ارز دیجیتال

نکات مهم قبل از راه اندازی فارم ماینینگ بیت کوین

1402/09/05 0

احتمالا برای افراد زیادی این سوال پیش آمده است که چگونه می‌توان فارم ماینینگ راه اندازی کرد و از صنعت ماینینگ ارزهای دیجیتال سود برد. اگر شما نکات و مسائل پیش روی فارم ماینینگ را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را دنبال کنید. همانطور که می‌دانید، صنعت ماینینگ راه سودآوری است و عده بسیاری وارد این عرصه شده‌اند و افراد زیادی در حال تلاش برای ورود به این صنعت هستند. در این مقاله سعی شده تا به بررسی دقیق و بیان نکات ویژه پیش از راه اندازی فارم ماینینگ بیت کوین برای استرخراج بیت کوین پرداخته شود.

ماینینگ (Mining) یا استخراج بیت کوین چیست؟

بیت کوین (Bitcoin) یکی از ارزهای دیجیتالی است که در سال‌های اخیر مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. امروزه بیت کوین معروف ترین رمز ارز دنیا است و در کشورهای مختلف جهان مورد مبادله قرار می‌گیرد. بیت کوین در ایران نیز مورد توجه زیادی قرار گرفته است و هر روز نیز به شهرت آن افزوده می‌شود. ویژگی بارز ارزهای دیجیتالی، غیر متمرکز بودن آنها است. به این معنی که تحت نظارت هیچ نهاد رسمی و غیر رسمی نیستند و هیچ کشوری نمی‌تواند بر روی آن نظارت داشته باشد. از این رو قیمت بیت کوین را تنها عرضه و تقاضا مشخص می‌کند. فارغ از ویژگی هایی که بیت کوین را از پول رایج متمایز می‌کند، بسیاری از افراد با توجه به آینده درخشانی که برای آن پیش بینی می‌شود، آن را فرصتی برای سرمایه گذاری می‌دانند. به طور کلی شما در دو حالت می‌توانید بیت کوین را بدست آورید:
•    خرید بیت کوین
•    استخراج بیت کوین
بحث خرید بیت کوین کاملا مشخص است. شما در ازای پرداخت پول به یک شخص مورد اعتماد (به صورت مستقیم) یا توسط صرافی های ارزهای دیجیتالی (به صورت غیر مستقیم) می‌توانید صاحب مقدار مشخصی بیت کوین شوید. اما راه دوم همان استخراج یا ماینینگ بیت کوین است. شبکه انتقال بیت کوین نیازمند کسانی است که تراکنش‌های بیت کوین را تایید کنند. تایید این تراکنش‌ها نیازمند دستگاه های پیشرفته‌ی کامپیوتری است و برای تایید یک تراکنش باید دستگاه‌های کامپیوتری یک مسئله پیچیده‌ی ریاضی را حل کنند. سیستم بیت کوین در ازای این کار، به این افراد (که به آنها ماینر) می‌گویند، مقدار مشخصی بیت کوین پاداش می‌دهد. از این رو بسیاری از افراد با سرمایه گذاری در خرید دستگاه و ساخت سالن ماینینگ، به استخراج بیت کوین روی می‌آورند و از این راه کسب درآمد می‌کنند.

ماینینگ بیت کوین

الزامات راه اندازی مزرعه استخراج:

راه اندازی یک فارم ماینینگ به آن سادگی که فکر می کنید هم نیست و برای انجام این کار باید یکسری الزامات را رعایت کنید.
•    مشاوره گرفتن از مشاوران ارز های دیجیتال و افراد متخصص و با تجربه در این زمینه
•    ساخت یک کیف پول مطمئن برای انتقال جوایز با آن
•    تهیه و نصب نرم افزار های ماینینگ
•    عضویت در یکی از استخر های ماینینگ
•    تهیه و خرید دستگاه های استخراج
•    تامین برق مورد نیاز برای استخراج
•    تهیه تجهیزات مورد نیاز و فن های خنک کننده

نکات مهم قبل از راه اندازی فارم ماینینگ

از اونجایی که صنعت استخراج ارزهای دیجیتال پیچیدگی های خاص خودش رو دارن، کاربران علاقه مند به سرمایه گذاری در این حوزه اطلاعات درست و دقیقی از این حوزه ندارن. به عنوان مثال، عوامل مختلفی مثل میزان برق مصرفی، قدرت پردازشی دستگاه، قیمت بیت کوین و میزان سختی شبکه، سودآوری حاصل از استخراج رو تحت تاثیر قرار میدن. شما واسه اینکه بتونین فارم استخراج بیت کوین راه اندازی کنین، باید نکات مهمی رو رعایت کنین. در ادامه نکات مهم قبل از راه اندازی فارم ماینینگ رو بررسی می کنیم:

•    انتخاب سوله یا انبار مناسب

یکی از نکات مهم قبل از راه اندازی فارم ماینینگ، انتخاب سوله مناسب هست. اگه حتی فقط یبار دستگاه ماینر روشن رو از نزدیک دیده باشین، بدون شک می دونین که ماینرها در زمان فعالیت سروصدای زیادی تولید می کنند. دلیل اصلی تولید این صدای بلند، فعالیت فن های دستگاه واسه خنک کردن دستگاه ماینر هست. فن های خنک کننده معمولا سرعت زیادی دارن. بنابراین، شما باید سوله ای رو واسه راه اندازی فارم ماینینگ انتخاب کنین که بزرگ و دور از شهر باشه. البته پیدا کردن یه جای مناسب واسه راه اندازی مزرعه استخراج ارز دیجیتال، کار آسونی نیست.

•    تهیه دستگاه های با کیفیت

یکی دیگه از نکات مهم قبل از راه اندازی فارم ماینینگ، تهیه دستگاه های با کیفیت هست. بهتره بدونین هزینه تهیه سخت افزارهای مورد نیاز با توجه به نوسانات قیمت ارز تغییر می کنند. ماینرها اصلی ترین بخش تامین تجهیزات استخراج ارز دیجیتال و راه اندازی فارم ماینینگ هستن. همچنین ماینرها مدل های مختلف و قابلیت های خاصی دارن. شما می تونین دستگاه های ماینر رو به صورت نو یا دست دوم خریداری کنین.

•    تهیه سیستم های خنک کننده

شما باید قبل از راه اندازی فارم ماینینگ ارز دیجیتال، سیستم های خنک کننده قوی تهیه کنین. ماینرها همواره در حال پردازش های سنگین هستن و به همین دلیل گرمای زیادی رو تولید کنند. از اونجایی که در فارم های ماینینگ، تعداد زیادی دستگاه ماینر وجود داره، مدیریت دمای فارم کار آسونی نیست. بنابراین، شما واسه اینکه بتونین گرمای فارم های خودتون رو کنترل کنین و کاهش بدین، باید از سیستم های خنک کننده قوی استفاده کنین.

نتیجه گیری:
در این مقاله سعی کردیم شما را به طور کلی با مفهوم فارم ماینینگ و نکات مهمی که برای راه اندازی آن نیاز دارید آشنا کنیم. فراموش نکنید که راه اندازی یک فارم ماینینگ هزینه بسیار زیادی دارد و پس از راه اندازی نیز نیاز به صبر برای بازگشت پول دارد. پس بهتر است اگر می خواهید به این راه وارد شوید تمام جوانب را در نظر بگیرید تا بتوانید یک سرمایه گذاری موفق را داشته باشید.

لینک های مفید
بالا