ارز دیجیتال

آشنایی با روشهای انتخاب عنوان در تولید محتوا

1402/09/14 0

عنوان مناسب در تولید محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قصد دارید تولید محتوا را به صورت اصولی انجام دهید باید در ابتدا یک عنوان مناسب انتخاب کنید... عنوان مناسب در تولید محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قصد دارید تولید محتوا را به صورت اصولی انجام دهید باید در ابتدا یک عنوان مناسب انتخاب کنید. در تولید محتوا فقط نوشتن متن کافی نیست و نتیجه مورد نظر را به دست نمی آورید. برای این که تولید محتوا به نتیجه برسد باید اصول و قواعد سئو را رعایت کنید. یکی از اصولی که بسیار مهم است تهیه یک عنوان مناسب در تولید محتوا می باشد. انتخاب عنوان مناسب در تولید محتوا کار پیچیده ای نیست فقط نیازمند کمی خلاقیت است. با ما همراه باشید تا شما را در این مورد راهنمایی کنیم.

نحوه انتخاب عنوان مناسب در تولید محتوا چگونه است؟

خیلی از افراد می دانند که چه متنی می خواهد بنویسند اما برای آن عنوان جذابی نمی توانند انتخاب کنند. انتخاب کلمه کلیدی در این قسمت بسیار اهمیت پیدا می کند. ما در این قسمت چند مرحله برای ایجاد یک عنوان مناسب در تولید محتوا بیان می کنیم که به شما در نوشتن یک عنوان بسیار جذاب کمک می کند.

مرحله اول:

در مرحله اول انتخاب عنوان مناسب در تولید محتوا باید شما به دنبال شناسایی مخاطبان خود باشید. همان طور که می دانید دنیای وب بسیار گسترده است و هر نوع مخاطبی از هر رده سنی در وب در حال گردش است. اما مهم این است که مخاطب مدنظر شما از چه گروه و رده سنی و چه جنسیتی است. این کار به شما بسیار کمک خواهد کرد. درست است که یکی از اهداف ما بالا بردن بازدیدکننده سایت است اما هدف مهم تر ما این است که فرد از محتوای سایت ما استفاده کند و برای چند لحظه هم که شده در سایت ما جستجو داشته باشد.

مرحله دوم:

بعد از شناسایی مخاطبان هدف، باید یک عنوان زیرکانه ایجاد کنید. پیشنهاد ما به شما این است که یک دفترچه و خودکار تهیه کنید و راجع به موضوعی که می خواهید بنویسید کلمات کلیدی را انتخاب کنید. کلمات کلیدی باید کلماتی باشند که بیش ترین آمار جستجو را در موتورهای جستجو دارد. در عنوان مدنظر شما باید از کلمه کلیدی استفاده کنید. عنوان مناسب در تولید محتوا باید دربرگیرنده کلمه کلیدی باشد.

انتخاب عنوان در تولید محتوا

مرحله سوم:

عنوان باید ساده و قابل فهم باشد. عنوان مناسب در تولید محتوا باید به طور صریح بیان کند که می خواهد راجع به چه موضوعی صحبت کند. باید در نظر داشته باشید که مخاطبان متفاوتی این کلمه کلیدی را جستجو می کنند.

مرحله چهارم:

اگر شما در مورد یک موضوع علمی در حال تولید محتوا هستید باید عنوان شما کمی رسمی تر باشد و جدیت مطلب را نشان دهد. اما اگر شما در مورد گردشگری در حال تولید محتوا هستید پس عنوانی را انتخاب کنید که هیجان انگیز تر باشد و مخاطب برای خواندن حتی پاراگراف اول نیز بر روی لینک کلیک کند. اگر شما راجع ورزش مطلب می نویسید پس باید از عنوان های جذاب و خبری استفاده کنید. از کلمات به صورت هوشمندانه استفاده کنید. عنوان کوتاه بنویسید زیرا سریع تر دیده می شود. می توانید عنوان را به صورت سوالی نیز بنویسید. عنوان سوالی مخاطب را بیش تر ترغیب می کند تا برای پیدا کردن پاسخ سوال به سراغ مطالعه متن برود.

مرحله پنجم:

عنوان جذابی ایجاد کنید. سعی کنید عنوان مناسب در تولید محتوا باید به صورت غافلگیرانه باشد تا حس کنجکاوی مخاطب را برانگیزاند. از ایجاد عنوان های ساده و تکراری پرهیز کنید زیرا بسیار کسل کننده می باشد و توسط مخاطب به راحتی کنار گذاشته می شود. گاهی اوقات صاحبان کسب و کار فقط کسب و کار خود را معرفی می کنند و از یک تولید کننده محتوا درخواست می کنند تا در زمینه ی کاری آن ها شروع به ایجاد محتوا کند. اگر شما نیز اطلاعات کامل راجع به این کار ندارید و به دنبال صرفه جویی در وقت و هزینه هستید پس بهتر است برای کسب نتیجه بهتر کار را به یک تولیدکننده محتوا بسپارید. همان طور که بیان کردیم عنوان و متن محتوا بسیار مهم است و صرفاً با نوشتن هر مطلبی شما به هدف خود دست پیدا نخواهید کرد.
رایا مارکتینگ با در اختیار داشتن کادر مجرب به شما در تهیه یک عنوان مناسب در تولید محتوا به صورت حرفه ای کمک می کند. قبل از این که کار تولید محتوا را به ما بسپارید می توانید از مشاوران ما در این زمینه راهنمایی بگیرد.

نتیجه گیری:
تولید محتوا یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های بازاریابی دیجیتال است. اولین گام برای این کار انتخاب موضوع برای تولید محتوا است. ممکن است تصور کنید که به سادگی می‌توانید موضوع‌هایی برای تولید محتوا پیدا کنید اما پیدا کردن ایده تولید محتوا به همین سادگی هم نیست. شما می‌توانید در ابتدای این کار از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. این ابزارها، کلیدواژه‌ها و موضوع‌های جذاب و پرمخاطبی را به شما ارائه می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. انتخاب موضوع برای تولید محتوا، هم‌چنین باید فرآیندی خلاقانه باشد. هرگز به داده‌هایی که ابزارهای این کار در اختیار شما قرار می‌دهند، اکتفا نکنید. با مطالعه نظرات مردم در انجمن‌ها و ایده‌پردازی با تیم خود، به جرقه‌هایی برای خلاقیت بیشتر دست پیدا می‌کنید! اکنون شما می‌توانید کار خود را جهت یافتن ایده‌هایی برای تولید محتوا آغاز کنید!
 

لینک های مفید
بالا