ارز دیجیتال

ارز USD کوین چیست؟

1402/01/19 0

ارز دیجیتال USDC یک استیبل کوین نسبتا تازه است که به دلار آمریکا گره خورده است. این کوین در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸ با همکاری بین Circle و کوین بیس به بازار آمد. این رمزارز یک استیبل کوین است؛ یعنی قیمت USDC همواره برابر با یک دلار آمریکا است. به طور خلاصه، USD Coin یک سرویس برای توکنیزه کردن دلارهای آمریکا و تسهیل استفاده آنها از طریق اینترنت و بلاک چین‌های عمومی است. علاوه بر این، توکن‌های USDC را می توان در هر زمان به دلار تغییر داد. اجرای صدور و خرید توکن‌های USDC با قراردادهای هوشمند دارای استاندارد ERC-20 ضمانت می‌شود. آوردن دلارهای ایالات متحده روی بلاک چین این امکان را می‌دهد که ظرف چند دقیقه آنها را در هر نقطه از جهان بتوان جابجا کرد و ثبات بسیار زیادی برای ارزهای دیجیتال به ارمغان می‌آورد. همچنین USDC فرصتهای جدیدی را برای ترید، وام، پوشش ریسک و موارد دیگر ایجاد می‌کند.

ارز USD کوین چیست؟

یو اس دی کوین یک استیبل‌ کوین (Stablecoin) بر پایه دلار آمریکا است. USD Coin در 26 سپتامبر سال 2018 با همکاری شرکت‌های Circle و Coinbase راه‌اندازی شده است. ارز دیجیتال USD Coin جایگزینی برای سایر استیبل کوین‌ها مثل تتر یا TrueUSD است. به طور خلاصه رمزارز USD Coin یک سرویس است که برای دلار آمریکا، توکن ایجاد کرده و استفاده از دلار را در اینترنت و بلاکچین‌های عمومی راحت کرده است. علاوه بر این، توکن یو اس دی کوین در هر زمانی به راحتی می‌تواند به دلار تبدیل شود. آمدن دلار آمریکا بر بستر بلاکچین کمک می‌کند که دلار بتواند عرض چند دقیقه در همه جای جهان جابه‌جا شود و ثبات بیشتری برای ارزهای دیجیتال به وجود آورد. علاوه بر این، فرصت‌های جدیدی هم برای ترید و وام‌ دهی ایجاد می‌کند.

تاریخچه USD کوین :

یو اس دی کوین در سپتامبر سال 2018 توسط کنسرسیوم سنتر (Center) که حاصل همکاری شرکت سیرکل (Circle) و صرافی کوین بیس (Coinbase) بود، راه‌اندازی شد. ارز USDC یکی از استیبل کوین های دارای رشد بالا و سریع بوده که با نسبت یک به یک به دلار آمریکا گره خورده است. یکی از مهمترین ویژگی‌های جالب توجه ارز USD Coin، شرکت سیرکل است، کمپانی که مقدار پول لازم جهت پشتیبانی از عرضه در گردش یو اس دی کوین را در خزانه خود نگهداری می‌کند. همانطور که گفتیم، کنسرسیوم سنتر نیز حاصل همکاری شرکت سیرکل و صرافی کوین بیس، و در واقع یک کنسرسیوم حاکمیت و چارچوب صادرکننده متن باز برای استیبل کوین هاست. به عبارت دیگر، سنتر چارچوبی است که صدور و اتصال با دیگر پلتفرم‌ها را جهت حاکمیت یو اس دی سی ایجاد می‌کند. سیرکل عضو بنیان‌گذار و سازنده فناوری محوری و برنامه‌نویسی پشتیبان کنسرسیوم CENTRE است. این شرکت حمایت سرمایه‌گذاران استراتژیک و خطرپذیری همچون آی‌دی‌جی کپیتال (IDG Capital)، بریر کپیتال (Breyer Capital)، جنرال کاتالیست پارتنز (General Catalyst Partners) گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، سی‌‌آی‌سی‌سی آلفا (CICC Alpha)، بایدو (Baidu)، وان‌شانگ (WanXiang)، کردیت‌ایز (CreditEase) و بانک اور برایت (EverBright) را دارد. با توسعه قابلیت‌ها و پلتفرم‌های سیرکل، این شرکت مشارکت چشم‌گیری جهت ساخت ارز دیجیتال USDC داشت. کوین بیس یکی از بزرگترین صرافی‌های رمز ارزی در دنیا و یکی از اعضای کنسرسیوم CENTRE است. طی ساخت استیبل کوین USD Coin، کوین بیس مشارکت فراوانی در توسعه و چشم‌اندازها، تسهیل، راه‌اندازی و بازاریابی این ارز دیجیتال برای مخاطبان کریپتویی خود داشت. پس از آن، یو سی دی کوین که حمایت این صرافی معتبر و شناخته‌شده را داشت، توانست به محبوبیت فراوانی دست یابد.

نتیجه گیری :
ارز دیجیتال یو اس دی سی (USDC)، یک استیبل کوین است که ارزش آن برابر با دلار آمریکاست. یعنی سرمایه گذاران و دارندگان این ارز دیجیتال می توانند هر زمانی که بخواهند 1 دلار کوین را به قیمت 1 دلار بازخرید کنند. ارز یو اس دی کوین در سال 2018 و توسط Centre، یک سازمان غیرانتفاعی که توسط صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال Coinbase و شرکت فین تک Circle پشتیبانی می شود، توسعه یافته است.


 

لینک های مفید
بالا