ارز دیجیتال

بهترین کیف پول ارز بیت کوین

1402/07/02 0

ارز بیت کوین در سال 2008 توسط یک گروه ناشناس با نام "ساتوشی ناکاموتو" اختراع شده و در سال 2009 استفاده از این ارز پس از انتشار کردن نرم افزار متن باز آغاز شد. یکی از دغدغه های مردم بعد از انتشار این ارز، پیدا کردن بهترین کیف پول، برای نگهداری از بیت کوین بوده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در جهان، استفاده از رمز ارز های بیشتر شده است. حتی شرکت های بزرگ هم برای رد و بدل کردن پول، از رمز ارز ها استفاده می کنند. برای مثال وقتی برای خرید از آمازون (AMAZON) یا (eBay) اقدام می کنیم، در صفحه پرداخت گزینه افزودن کارت یا ولت را می بینید، این ولت همان کیف پول ارزی است. به همین دلیل پیدا کردن بهترین کیف پول چه از نظر امنیت، چه رابط کاربری و چه پشتیبانی به یکی از دغدغه های اصلی افراد جامعه تبدیل شده است.
خب؛ ما در این مقاله قصد داریم برای شما کمک کنیم کیف پول مد نظرتان را پیدا کنید و با خیال راحت از آن در امور زندگی تان استفاده کنید. ما در ادامه برای شما کیف پول های متفاوتی را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بهترین کیف پول بیت کوین کدام است؟

جواب این موضوع به شرایط بستگی دارد و به دانش، تجربیات و به اندازه سرمایه هر شخصی متفاوت است و حتی امکانات مد نظر فرد به این سوال تاثیر می گذارد. برای مثال، فردی که تازه با دنیا ارز دیجیتال آشنا شده است، کیف پول هایی مناسب است که کار کردن با آن سخت نباشد و رمز ارز هایی متعدد و زیادی را پشتیبانی کند. در کنار این ها باید از امنیت زیاد، پشتیبانی و رابط کاربری خوب برخوردار باشد تا برای فرد تازه کار دچار مشکل نشود؛ اما برای فرد حرفه ای و با تجربه از ارز دیجیتال کیف پولی با امکانات زیاد مناسب است. امکانات در دسترس کاربر نیز می تواند کیف پول مورد نیاز آن را تعیین کند، برای مثال اگر فردی کامپیوتری ندارد و از گوشی استفاده می کند باید از کیف پول های موبایلی استفاده کند.

انواع کیف پول ها

 همانطور که در بالا گفتیم، امکانات مد نظر فرد در انتخاب کیف پول تاثیر می گذارد، به همین دلیل شرکت ها کیف پول های متنوعی برای ما طراحی کردن ولی بعضی از آنها فقط بر روی یک سیستم عامل نصب می شود ولی بعضی دیگر نیز بر روی چند سیستم عامل نصب می شوند. در ادامه می خواهیم انواعی از کیف پول ها را برای شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

کیف پول های نرم افزاری

این کیف پول های نرم افزاری برای اندروید و iOS ساخته شده است. در ادامه تعداد از این کیف پول ها را معرفی می کنیم.

کیف پول تراست ولت

یکی از نرم افزار هایی است که امنیت حرف اول را میزنه، این برنامه توسط شرکت صرافی بایننس که حال حاضر بزرگترین شرکت صرافی جهان، ساخته شده است. این برنامه هم برای اندروید و هم برای iOS رایگان بوده و امنیت شما را تضمین می کند. برنامه تراست ولت یکی از محبوب ترین برنامه های ساخته شده است که در خودش از هزاران توکن و کوین پشتیبانی می کند.

کیف پول الکتروم(Electrum) 

این کیف پول یکی از حرفه ای ترین و قدیمی ترین کیف پول ها به حساب می آید. این ولت برای افراد حرفه ای یکی از بهترین گزینه است وی اگر شما تازه با دنیا رمز ارز ها آشنا شده اید پیشنهاد می کنیم، از ولت های ساده و راحت، مانند تراست ولت استفاده کنید. این کیف پول دو سال بعد از انتشار بیت کوین یعنی 2011 عرضه شد و در بین عاشقان بیت کوین محبوبیت خیلی زیادی همراه دارد. این کیف پول برای دو نسخه دسکتاپ و اندروید عرضه شد ولی نسخه دسکتاپ این ولت در سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس کمی منحصر به فرد است.

