ارز دیجیتال

استخراج بیت کوین چیست؟

1402/01/26 0

بیت کوین از کجا می‌آید؟ در «استخراج» یا «ماینینگ» دقیقاً چه کاری انجام می‌شود؟ چرا باید یک دستگاه فقط با روشن بودن درآمد به‌دست بیاورد؟ پس از خواندن این مقاله، به پاسخ این سؤالات می‌رسید و فرایند استخراج بیت کوین را تا حد مطلوبی درک خواهید کرد. به‌یاد داشته باشید برای استخراج بیت کوین نیاز به دانستن نحوه کار شبکه یا دانستن معنای ماینینگ نیست، همان‌طور که برای کار کردن با اینترنت نیاز به درک نحوه کار اینترنت ندارید. بنابراین، برای یادگیری استخراج بیت کوین می‌توانید به مطلب «آموزش استخراج بیت کوین» مراجعه کنید. اما اگر قصد شما درک فرایند ماینینگ است، ادامه این مقاله را بخوانید.

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج ارزهای دیجیتال پر زحمت، پرهزینه و فقط در شرایط و زمان‌های خاصی سودآور است. با این وجود، ماینینگ برای بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال جذابیت خاصی دارد، زیرا ماینرها برای کار خود با توکن‌های رمزنگاری پاداش دریافت می‌کنند. البته توکن‌هایی که ماینرها پیدا می‌کنند مجازی هستند و در دفتر کل دیجیتال بلاکچین بیتکوین ثبت شده‌اند. ماینینگ استعاره‌ای از ایجاد بیتکوین‌های جدید در سیستم است. این ممکن است به این دلیل باشد که کارآفرینان نحوه استخراج بیت کوین را مانند سکه‌های طلای کالیفرنیا در سال ۱۸۴۹ می‌بینند. همانطور که طلا از زمین با استفاده از ابزار و ماشین آلات بزرگ استخراج می‌شود، استخراج بیت کوین نیز از سیستم‌های بزرگ مشابه مراکز داده استفاده می‌کند. ماینرها پازل‌های ریاضی ایجاد شده توسط الگوریتم بیتکوین را برای تولید کوین‌های جدید حل می‌کنند. پاداش بیتکوینی که ماینرها دریافت می‌کنند انگیزه‌ای است که افراد را تشویق می‌کند تا در عملیات استخراج بیت کوین کمک کنند. این الگوریتم برای صادق نگه داشتن کاربران بیتکوین است و توسط بنیانگذار بیتکوین، ساتوشی ناکاموتو طراحی شده است. از آنجایی که بسیاری از کاربران در سراسر جهان این مسئولیت‌ها را به عهده می‌گیرند بیت‌کوین یک ارز دیجیتال «غیرمتمرکز» است، یا ارزی است که برای نظارت بر مقررات خود به هیچ مرجع مرکزی مانند بانک مرکزی یا دولت متکی نیست. قبل از سرمایه گذاری، این مطلب را بخوانید تا ببینید استخراج بیت کوین چیست و آیا ماینینگ بیت کوین واقعا برای شما مناسب است یا خیر.

چرا بیت کوین استخراج می‌کنند؟

این سؤال پاسخ نسبتاً سر راستی دارد و تقریباً تمامی ماینر‌ها می‌خواهند از ماین بیت کوین سود کسب کنند. استخراج‌کنندگان با استخراج بیت کوین، مقداری بیت کوین به دست می‌آورند و می‌توانند آن را بفروشند و پول رایج کشورشان را دریافت کنند. برخی تصور می‌کنند استخراج بیت کوین هزینه‌ای ندارد یا اینکه بسیار ساده و راحت انجام می‌شود. با وجودی که در استخراج بیت کوین به‌صورت مستقیم مبلغی بابت خرید بیت کوین خرج نمی‌شود ولی استخراج‌کننده پول زیادی را صرف خرید ماینرها (تجهیزات استخراج بیت کوین) می‌کند. پس برای استخراج بیت کوین هزینه‌های دیگر نیز مانند هزینه خرید سخت‌افزارهای جانبی، هزینه برق و… را خواهید داشت و در صورتی که بخواهید بدون ماین کردن بیت کوین به دست بیاورید، باید آن را خریداری کنید. البته یکسری روش‌های دیگر نیز برای به دست آوردن ارزهای دیجیتال وجود دارد و سایت‌هایی هستند که در آن‌ها می‌توان با سرمایه‌گذاری یا صرف وقت، مقداری بیت کوین به دست آورد. البته مقدار بیت کوین به دست آمده از طریق این وب‌سایت‌ها بسیار کم است و برای به دست آوردن مقادیر زیاد بیت کوین، یا باید در استخراج بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد یا بیت کوین را به طور مستقیم خریداری نمود.

نتیجه گیری :
استخراج بیت کوین صنعتی جدید و نوپا است و به‌طور کلی، صنایع جدید علاوه بر سودهای چشم‌گیری که دارند، پرریسک هم هستند. بنابراین اگرچه ماینینگ بیت کوین می‌تواند یک فعالیت بسیار پرسود باشد، اگر بدون تحقیقات کافی و بدون در نظر گرفتن شرایط انجام شود می‌تواند ضرر جبران‌ناپذیری را روی دست شما بگذارد. در پایان اگر بخواهم جمع‌بندی از محتوای این مقاله داشته باشم، می‌توانم به موارد زیر اشاره کنم:
•    استخراج به‌صرفه بیت کوین امروزه فقط با دستگاه‌های مخصوص ای‌سیک امکان‌پذیر است و با کامپیوترهای معمولی یا موبایل نمی‌توان به رقابت با فارم‌های غول‌پیکر رفت.
•    دستگاه‌های استخراج بسیار پرمصرف هستند و به‌شدت داغ می‌کنند. بنابراین در کار استخراج بیت کوین علاوه بر دستگاه استخراج، باید برق، تجهیزات برقی و تجهیزات خنک‌کننده مناسب هم داشته باشید.
•    بهترین دستگاه استخراج دستگاهی است که بازگشت سرمایه سریع‌تری دارد و در مقیاس صنعتی از آن استفاده می‌شود.
•    با کمک یک ماشین حساب ماینینگ می‌توانید درآمد خود را از استخراج بیت کوین محاسبه کنید. ماشین حساب ماینینگ وب‌سایت ارزدیجیتال می‌توانید در این زمینه به شما کمک کند.
•    در کلود ماینینگ یا همان استخراج ابری (اجاره هش ریت) به دستگاه استخراج نیاز ندارید. با این حال، فراموش نکنید بیشتر وب‌سایت‌هایی که با نام کلود ماینینگ فعالیت می‌کنند کلاهبرداری هستند و این کار ریسک‌های خاص خود را دارد؛ به‌خصوص در ایران که درگیر تحریم‌های سنگین است.
•    استخراج قانونی بیت کوین در ایران نیاز به دریافت مجوز و پرداخت تعرفه برق صادراتی دارد. در صورت انجام استخراج بدون دریافت مجوزهای لازم ممکن است با جریمه‌های سنگین و شکایت‌های قضایی مواجه شوید.


 

لینک های مفید
بالا