ارز دیجیتال

با ساتوشی ناکاموتو بیشتر آشنا شویم

1402/09/21 0

بزرگ‌ترین راز در دنیای ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک چین و نحوه خرید و فروش بیت کوین نیست، بلکه معمای خالق بیت کوین است. بعد از آشنایی با دنیای جذاب بیت کوین، شاید شما هم کنجکاو شده باشید که در مورد خالق آن (ساتوشی ناکاموتو) بیشتر بدانید:
او اهل کجاست؟ مرد است یا زن؟
آیا او هم مانند ما اخبار بیت کوین را دنبال می‌کند؟
احساس او از موفقیت‌های جهانی بیت کوین چیست؟
و چندین سؤال دیگر که ذهن هر علاقه‌مند به حوزه ارزهای دیجیتال را به خود مشغول کرده است. به دلایلی که ما نمی‌دانیم، خالق بیت کوین تاکنون هویتش را فاش نکرده است و هیچ کس جواب سؤالات من و شما را نمی‌داند. تنها چیزی که از ساتوشی ناکاموتو می‌دانیم این است که او بیت کوین را خلق کرد!

پیدایش ساتوشی ناکاموتو:

بیت کوین اولین بلاک چین و ارز دیجیتال دنیا است. این بلاک چین در سال 2008 توسط ساتوشی ناکاموتو طراحی و در سال 2009 عرضه شد. ساتوشی در حقیقت اولین ارز دیجیتال و بلوک بیت کوین را در سال 2009 استخراج کرد. وایت پیپر این بلاک چین نیز در همین سال منتشر شد. ساتوشی را می‌توان اولین سازنده بلاک چین دانست. او بلاک چین را به دنیای امروز معرفی کرد و باعث شده تا بقیه توسعه دهندگان با الهام گرفتن از او، بلاک چین‌ها و برنامه‌های جدید را راه اندازی کنند. پس از این که ساتوشی تعداد مقاله در مورد بیت کوین منتشر کرد، در سال 2010 ناپدید شد. او قبل از این که ناپدید شود، با تعداد از توسعه دهندگان روی بلاک چین بیت کوین کار می‌کرد. اما تا به امروز هیچ کسی از هویت ساتوشی ناکاموتو اطلاعی ندارد. ساتوشی تعدادی از دامنه‌های مربوط به بیت کوین را به تیم توسعه دهنده انتقال داد و اصلی‌ترین منابع کد بیت کوین را به دست گاوین اندرسون سپرد. تنها اطلاعاتی که ساتوشی ناکاموتو از خود به اشتراک گذاشته، در سال 2012 منتشر شد و وی ادعا کرد که یک مرد 37 ساله ژاپنی است. هر چند شایعه‌های مختلفی در مورد هویت اصلی وی به وجود آمده، اما همچنان مشخص نیست ساتوشی ناکاموتو کیست. حتی معلوم نیست ساتوشی ناکاموتو یک فرد است یا یک تیم؟ به همین خاطر برخی از افراد حدس می‌زنند ساتوشی ناکاموتو نام تعدادی از شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی باشد. تا به الان حدس‌های مختلفی از هویت ساتوشی ناکاموتو زده شده، اما دانستن هویت این فرد چه اهمیتی برای دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال دارد؟ یا چه دلیلی دارد که ساتوشی ناکاموتو هویت خود را پنهان کند؟

اسرار شخصیت ساتوشی ناکاموتو:

با اینکه تا کنون تلاش های زیادی برای آشکارسازی هویت ساتوشی ناکاموتو انجام شده است، اما همچنان هویت وی یکی از بزرگترین راز های جهان کریپتوکارنسی باقی مانده است. با این حال اطلاعات جالبی از این شخصیت پر رمز و راز در دسترس داریم که ممکن است مورد توجه شما قرار گیرد:

ساتوشی ناکاموتو، نابغه کدنویس است!

