شدن به بخشی از "حفظه پژواک" محتوای آنلاین باز می دارد و برای خوانندگان خود بسیار جالب تر خواهد بود.

نتیجه گیری
قبل از اینکه بتوانید هر نوع استراتژی بازاریابی (آنلاین یا غیره) ایجاد کنید، باید مخاطبان خود را بشناسید. اما برخلاف بسیاری از روش‌های سنتی، بازاریابی محتوا مستلزم آن است که بیشتر از جمعیت هدف خود بدانید. بازاریابی محتوا از شما نیاز دارد که مقالات، پست‌های وبلاگ و گرافیکی بنویسید که مخاطبان خود را جذب کند. برای انجام این کار، باید بدانید که مشتریان بالقوه شما چه می خواهند، با توجه به اینکه 48 درصد از بازاریابان B2B و 77 درصد از بازاریابان B2C از بازاریابی محتوا استفاده می کنند، احتمالاً شما تنها کسب و کاری در صنعت خود نیستید که سعی در جذب مشتری با محتوا دارد. و اگرچه این بدان معنی است که شما رقابت دارید، اما به این معنی است که شما این فرصت را دارید که ببینید دیگران چه چیزی خلق می کنند. به آنچه که دیگر رقبای برتر در صنعت شما با استراتژی های محتوای خود انجام می دهند نگاهی بیندازید.

لینک های مفید
بالا