ارز دیجیتال

5 کاربرد مهم بیت کوین در دنیای مدرن

1403/02/10 0

رمزارزها در چند سال گذشته بسیار محبوب شده اند، اما بسیاری از مصرف کنندگان و سرمایه گذاران ممکن است تعجب کنند که این همه غوغا برای چیست. چرا کسی ارز دیجیتال را انتخاب می کند در حالی که ارز محلی آنها برای بیشتر چیزها خوب کار می کند؟ چرا کسی باید روی یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری کند؟ در واقع، استفاده و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال مزایای زیادی دارد. در اینجا هشت مزیت اصلی را که باید در نظر بگیرید آورده شده است. بیت کوین یک ارز دیجیتال است، یک دارایی دیجیتال که از رمزنگاری برای کنترل ایجاد و مدیریت خود به جای اتکا به مقامات مرکزی استفاده می کند. بیت کوین که در ابتدا به عنوان یک وسیله مبادله طراحی شده بود، اکنون در درجه اول به عنوان یک ذخیره ارزش در نظر گرفته می شود. تاریخچه بیت کوین با اختراع و پیاده سازی آن توسط ساتوشی ناکاموتو آغاز شد که بسیاری از ایده های موجود از جامعه رمزنگاری را ادغام کرد. در طول تاریخ بیت‌کوین، رشد سریعی داشته است تا به یک ذخیره‌کننده ارزش قابل توجه هم در فضای مجازی و هم آفلاین تبدیل شود.

سرعت تراکنش

اگر می‌خواهید برای شخصی در ایالات متحده پول بفرستید، راه‌های کمی برای انتقال پول یا دارایی از یک حساب به حساب دیگر سریع‌تر از ارزهای دیجیتال وجود دارد. اکثر معاملات در مؤسسات مالی ایالات متحده در سه تا پنج روز انجام می شود. انتقال سیم معمولاً حداقل 24 ساعت طول می کشد. معاملات سهام در سه روز تسویه می شود.اما یکی از مزایای تراکنش های ارز دیجیتال این است که می توان آنها را در عرض چند دقیقه تکمیل کرد. هنگامی که بلوک با تراکنش شما توسط شبکه تأیید شد، به طور کامل تسویه می شود و وجوه برای استفاده در دسترس است.

هزینه های تراکنش

هزینه تراکنش در بیت کوین در مقایسه با سایر خدمات مالی نسبتاً پایین است. برای مثال، غیر معمول نیست که حواله سیمی داخلی ۲۵ یا ۳۰ دلار هزینه داشته باشد. ارسال پول بین المللی می تواند حتی گران تر باشد. تراکنش‌های ارزهای دیجیتال معمولاً هزینه کمتری دارند. با این حال، باید توجه داشته باشید که تقاضا در بلاک چین می تواند هزینه های تراکنش را افزایش دهد. با این حال، میانگین کارمزد تراکنش‌ها حتی در پرتراکم‌ترین بلاک‌چین‌ها، کمتر از کارمزد انتقال سیمی باقی می‌ماند.

دسترسی

هر کسی می تواند از بیت کوین استفاده کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت است. فرآیند راه اندازی کیف پول رمزنگاری در مقایسه با افتتاح حساب در یک موسسه مالی سنتی بسیار سریع است. هیچ تاییدیه شناسایی وجود ندارد هیچ پیشینه یا بررسی اعتباری وجود ندارد. ارزهای دیجیتال راهی را برای افراد بدون بانک ارائه می دهد تا به خدمات مالی بدون نیاز به مراجعه به یک مرجع متمرکز دسترسی پیدا کنند. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است شخصی نتواند یا تمایلی به دریافت یک حساب بانکی سنتی نداشته باشد. استفاده از ارز دیجیتال می‌تواند به افرادی که از خدمات بانکداری سنتی استفاده نمی‌کنند این امکان را بدهد که به راحتی تراکنش‌های آنلاین انجام دهند یا برای عزیزانشان پول ارسال کنند.

امنیت

تا زمانی که شخصی به کلید خصوصی کیف پول رمزنگاری شما دسترسی پیدا نکند، نمی تواند تراکنش ها را امضا کند یا به وجوه شما دسترسی داشته باشد. با این حال، اگر کلید خصوصی خود را گم کنید، راهی برای بازیابی وجوه شما نیز وجود ندارد. علاوه بر این، تراکنش ها به دلیل ماهیت سیستم بلاک چین و شبکه توزیع شده رایانه هایی که تراکنش ها را تأیید می کنند، ایمن می شوند. همانطور که قدرت محاسباتی بیشتری به شبکه اضافه می شود، امنیت آن حتی بیشتر می شود. هر حمله ای به شبکه و تلاش برای اصلاح زنجیره بلوکی به قدرت محاسباتی کافی برای تأیید چندین بلوک نیاز دارد تا بقیه شبکه بتوانند صحت دفتر کل را تأیید کنند. برای بلاک چین های محبوب مانند بیت کوین (BTC -2.57٪) یا Ethereum (ETH -4.08٪)، این نوع حمله بسیار گران است. نمونه‌هایی از حساب‌های ارزهای دیجیتال هک شده معمولاً با امنیت ضعیف در یک صرافی متمرکز مرتبط هستند. اگر دارایی های رمزنگاری خود را در کیف پول خود نگه دارید، بسیار امن تر است.

حفاظت از تورم

بسیاری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را محافظت در برابر تورم می دانند. بیت کوین دارای سقف سختی برای تعداد کل سکه هایی است که تا به حال ضرب می شوند. بنابراین، همانطور که رشد عرضه پول از رشد عرضه بیت کوین پیشی می گیرد، قیمت بیت کوین باید افزایش یابد. ارزهای دیجیتال متعدد دیگری وجود دارند که از مکانیسم‌هایی برای محدود کردن عرضه استفاده می‌کنند و می‌توانند به عنوان محافظ در برابر تورم عمل کنند.

نتیجه گیری

بیت کوین با وجود تمام مزایایی که ارزهای دیجیتال نسبت به ارزهای فیات و سایر کلاس‌های دارایی دارند، سخت است استدلال کنیم که استفاده یا سرمایه‌گذاری در کریپتو هیچ ارزشی ندارد. ابزار ارائه شده توسط بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده برای بسیاری از افرادی که به تراکنش های سریع و ایمن اهمیت می دهند، ارزش زیادی دارد. و با گذشت زمان با موانع فنی کمتری در دسترس تر می شود. همراه با مزایای تنوع و پتانسیل محافظت در برابر تورم، مزایای افزودن سهام کریپتو یا کریپتو به پرتفوی شما شروع به افزایش می کند. ارزهای دیجیتال می توانند به سرمایه گذاران تنوع بخشیدن به دارایی های مالی سنتی مانند سهام و اوراق قرضه را ارائه دهند. در حالی که تاریخچه محدودی در مورد قیمت بازارهای کریپتو نسبت به سهام یا اوراق قرضه وجود دارد، تا کنون قیمت‌ها با سایر بازارها ارتباطی ندارند.
 

لینک های مفید
بالا