ارز دیجیتال

ارز دیجیتال ترون

1401/10/21 0

بلاکچین ترون یکی از جاه طلبانه ترین پروژه های بلاکچین جهان است. عده ای از فعالان عرصه ارزهای دیجیتال معتقدند با خرید ترون و پس انداز چند ماهه آن، می توانید از سود افزایش قیمت ترون بهرمند شوید. البته مسلماً برای انجام این سرمایگذاری باید حوصله و آگاهی داشته باشید چون در این سرمایه گذاری مهم است که به موقع اقدام به فروش ترون خودتان بکنید.

 

ترون چیست؟

ترون (Tron) یک شبکه توزیع شده در بستر اینترنت است که هدف آن ایجاد فضایی برای انتشار محتوا و کسب درآمد از این طریق و همچنین، مشاهده و استفاده کاربران از محتوایی است که توسط سایر افراد در این شبکه قرار گرفته است. آنچه بیان شد، تعریفی ساده شده پیرامون ماهیت ترون است. به بیان فنی‌تر، ترون یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که هدف از ساخت آن، ایجاد یک سیستم سرگرمی جهانی دارای محتوای دیجیتال بیان شده است. نکات مهمی که باید درباره ترون در نظر داشت عبارتند از:

  • یک پلتفرم آنلاین است.
  • با استفاده از بلاک چین ساخته شده است.
  • توزیع شده است.

هدف از ساخت آن این است که تولیدکنندگان محتوای دیجیتال، محصول خود را روی آن قرار دهند و استفاده‌کنندگان از محتوای دیجیتال بتوانند از این محصول بهره ببرند.

ترون از فناوری ذخیره‌سازی توزیع شده‌ای بهره می‌برد که امکان به اشتراک‌گذاری آسان و مقرون به صرفه محتوای دیجیتال را فراهم می‌کند. منظور از ذخیره‌سازی توزیع شده آن است که محتوا در یک کامپیوتر مرکزی (سرور مرکزی) میزبانی نمی‌شود و با بهره‌گیری از قابلیت بلاک چین، محتوا به صورت توزیع شده روی گروه وسیعی از میزبان‌ها ذخیره می‌شود.

ترون چگونه کار می‌کند و چه فناوری در پس آن قرار دارد؟

شبکه ترون روی چند اصل کار می‌کند. اولین اصل آن است که همه داده‌ها در شبکه رایگان است و توسط یک مرجع مرکزی کنترل نمی‌شوند. سازندگان محتوا قادر به آن هستند که با انتشار محتوای ساخته خودشان در شبکه ترون به کسب دارایی دیجیتال ترونیکس یا همان ارز دیجیتال ترون بپردازند. در واقع، سازندگان محتوا توکن ارز دیجیتال ترون (همان ترونیکس) یا دیگر توکن‌هایی که در شبکه ترون پشتیبانی می‌شوند را به عنوان پاداش و در واقع حق‌الزحمه تولید محتوا توسط مخاطبان آن محتوا دریافت می‌کنند.

این امکان برای سازندگان محتوای دیجیتال وجود دارد که ارزها یا توکن‌های خودشان را بسازند که درون برنامه کاربردی توزیع شده خودشان در شبکه ترون قابل استفاده باشد. این توکن‌ها به وسیله توکن اصلی ترون پشتیبانی می‌شوند. گام نهایی در برنامه توسعه شبکه ترون شامل پشتیبانی از بازی‌ها در شبکه می‌شود. این مورد نیز به طور کامل توزیع شده است و کاربران قادر به پاداش دادن به سازندگان بازی‌های کامپیوتری با استفاده از دارایی‌های دیجیتال خود به طور مستقیم و بدون دخالت هیچ شرکت یا سازمان واسطه‌ای هستند.

راه اندازی تتر بر روی بلاکچین ترون

در سال ۲۰۱۹، تتر با همکاری ترون، این استیبل کوین را بر روی بلاک چین Tron و بر اساس استاندارد TRC20 پیاده سازی کردند. تتر پروتکل ترون همانند تتر پروتکل OMNI و اتریوم، نسبت ۱ به ۱ با دلار آمریکا دارد. اکنون کاربران می‌توانند این رمز ارز را توسط قراردادهای هوشمند ترون نگهداری و انتقال دهند.

این نوع USDT به کاربران اجازه می‌دهد که راحت‌تر با برنامه‌های غیرمتمرکز و پروتکل‌های مبتنی بر بلاک چین ترون ارتباط بگیرند. همچنین کارمزد تتر TRC20 بسیار ارزان‌تر از تتر ERC20 است.

کیف پول های ترون کدامند؟

در حال حاضر بارگذاری نرم افزارهای ترون بر روی شبکه اصلی خود تمرکز یافته است، از همین رو همانند گذشته امکان استفاده از کیف پول ‌های اتریوم برای ذخیره سازی ترون وجود ندارد، در نتیجه توسط دارندگان توکن های ترون، بایستی کیف پول ‌های ترون به کار گرفته شود.

در صفحه اصلی سامانه ترون چند کیف پول مختلف جهت ذخیره سازی TRX معرفی شده است، در این راستا سه مورد از مشهور‌ترین آن ‌ها که دارای نرم افزارهای رایگان و قابل بارگیری می باشند، کیف پول های‌ ترون لینک، اتمیک والت و تراست والت می باشند. کیف پول سخت افزاری جهت نگهداری ترون نیز لجرولت می باشد.

