ارز دیجیتال

بهترین زمان خرید بیت کوین

1401/10/13 0

همه افرادی که نام ارزهای دیجیتال را شنیده‌اند این بازار را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری می‌دانند. فرصت‌هایی که ارزهای دیجیتال در اختیار افراد قرار می‌دهد بسیار متنوع و مختلف هستند.

به همین دلیل تریدرها می‌توانند از طریق رمزارزهای مختلف به سود برسند. اما همچنان بیت کوین جایگاه اصلی برای کسب سود و سرمایه گذاری را در اختیار دارد.

مهم‌ترین و باارزش‌ترین ارز دیجیتال دنیا بیت کوین بوده و تاثیر زیادی در روند افزایش یا کاهش قیمت ارزهای دیگر دارد. در صورتی که بتوانید سرمایه گذاری درستی روی این ارز دیجیتال بکنید، می‌توانید سود زیادی به دست آورید.

اهمیت بالای این ارز دیجیتال باعث شده تا همه به دنبال بهترین زمان برای خرید بیت کوین باشند.

بهترین زمان خرید بیت کوین

پیش از ورود به بازارهای مالی داشتن دانش و آگاهی در مورد حوزه مورد نظر و اصول سرمایه گذاری از ارکان مهم موفقیت هستش. در واقع هر اشتباه در بازارهای مالی می تونه باعث نابودی قسمتی از سرمایه ای که افراد برای کسب اون زحمت زیادی کشیدن بشه. بنابراین نباید بدون کسب آگاهی هیچ گونه سرمایه گذاری انجام بشه.

بیت ‌کوین نخستین و موفق ترین ارز دیجیتال در دنیاست و علاوه بر این که بیت کوین، تکنولوژی بلاکچین رو به دنیا معرفی کرد، یک آزادی اجتماعی و اقتصادی رو هم ایجاد کرد. باید به این نکته هم توجه داشت که بیت کوین یک دارایی بسیار پرریسک و در عین حال سودآور هستش. نوسانات قیمت اون بالاست و حتی با تجربه ‌ترین سرمایه ‌گذاران این حوزه هم با احتیاط معاملات رو انجام میدن. بیت کوین یک شرکت یا سهام نیست، یک ارز دیجیتاله و به عنوان یک ارز، ابتدایی‌ ترین نوع سرمایه ‌گذاری در اون، خریدش هستش. درک بهتر از زمان خرید بیت کوین می تونه به کاربر کمک کنه تا استراتژی سرمایه‌ گذاری خودشو به سطحی بالاتر ارتقاء بده.

برای خرید اولین کریپتوکارنسی، بیت کوین و البته فروش اون استراتژی های مختلفی در بازار ارز دیجیتال وجود داره. اصلی ترین نکته ای که باید در نظر داشت اینه که یک سبک سرمایه ‌گذاری خاص برای همه مناسب نیست. وقتی که صحبت از سرمایه ‌گذاری در بیت کوین میشه، چند استراتژی متداول برای دنبال کردن وجود داره ولی در نهایت این کاربر هستش که مشخص میکنه چه استراتژی برای اون مفیده. یافتن تعادلی مناسب، بازده سرمایه گذاری تریدر رو افزایش و سطح استرس اونو در زمان اصلاح بازار کم می کنه.

ارز دیجیتال برخلاف بازارهای فارکس و بورس یک حوزه کاملا جدید و نوپا و بسیار تخصصی و عمیق است. بنابراین پیش از تعیین نقطه ورود باید الفبای بازار را بیاموزید. بهترین زمان خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وقتی است که این موارد را یاد بگیرید و به آن‌ها عمل کنید. همچنین باید از رویاپردازی درباره یک‌شبه ثروتمند شدن دوری کنید و به جای القای ترس از دست دادن فرصت سرمایه‌گذاری بر موارد زیر تمرکز کنید.

بدون اغراق، سرمایه ‌گذاری در بیت کوین واقعا خطرناک ‌تر از سایر دارایی ‌ها است. برای مثال تا به امروز بارها اتفاق افتاده که قیمت بیت کوین طی چند ماه بیش از ۸۰ درصد کاهش پیدا کند و یا در یک ماه چندین هزار دلار افزایش قیمت را تجربه کند. لذا نکته مهم این است که این نوسانات شدید و عجیب و غریب چندین بار در طول عمر بیت کوین رخ داده است. بیت کوین یک شرکت یا سهام نیست، یک ارز است. اگر هنوز ماهیت بیت کوین را به درستی درک نکرده اید.

 بهتر است به مطلب ارز دیجیتال بیت کوین مراجعه کنید.

بهترین زمان خرید وفروش بیت کوین

چشم از چرخه‌های بازار بیت کوین برندارید

یکی از بهترین استراتژی‌هایی که می‌توان به منظور تعیین زمان مناسب برای خرید بیت کوین اتخاذ کرد، بررسی دقیق چرخه‌ها و گردش بازار ارز دیجیتال است. همانطور که می‌دانید، بیت کوین ۱۰ ساله شده است و این یعنی که یک دهه تحقیق در خصوص بیت کوین صورت گرفته است که برای درک بهتر از نحوه رفتار بازار می‌توان مورد ارزیابی قرار داد.

