ارز دیجیتال

چگونه بهترین کیف پول بیت کوین را انتخاب کنیم؟

1403/01/30 0

وقتی اولین بیت کوین خود را خریداری می کنید، باید تصمیم بگیرید که آن را کجا قرار دهید. کیف پول بیت کوین نه تنها به عنوان یک صندوق دیجیتالی فوق امن عمل می کند، بلکه به عنوان برنامه ای که برای مدیریت بیت کوین خود استفاده می کنید نیز عمل می کند. بهترین کیف پول های بیت کوین به شما امکان می دهد بیت کوین (و سایر ارزهای دیجیتال) را ارسال و دریافت کنید، بین کریپتوها تجارت کنید، راه های جدیدی برای استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال خود کشف کنید، به روز رسانی ها و اخبار بازار را دریافت کنید و حتی با قراردادهای هوشمند تعامل کنید. در این راهنما ما شما را با فاکتورهای کلیدی که در انتخاب کیف پول بیت کوین باید در نظر بگیرید آشنا می کنیم.

امنیت

مهم است که برنامه کیف پول شما اولین خط دفاعی را در صورت افتادن دستگاه شما در دستان اشتباه داشته باشد. این بدان معناست که کیف پول شما به طور پیش فرض باید هر بار که می خواهید از آن استفاده کنید، باید قفل آن را باز کنید. باز کردن قفل با پین قابل قبول است، اما اگر به طور منظم از کیف پول خود استفاده می کنید، ممکن است ناراحت کننده باشد. کیف پول Bitcoin.com تشخیص چهره یا اثرانگشت را ادغام می‌کند و دسترسی را آسان می‌کند و در عین حال بالاترین سطح امنیت را حفظ می‌کند.

اعتبار

اعتبار سازنده کیف یکی از مهم ترین عوامل است زیرا ممکن است یک کیف پول دارای نقص های امنیتی داخلی باشد (چه به صورت طراحی یا تصادفی) که بیت کوین و سایر دارایی های رمزنگاری شده شما را در معرض خطر قرار می دهد. برای بررسی اینکه کیف پول بالا و بالا است، آن را در انجمن هایی مانند بیت کوین ردیت جستجو کنید تا ببینید مردم در مورد آن چه می گویند. اپلیکیشن کیف پول بیت کوین Bitcoin.com از سال 2017 وجود داشته و میلیون ها نفر از آن به طور فعال استفاده می کنند. می توانید آنچه را که مردم در مورد آن می گویند در انجمن ذکر شده در بالا و همچنین در App Store، Google Play و Trust Pilot مشاهده کنید.

کیف پول بیت کوین

دسترسی به کلیدهای خصوصی

اگر به کلیدهای خصوصی بیت کوین خود دسترسی ندارید، از نظر فنی کنترلی بر بیت کوین خود ندارید - بنابراین مطمئن شوید که کیف پول شما امکان دسترسی به کلیدهای خصوصی را برای شما فراهم می کند. کلیدهای خصوصی برای آدرس های بیت کوین به شکل عبارات عبور 12 یا 24 کلمه ای به صورت تصادفی تولید می شوند و هر آدرس بیت کوین دارای کلید خصوصی (گذرواژه) خود است. هر کسی که کلید خصوصی یک آدرس را در اختیار داشته باشد، کنترل کاملی بر بیت کوین مرتبط با آن آدرس دارد. این بدان معناست که اگر از کیف پولی استفاده می‌کنید که به شما امکان دسترسی به کلیدهای خصوصی شما را نمی‌دهد، چیزی جز ادعای بیت‌کوین خود ندارید. شخص دیگری سرپرستی (و کنترل) آن را بر عهده می گیرد. به عنوان مثال، در صورتی که متولی شما ورشکسته شود، به احتمال زیاد دیگر هرگز بیت کوین خود را نخواهید دید. علاوه بر این، وقتی کلیدهای خصوصی بیت کوین خود را در دست ندارید، هر بار که می خواهید از آن استفاده کنید (مثلاً آن را ارسال کنید)، باید از متولی اجازه بخواهید (زیرا متولی کنترل کننده است). مشکل این است که برای مثال، متولی ممکن است درخواست ارسال شما را چند روز به تأخیر بیندازد و هزینه‌های اضافی را به شما اجازه دهد تا از بیت کوین خود استفاده کنید. در مقابل، وقتی کلیدهای خصوصی را در اختیار دارید، مستقیماً با بلاک چین عمومی بیت کوین در تعامل هستید، بنابراین هیچ واسطه ای وجود ندارد. البته برنامه کیف پول بیت کوین Bitcoin.com به شما امکان دسترسی به کلیدهای خصوصی را می دهد. نکته مهم، تولید کلیدهای خصوصی شما با استفاده از برنامه کیف پول Bitcoin.com منحصراً در دستگاه شما انجام می شود. این بدان معنی است که فقط شما به کلیدهای خصوصی خود دسترسی خواهید داشت (نه Bitcoin.com و نه هیچ کس دیگری).

