ارز دیجیتال

ویژگی های تولید محتوا چیست

1403/02/12 0

ما در این مقاله در مورد ویژگی های تولید محتوا بحث کرده ایم با ما همراه باشید تا انچه کهد نیاز هست در باره تولید محتوا بدانید. اگر متوجه نشده بودید، در دنیای آنلاین امروزی ما عملاً در محتوا غرق شده‌ایم حقیقتش را بگویم، محتوای بیشتری از آنچه که می‌توانستیم شروع به مصرف کنیم. برای درک مقیاس آن، فقط در نظر بگیرید که هر روز 70000 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می شود، دو میلیون پست وبلاگ منتشر می شود و 294 میلیارد ایمیل ارسال می شود. مشکل این است که بسیاری از آن محتوا هدر می رود. چرا؟ زیرا خیلی تأثیرگذار نیست و در نتیجه مردم بیشتر آن را تنظیم می کنند. اگر کسب‌وکاری هستید که سعی می‌کند با مشتریان احتمالی و مشتریان خود روابط قوی ایجاد کند، این یک چالش واقعی است. چگونه می خواهید محتوایی ایجاد کنید که برجسته باشد تا مخاطبان هدف شما نه تنها آن را بخوانند، بلکه در واقع از آن لذت ببرند و در نتیجه تبدیل شوند؟

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا به برنامه ریزی، ایجاد و ارائه محتوا به مخاطب هدف شما از طریق کانال های مختلف اشاره دارد. کل سفر یک قطعه محتوا از ایده پردازی اولیه و مفهوم سازی تا توزیع نهایی محتوا را در بر می گیرد. تولید محتوا به یک قالب یا کانال محدود نمی شود. این شامل ایجاد انواع محتوا از جمله محتوای آموزشی، احساسی و تجاری است که هر کدام نقش منحصر به فردی را در استراتژی بازاریابی محتوا ایفا می کنند. تطبیق محتوای خود با فرمت‌های مختلف مانند پست‌های وبلاگ، ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها یا پادکست‌ها به شما امکان می‌دهد به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، توزیع این محتوا در کانال‌های مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های ایمیل، یا وب‌سایت خودتان، تضمین می‌کند که پیام شما در هر کجا که مخاطبان شما بیشترین پذیرش را دارند به دست مخاطبانتان برسد. در ادامه در مورد 5 ویژگی اصلی تولید محتوا بحث خواهیم کرد

5 ویژگی اصلی تولید محتوا

1. خواندنی

وقتی تولید محتوا می کنید، هیچ چیز مهم تر از آسان کردن درک آن نیست، که عمدتاً به خوانایی بودن محتوا بستگی دارد. خوانایی یک قسمت از محتوا توسط عوامل زیادی شکل می گیرد، از جمله استفاده شما از اصطلاحات تخصصی، اصطلاحات، املا و دستور زبان، و ساختار جمله. پیروی از اصول زبان ساده راهی تضمین شده برای اطمینان از اینکه محتوای شما واضح و قابل درک است. به همین ترتیب، برای اینکه محتوای شما قابل خواندن باشد، باید قابل اسکن باشد. قابلیت اسکن روی پیام‌رسانی مختصر پاراگراف تمرکز می‌کند، جملات پیچیده را ساده می‌کند و از فهرست‌ها و جداول برای انتقال آسان ایده‌ها استفاده می‌کند.

2. درگیر شدن

برای ایجاد روابط با مشتریان خود، محتوای شما باید ارتباط عاطفی را با مخاطبان شما ایجاد کند که برای ایجاد علاقه لازم است. بنابراین نوشتن با زبان احساسی می تواند تأثیر واقعی بر مخاطبان هدف شما داشته باشد. آیا می‌دانستید که محتوای احساسی تقریباً دو برابر محتوای کاملاً واقعی عمل می‌کند؟ احساسات بخش بزرگی از انسان بودن ما هستند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که ما حداقل یک احساس را در 90 درصد مواقع تجربه می کنیم. برای جذاب بودن، محتوای شما باید با نیت خاصی نوشته شود و از تحلیل احساسی استفاده کند. اگر می خواهید در مورد نحوه نوشتن با احساس بیشتر بدانید، راهنمای ما را بررسی کنید! خوانایی ضعیف باعث می‌شود محتوای شما جذابیت کمتری داشته باشد، اما عوامل دیگری نیز نقش دارند، از جمله استفاده شما از ضمایر شخصی مثلاً من و ما، نه آن  وشرکت، چقدر مختصر و زنده است نوشته‌تان و به طور کلی لحن صدای شما چگونه به نظر می رسد. Tone یک فرصت عالی برای جذب مخاطب است.