مزایای ارز دیجیتال ترون

مزایای ترون را می توان به شرح زیر تفسیر کرد:

  • اول از همه Tron اپراتورهای خاصی را حذف می‌کند و به کاربران امکان می دهد پاداش مستقیم به سازندگان بدهند.

در این صورت، دیگر نیازی به کسب درآمد از طریق تبلیغات نیست. بنابراین سازندگان می توانند با هدف ایجاد محتوایی کاملاً رضایت بخش از کاربر استفاده کنند. بعلاوه از آنجا که در بلاکچین توزیع و مدیریت می‌شود، حتی اگر مشکلی در برخی از بلاک ها رخ دهد، می‌تواند به طور کلی به کار خود ادامه دهد و می‌توان از مشکلاتی که تأثیر زیادی روی کل دارند جلوگیری کرد.

  • از دیگر ویژگی های ترون این است که شما در TRON می‌توانید DApps (برنامه های توزیع شده) را در بلاکچین توسعه داده و استفاده کنید.

DApps (برنامه های توزیع شده) برنامه هایی هستند که از بلاکچین برای ارائه خدمات و بازی هایی استفاده می کنند که نیازی به مدیر مرکزی ندارند. قبل از سرمایه گذاری در TRON، طبیعی است که بدانید این برای شما مفید است یا خیر. در این تحلیل کوتاه، ما بررسی می کنیم که چرا خرید Tron یک حرکت خوب است.

یک نکته جالب در ترون این است که کاربران سکه حق دریافت سهمی از سود را دارند.

مزایای ترون

هدف این سکه فراهم آوردن سرگرمی برای کاربران است.

  • یکی دیگر از تحولات جالب این است که مدیر عامل شرکت جاستین سان می خواهد پلتفرم Peiwo خود را با سکه ادغام کند. با توجه به اینکه این پلتفرم در حال حاضر ده میلیون کاربر دارد، این می تواند به محبوبیت ارز کمک قابل توجهی کند. در هنگام راه اندازی، بسیاری از کاربران Ethereum نیز سکه های رایگان دریافت کردند که به رشد آن کمک کرد. نشانه مثبت دیگر TRON این است که تیم قدرتمندی در پشت خود دارد.

معایب ارز دیجیتال ترون

هر چیزی تو این دنیا در کنار مزیت هایی که داره، یک سری محدودیت و مشکل هم داره. ترون و سرمایه گذاری روی اون هم از این قاعده پیروی میکنه. تو این قسمت از مقاله معایبی که تو سرمایه گذاری روی ترون وجود داره رو با هم بررسی میکنیم:

• ترون کپی شده از اتریوم! : بزرگترین ایرادی که اکثر تحلیلگر ها از ترون میگیرن، شباهت بسیار زیاد ایده ی پشت ترون به اتریوم هستش. قبلا مقاله هایی رو در مورد اتریوم نوشتیم که خوندنشون برای آشنایی بیشتر با این ارز، خالی از لطف نیست. اتریوم یه پلتفرم برای تنظیم قرارداد های هوشمنده که از همون اول با شعار ایجاد یه دنیای بدون واسطه فعالیتش رو شروع کرده. ترون هم اهداف و سیستمی مشابه با اتریوم رو داره. از طرفی هم Ethereum ارزی قدیمی تر و با ثبات تر هستش به همین خاطر رقابت با اون برای ترون میتونه مشکلات و مصائب زیادی رو ایجاد کنه.

  • خرید ترون

• حواشی زیاد: یکی دیگه از انتقاداتی که همچنان از این ارز میشه، حاشیه های زیادیه که موقع معرفی و عرضه عمومی کردنش، در مورد کپی بودن ایده ی اون وجود داشت. البته با وجود اینکه بیش از 4 ساله از اون زمان میگذره، این حواشی همچنان ادامه دار هستن. البته در حال حاضر انتقاداتی به آمار و ارقام اعلامی بنیاد ترون وجود داره. چنین حواشی میتونن اعتماد عمومی که به یه ارز وجود داره رو، متزلزل کنن.

• زنجیره تامین: یکی دیگه از ایراداتی که در مورد ارز دیجیتال TRX وجود داره، زنجیره تامین اونه. در کل بیش از 100 میلیارد توکن ترونیکس وجود داره که از این تعداد 30 میلیاردش هنوز وارد شبکه نشده. تعداد زیاد این رمز ارز میتونه به مشکل بزرگی برای رشد و افزایش قیمت Tron تبدیل بشه.

• عقب موندن از برنامه: بزرگترین و اصلی ترین ترسی که سرمایه گذار های ترون در مورد پروژه ی اون دارن، اینه که به دفعات تیم ترون از برنامه ریزی هاشون عقب موندن. از طرف دیگه قسمت عمده افزایش قیمت ترون، به خاطر جو رسانه ای و تبلیغات هایی هستش که در مورد این ارز انجام شده.

سخن آخر

ترون برنامه‌های بسیار خوبی دارد که آن را تبدیل به فرصتی جذاب برای سرمایه‌گذاران می‌کند. ترون بر صنعتی تمرکز می‌کند که رشد عظیمی را تجربه کرده است، ولی با این حال پتانسیل‌های بکر زیادی در سرگرمی‌های جهانی دارد. این مورد می‌تواند به ترون امکان دهد تا تبدیل به محبوب‌‌ترین گزینه پرداخت کریپتو در جهان شود.

لینک های مفید
بالا