کیف پول متامسک(MetaMask) 

تا حالا از ولت متامسک استفاده کرده اید؟ این کیف در دنیا ارز دیجیتال پلی میان کاربر و شبکه های بلاک چین شده است. کلید خصوصی و عمومی، تراکنش های ارسال یا تغییر رمز و ذخیره هر گونه عملیات به عهده ولت می باشد. متامسک یک افزونه مرورگر می باشد. این کیف پول رابط کاربری مناسبی با کاربر دارد. این ولت این امکان را می دهد که فقط در یک شبکه بلاک چین نباشیم. متامسک یکی از پرطرفدار ترین ولت با 1 میلیون کاربر است.
امنیت این ولت به خاطر open-source بودن امنیت خوبی را برای کاربر ارائه می دهد. این پلتفرم همه اطلاعات و از جمله تراکنش ها و کلمه کلیدی ها را ذخیره می کند و امنیت را تامین می کند. هر چند امنیت این کیف پول از کیف پول های سخت افزاری ضعیف تر است و حتی پشتیبانی نیز به آنها دسترسی ندارد. در این کیف پول به جای دریافت کلید خصوصی اختصاصی برای رمز ارز های خود، عبارت بازیابی 12 یا 24 کلمه ای را دریافت می کنید تا در کیف پول های دیگر اطلاعات و رمز ارز های خود را بازیابی کنید.

کیف پول مای سلیوم(Mycelium) 

جالب اینجاست ک این کیف پول هر چند که قدیمی است و هنوز هم یکی از بهترین گزینه ها برای ذخیره بیت کوین محسوب می شود. این کیف پول برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است، هر چند که این ویژگی خوب به چشم میاد ولی یکی از معایب های بزرگ این کیف پول است.
 بالا اشاره کردیم که یکی از کیف پول های قدیمی است، به همین دلیل طراحی ظاهری و راحتی این کیف پول نسبت به کیف پول های بروز دنیا ضعیف است ولی یکی از بهترین و امن ترین گزینه برای ذخیره بیت کوین است. این ولت جدیداً اتریوم و توکن های مربوط به اتریوم را به فهرست خود اضافه کرده است. 
کیف پول مای سلیوم یکی از بهترین و رایج ترین ابزار برای انتقال یا خرج کردن مبالغ داخل ولت کاغذی است. یکی از مزایا مای سلیوم با استفاده از آن می توان به ولت سخت افزاری وصل شد و از آن ها استفاده کرد. این کیف پول برای افراد تازه کار پیشنهاد نمی شود چون رابط کاربری خوبی ندارد.

کیف پول بلو والت (Blue Wallet)

این کیف پول در طی دو سه سال اخیر رشد بی نظیری داشت، این برنامه فقط برای دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است. این کیف پول فقط از بیت کوین پشتیبانی می کند، حتما شما فکر می کنید که پشتیبانی فقط از یک ارز یکی از معایب بزرگی است ولی سخت در اشتباه هستید، چون ویژگی هایی که این ولت در اختیار شما می دهد حتی ولت های چند ارزی هم در اختیار کاربر ها قرار نمی دهند. این ولت کاملا متن باز بوده و کنترل تمامی کلید های خصوصی را در اختیار کاربر قرار می دهد. این ولت امنیت بی نظیری دارد و رابط کاربری خوبی دارد، به همین دلیل کار با آن برای افراد تازه کار نیز آسان است. نا گفته نماند که یک از بهترین و مهم ترین ویژگی این ولت پشتیبانی از شبکه لایتنینگ است.

کیف پول بیت کوین والت (Bitcoin Wallet)

این کیف پول یکی از اولین کیف پول های عرضه شده برای بیت کوین می باشد. این کیف پول در سال 2013 عرضه شد 4 سال بعد از انتشار بیت کوین! این کیف پول پیچیدگی های برخی کیف پول های دیگر را ندارد و به راحتی می توان از آن استفاده کرد ولی امنیت چندان قوی نسبت به رقبا های خود ندارد، پس چه چیزی باعث شد در بین بهترین کیف پول های بیت کوین به آن جای دهیم؟
دلیل اصلی که در این لیست قرار دارد متن باز بودن آن و پشتیبانی از انواع آدرس های بیت کوین است و امکان ثبت پین می باشد. گرفتن بکاپ از این کیف پول به راحتی انجام می شود و مانند کیف پول های دیگر کلید 12 یا 24 کلمه ای پشتیبانی می کند نیست! بکاپ گرفتن از این برنامه به صورت فایل است و حتی اگر اطلاعات شما حذف شود با استفاده از این فایل می توانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.
کیف پول های سخت افزاری