البته پیش بینی دقیق میزان کاهش یا افزایش قیمت بیت کوین تقریبا غیرممکن است؛ زیرا بازار کریپتو همچنان دارای نوسان زیادی است.

باید تمام توجه خود را به این نکته جلب کنید که چه زمانی قیمت بیت کوین در طی سال به کم‌ترین حد خود می‌رسد. اگرچه این روش ممکن است همواره جواب ندهد؛ اما پیش بینی تقریبی بازار نزولی بعدی، می‌تواند یک سرمایه گذار معمولی را از سرمایه گذار خوب جدا کند.

سال ۲۰۱۸ سال بسیار سختی برای ارز دیجیتال و به ویژه بیت کوین بود. اگرچه نسبت به سال‌های قبل نوسان قیمت در کم‌ترین حد خود قرار داشت، اما شاهد افت چشمگیر قیمت بیت کوین بودیم. بسیاری از متخصصان معتقدند که این بازار نزولی به زودی به اتمام خواهد رسید و سال ۲۰۱۹ سال بسیار خوبی برای کریپتو خواهد بود.

در قیمت پایین بخریم و در قیمت بالا بفروشیم

زمان ورود به بازار و زمان خروج از آن، ۲ مسئله مهمی است که در همه بازارهای مالی مانند بورس یا ارز دیجیتال باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

تصوری که اغلب سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی خصوصاً ارز دیجیتال دارند، بر این اساس است که زمانی که قیمت پایین هست، اقدام به خرید و در زمان رشد قیمت اقدام به فروش آن کنند. با وجود صحیح بودن این استراتژی، همیشه معامله ارز دیجیتال به این سادگی نخواهد بود و ریسک از بین رفتن دارایی شما در این مدل  بسیار بالا خواهد بود و باید با دقت عمل کنید.متاسفانه برخی از تریدرها با مشاهده افزایش قیمت بیت کوین و هجوم افزاد برای خرید، اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند. این هیجانات باعث می‌شود فرد تصمیم‌های احساسی بگیرد. در این مواقع، فرد مجبور خواهد شد بیت کوینی که در

قیمت بالا خریداری کرده است را در قیمت‌های پایین بفروشد؛ به این دلیل که زمان درستی وارد بازار بیت کوین نشده است. بنابراین، بسیار مهم است که چه زمانی بیت کوین می‌خرید و چه زمانی آن را می‌فروشید.

ترس و طمع

معیاری تحت عنوان شاخص ترس و طمع  رمزارزها وجود دارد که می‌تواند احساسات در بازار را مورد ارزیابی قرار دهد. این شاخص برای پیش‌بینی روند بازار در بازه زمانی کوتاه مدت استفاده می‌شود. در این شاخص بزرگ‌ترین عامل افزایش قیمت ارز است.

 ذخایر کیف پول نهنگ‌ها

 شاخص دیگری که با استفاده از آن می‌توان زمان مناسب برای خرید بیت کوین را تشخیص داد، ذخایر کیف پول نهنگ‌های بیت کوین با موجودی 10 هزار بیتکوین یا بیشتر است. این شاخص نشان می‌دهد که تعداد کیف پول‌هایی که حداقل 10 هزار بیت کوین دارند در حال افزایش و رسیدن به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۱ بوده‌اند.

 هزینه استخراج بیت کوین

 یکی دیگر از شاخص‌ها برای تشخیص بهترین زمان ورود به بازار بیت کوین و خرید آن هزینه استخراج بیتکوین است. بسیاری از معامله‌گران هنگامی اقدام به خرید این ارز می‌کنند که قیمت آن به کمتر از میزان هزینه تولید خودش برسد. هنگامی که قیمت بیت کوین به کمتر از میانگین هزینه ماینینگ برسد، این ارز تمایل زیادی به رشد قیمتی پیدا می‌کند.

 بخوانید استخراج بیت کوین چیست؟

سخن آخر

زمان مناسب برای خرید بیت کوین باتوجه‌به عوامل مختلفی تعیین می‌شود که از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درنظرگرفتن میزان عرضه و تقاضا
  • توجه به ساعات مختلف با کمترین تقاضا در شبانه‌روز
  • مدنظر قراردادن اتفاقات و رویدادهای سیاسی و اقتصادی مطرح و مهم
  • یافتن روندها و الگوهای مهم تاریخی

 به‌طورکلی بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین بعدازظهر است. دلیل این امر به گرایش این ارز به افت در این ساعت برمی‌گردد؛ بنابراین می‌توان گفت بهترین ساعت برای خرید این ارز دیجیتال ۳ تا ۴ بعدازظهر است. در این ساعات قیمت بیت کوین به پایین‌ترین حد خود می‌رسد و بهترین زمان برای خرید بیت کوین محسوب می‌شود.

لینک های مفید
بالا