سفارشی سازی هزینه

بهترین کیف پول‌ها سفارشی‌سازی هزینه‌هایی را که به اعتبارسنجی‌ها، ماینرهای بلاک چین می‌پردازید آسان می‌کنند. به دنبال کیف پولی باشید که دارای تنظیمات از پیش تعیین شده مناسب مانند سریع، متوسط و کند باشد. به عنوان مثال، وقتی سریع را انتخاب می کنید، کارمزد بیشتری می پردازید، اما تراکنش شما در زمان کمتری انجام می شود. همچنین خوب است که این گزینه را داشته باشید که دقیقاً کارمزدی را که برای هر تراکنش می پردازید انتخاب کنید. به عنوان مثال، در کیف پول بیت کوین Bitcoin.com، می‌توانید نرخ دقیق بایت/ساتوشی برای تراکنش‌های بیت‌کوین و قیمت دقیق گاز برای تراکنش‌های اتریوم را تعیین کنید.

Multisig (کیف پول های مشترک)

یکی از ویژگی های خوب در کیف پول گزینه multisig است. کیف پول Multisig کیفی است که برای تایید تراکنش ها به بیش از یک نفر نیاز دارد. برای هر کیف پول مولتی سیگ، شما تصمیم می گیرید چه تعداد شرکت کننده داشته باشد، و چه تعداد از شرکت کنندگان باید تراکنش ها را تایید کنند. به عنوان مثال، یک کیف پول 3 از 6 مولتی سیگ شش شرکت کننده دارد و حداقل سه نفر از آنها برای تایید هر تراکنش نیاز دارند. هر یک از شش شرکت‌کننده می‌توانند یک معامله را پیشنهاد کنند، اما حداقل سه نفر باید آن را امضا یا تأیید کنند.

کیف پول بیت کوین

نتیجه گیری
 ما در این مقاله در مورد کیف پول بیت کوین و ویژگی های انها حرف زدیم. یک کیف پول multisig را تصور کنید که در آن سه نفر از اعضای خانواده شما در آن شرکت دارند و 2 نفر از 3 مورد نیاز برای تایید تراکنش ها هستند. در صورتی که یکی از سه نفر کلید خصوصی خود را گم کند، این کار از وجوه شما محافظت می کند. همچنین در صورت ربوده شدن یکی از سه نفر توسط دزدان احتمالی بیت کوین، از وجوه شما محافظت می کند. مورد استفاده کلیدی دیگر برای کیف پول Multisig مدیریت خزانه یک سازمان است. در اینجا، کیف پول را می توان به گونه ای تنظیم کرد که به عنوان مثال، 3 نفر از 6 عضو هیئت مدیره باید یک معامله را برای تأیید یک درخواست هزینه امضا کنند. بهترین کیف پول بیت کوین مدیریت (پشتیبان گیری) همه کلیدهای خصوصی شما را آسان می کنند. در حالی که داشتن کلیدهای خصوصی بیت کوین بسیار مهم است، مدیریت آن کلیدها می تواند کار سختی باشد.
 

لینک های مفید
بالا