the-best-wallet-for-bitcoin

بسیاری از این کیف پول ها ظاهری با شباهت زیاد به usb دارند. در آن ها می توان به صورت آفلاین دارایی های ارز دیجیتال ذخیره کرد. این کیف پول ها بر خلاف کیف پول های نرم افزاری امنیت بیشتری نسبت به آن ها دارند. واریز به این کیف پول فقط از طریق آدرس کیف پول امکان پذیر می باشد و به هر مقدار می توانید ارز دیجیتال وارد این کیف پول های سخت افزاری کنید ولی امکان ارسال و برداشت از این کیف پول کمی متفاوت تر از کیف پول های دیگر است. برای برداشت یا هر عملیاتی جهت خارج کردن دارایی از این کیف پول ها باید مرحله به مرحله با روش متفاوت تایید کنید. در ادامه تعدادی از کیف پول های سخت افزاری را برای شما معرفی می کنیم.

کیف پول ترزور (trezore)

این یکی از قدیمی ترین کیف پول سخت افزاری موجود در بازار است. این محصول در سال 2014 ساخته شد که هم برای معامله گران و هم برای سرمایه گذاران طرحی شده بود. این شرکت مانند شرکت لجر یکی از بهترین و امن ترین کیف پول های سرد را برای مردم ارائه می دهد. این شرکت به نام ساتوشی لبز در جمهوری چک قرار دارد. این کیف پول ها به هیچ عنوان به اینترنت وصل نمی شوند پس نمیتوان آنها را به صورت آنلاین هک کرد.

کیف پول لجر (Ledger)

یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری ولت لجر است. شما با استفاده از اپلیکیشن لجر در گوشی می توانید رفت و آمد هزاران کوین و توکن را مدیریت کنید. این ولت شکل ظاهری شبیه به یک فلش دارد که می توانید آن را جا به جا کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. این ولت دو نسخه دارد یکی نانو اس پلاس و دیگری نانو ایکس که هر کدام قیمت متفاوتی دارد. قیمت نانو ایکس 149 یورو و نانو اس پلاس 79 یورو می باشد.

کیف پول سیف پل (Safe Pal)

یکی دیگر کیف پول که به بهترین کیف پول نیز شناخته میشود سیف پل است. سیف پل ابعادی برابری با یک کارت بانکی دارد. این کیف پول به صورت آفلاین کار می کند و مثل کیف پول های دیگر نیازی به وصل شدن اینترنت نیست. استفاده از این کیف پول مزایای زیادی دارد، به عنوان مثال با این ولت می توانیم کد QR را اسکن کنیم و به اطلاعات دسترسی پیدا کنیم.

کیف پول کیپ کی (Keep Key)

این کیف پول با قیمت ارزان و مناسب از ارز های مختلف بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، و.... پشتیبانی میکند. کپ کی یک کیف پول سخت افزار مناسب برای نگهداری طولانی رمز ارز ها به شمار می رود. در این کیف پول می توان با کلید خصوصی 12 کلمه ای بکاپ گیری را انجام داد. امنیت این سخت افزار بالا است.

کیف پول کاغذی (Paper Wallet)

این ولت یکی از امن ترین راه برای نگهداری ارز دیجیتال به صورت آفلاین است. این کیف پول یک تکه کاغذی است که در روی آن کلید های خصوصی و کیو آر کد چاپ می شوند و با داشتن این کلید های خصوصی می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.
سوالات متداول
کدام یک از کیف پول از همه امن تر هستند؟
به نظر من کیف پول سخت افزاری از همه ولت ها امن تر می باشد چون می به صورت آفلاین دارایی ارز دیجیتال را به آن انتقال داد به همین دلیل امن بودن، آن را گران قیمت می کند.
کدام ولت برای موبایل بهتر است؟
برای موبایل کیف پول تراست ولت به دلیل سادگی و راحت بودن از همه بهتر است. در این کیف پول مبتدی ها هم می توانند به راحت از آن برای انتقال ارزی استفاده کنند.
کدام کیف پول سخت افزاری بهتر است؟
کیف لجر نانو اس پلاس از همه بهتر است چون امنیت خیلی و قیمت مناسبی را نسبت به نانو ایکس دارد ولی اگر بدون در نظر گرفتن قیمت نظر بدیم نانو ایکس از همه کیف پول ها بهتر است. 
 

لینک های مفید
بالا