به بیان مجله معتبر The New Yorker، ساتوشی ناکاموتو یکی از بزرگترین نخبه های کدنویسی دنیاست. چراکه او در بیش از 31 هزار خط کد های بیت کوین را نوشته و با توجه به امنیت و قابل اعتماد بودن پلتفرم بیت کوین  قطعا این کاری معمولی نیست. در کد نویسی بیت کوین اشتباهی صورت نگرفته و همین دلیلی برای عدم هک شدن بیت کوین تا به امروز است. در سال 2011 میلادی، مجله The New Yorker، در مقاله ای تحت عنوان ((ارز دیجیتال، بیت کوین و خالق راز آلود او))، با شیوایی تلاش های شکست خورده ی محقق و متخصص امنیت اینترنتی یعنی دن کامینسکی (Dan Kaminsky)، در جهت شکست کدهای بیت کوین را گزارش کرده است. نکته جالب ایم مسیله این ایت که کامینسکی، یک برنامه نویس معمولی نبود و دارای آوازه ی بسیار زیادی در بین هکرها است؛ چرا که او در سال ۲۰۰۸ توانسته بود نقصی بنیادی و بزرگ در اینترنت را کشف و مدیران مایکروسافت، سیسکو و همینطور وزارت امنیت داخلی را از کشف خود، به منظور انجام اقدامات لازم و رفع آن مطلع کند. کشف بزرگ کامینسکی از سواستفاده کدنویس های ماهر در جهت متوقف سازی اینتنت و هک تمامی وبسایت ها جلوگیری کرد.

ساتوشی ناکاموتو مسلط به زبان انگلیسی بریتیش است:

برعکس ادعای ساتوشی ناکاموتو در پروفایل P2P در رابطه با اهل ژاپن بودن وی، وایت پیپر و کدهای بیت کوین نشان دهنده تسلط کامل نویسنده آن به زبان انگلیسی و بخصوص بریتانیایی است. همین دلیلی بر ایجاد باوری عمومی در رابطه با بریتانیایی بودن ساتوشی ناکاموتو در جامعه فعال بیت کوین شد. همچنین؛ ساتوشی ناکاموتو در ایمیل هایی که به همکاران کد نویس خود همانند Finney، ارسال کرده است، به طور پیوسته از اصطلاحات بریتیش استفاده کرده است. (جان مک آفی)، با بررسی زبان شناسی وایت پیپر نوشته شده توسط ساتوشی ناکاموتو، ادعا به پی بردن از هویت ساتوشی ناکوموتو داشته است.

ساتوشی ناکاموتو

ممکن است ساتوشی ناکاموتو بیش از یک نفر باشد:

در طی ادعا هایی، فرضیه ای وجود دارد که این احتمال را میدهد ساتوشی ناکاموتو یک نفر نباشد و گروهی باشد که تحت این اسم فعالیت کرده و مسیول کدهای بی نقص بیت کوین است. یکی از دلایل برتری چشمگیر بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال، کدنویسی بی نقص آن است. افراد زیادی در کامیونیتی بیت کوین از جمله لازنو هانچ (Laszlo Hanyecz) که یکی از توسعه دهندگان بیت کوین است، معتقد بر دخلی بودن گروهی از افراد در خلق بیت کوین هستند، چرا که بر این باورند همچین کد نویسی بی نقصی نمیتواند کار یک نفر باشد.

جنسیت ساتوشی ناکاموتوچیست؟

ممکن است ساتوشی ناکاموتو تنها نامی مستعار برای پنهان کردن هویت واقعی یک زن باشد. ساتوشی ناکاموتو تاریخ تولد خود را سال ۱۹۷۵ میلادی اعلام کرده است. همانطور که افراد بسیار زیادی مشکوک به ژاپنی بودن ساتوشی ناکاموتو هستند، بسیاری از افراد هم گانه زنی هایی در رابطه با جنسیت زن ساتوشی ناکاموتو دارند. خیلی دیگر هم کنجکاویت هایی در رابطه با ثروت ساتوشی ناکاموتو دارند. در هر صورت ساتوشی چه مرد باشد چه زن، قطعا یک میلیاردر است. با توجه به مدیریت و رهبری صنعت فناوری توسط آقایان، بعید نیست که زنی پیشگام در این حوزه تمایل به پنهان کردن جنسیت خود داشته بشد. برخی از نویسندگان زن در طول تاریخ، برای بهره مند شدن از احترام بیشتر از سمت مخاطبین از نامهای مستعار مردانه برای انتشار نوشته های خود استفاده کرده اند و ممکن است این قضیه در مورد ساتوشی ناکاموتو نیز صادق باشد.

نتیجه گیری:
ثروتی که بیت کوین، ایجاد کرده است می‌تواند منجر به تحول در زندگی هر فردی شود. ناگفته نماند که خالق بیت کوین، نیز ممکن است با عواقب شدیدی از سوی مجرمان یا دولت‌ها مواجه شود. این موضوع باعث می‌شود برای بسیاری از مردم سؤال شود، ساتوشی ناکاموتو کیست؟ آیا او زنده است؟ آیا هرگز حقیقتی را در مورد نابغه ناشناس پشت یکی از مهم‌ترین تحولات مالی قرن ۲۱، کشف خواهیم کرد؟
 

لینک های مفید
بالا