3. سازگار.

از آنجایی که تولید محتوا از منابع زیادی در داخل و خارج از سازمان شما می آید، ناهماهنگی ها اجتناب ناپذیر است. ناهماهنگی ها خوانندگان را گیج می کند. ناهماهنگی ها همچنین می توانند بر شناخت برند شرکت شما تأثیر بگذارند. بالا رفتن از سر و صدای یک بازار شلوغ دشوار است، اما اگر نام شرکت، نام محصول یا پیام‌های کلیدی شما متناقض ظاهر شوند، بالا رفتن از سر و صدا غیرممکن می‌شود. ساده شروع کنید: مطمئن شوید که تمام کلمات و عبارات خاص شرکت شما مرتب و به خوبی مستند شده است. سپس بر روی قابل دسترس کردن نویسندگان در سراسر سازمان تمرکز کنید. اگر برای راه اندازی شورای اصطلاحات سازمانی خود به کمک نیاز دارید، این وبلاگ را برای چند نکته مفید بررسی کنید.

4. قابل یافتن

چه محتوای پشتیبانی را در یک پورتال اختصاصی منتشر کنید یا محتوای بازاریابی را در وب سایت خود در دسترس قرار دهید، می خواهید مرتبط ترین محتوای شما در بالای نتایج جستجوی افراد ظاهر شود. در حالی که ترفندهای سئو وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید تا رتبه جستجوی خود را افزایش دهید، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا که شامل کلمات کلیدی مناسب در مکان های مناسب باشد تمرکز کنید. این بدان معناست که محتوا باید به خوبی تحقیق، آموزنده و برای خواننده تاثیرگذار باشد. هر چه بیشتر در مورد اولویت بندی محتوای همسو با مخاطب فکر کنید، احتمال اینکه تبدیل را مشاهده کنید بیشتر می شود.

5. قابل ترجمه

بسیاری از بازارهای نوظهور، مانند هند و چین، موجب افزایش عظیم تجارت جهانی در دهه گذشته شده‌اند. برای جلب رضایت مصرف کنندگان در این بازارهای جدید، شرکت ها باید محتوای خود را به زبان های بیشتری بومی سازی کنند. این بدان معناست که هر کاری می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که نوشته شما واضح و خوانا است تا ترجمه را تا حد امکان روان و کارآمد کند. واقعیت این است که محتوای شما باید مخاطبان شما را در جایی که هستند ملاقات کند و این به معنای به زبان مادری آنهاست. همچنین به این معنی است که شما باید از ترجمه صرفاً به بومی سازی عبور کنید، بنابراین ایجاد محتوای منبع واضح ضروری است. این همه بخشی از درک مخاطبان هدف شما و ارتباط با آنها از طریق زبان است. 

نتیجه گیری 

نکته اصلی این است که دیگر فقط تولید محتوا کافی نیست. محتوای شما باید عالی باشد وگرنه فرصتی را برای کمک به کسب و کار خود از دست می دهید. اطمینان از اینکه محتوای شما خوانا، جذاب، سازگار، قابل یافتن و قابل ترجمه است، کمک زیادی به شما خواهد کرد. همچنین نتایج تجاری عالی را تقویت می کند. فرآیند تولید محتوا یک رویکرد دقیق برای ایجاد، ویرایش و انتشار محتوا از طریق یک سری مراحل، مراحل یا گردش‌های کاری سیستماتیک است. این تضمین می کند که محتوای شما به طور موثر برنامه ریزی، توسعه یافته، بررسی و منتشر شده است. یک فرآیند ساده برای دستیابی به اهداف محتوایی که با اهداف تجاری و بازاریابی همسو هستند و در عین حال مقیاس پذیری در تلاش های بازاریابی محتوای شما را امکان پذیر می کند، ضروری است. مراحل کلیدی یک فرآیند تکرارپذیر معمولاً شامل برنامه ریزی، ایجاد، ویرایش و انتشار محتوا است. ساختار سازمان یافته گردش کار تولید محتوا چیزی است که آن را از تولید محتوا متمایز می کند.

لینک های مفید
بالا