ارز دیجیتال

بلاک چین بیت کوین چگونه کار میکند

1403/02/12 0

بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده عمومی است که تاریخچه هر تراکنش بیت کوین را در خود دارد. هر کسی می تواند یک نسخه از بلاک چین را دانلود کند و می توان آن را برای ردیابی مسیر بیت کوین از یک تراکنش بیت کوین به تراکنش دیگر بررسی کرد. لازم به ذکر است که در حالی که سابقه ای از هر تراکنش بیت کوین انجام شده وجود دارد، این تراکنش ها ذاتاً به هویت های واقعی مرتبط نیستند. به همین دلیل بیت کوین را مستعار می دانند. خود بیت‌کوین‌ها فایل‌هایی نیستند که روی هارد دیسک کامپیوتر شما مانند MP3 یا PDF ذخیره می‌شوند. بلکه "مالک بیت کوین" به معنای داشتن یک آدرس بیت کوین است که دارای تعادل ثبت شده در بلاک چین است. منظور از داشتن آدرس بیت کوین کنترل کلید خصوصی مرتبط است و بنابراین اجازه امضای تراکنش ها را می دهد.

بلوک چیست؟

Block به مجموعه ای از تراکنش های بیت کوین از یک دوره زمانی خاص اشاره دارد. بلوک ها به گونه ای روی هم قرار می گیرند که یک بلوک به بلوک قبلی بستگی دارد. به این ترتیب زنجیره ای از بلوک ها ایجاد می شود و به این ترتیب به اصطلاح بلاک چین می رسیم. یافتن و انتشار بلاک های جدید کاری است که استخراج کنندگان بیت کوین برای کسب بیت کوین انجام می دهند. هر زمان که یک بلوک جدید پخش می شود، تقریباً هر 10 دقیقه، مقداری بیت کوین توسط ماینری که آن بلوک را حل کرده، دریافت می کند. ماینرهای بیت کوین شبکه را ایمن نگه می دارند و به این ترتیب پاداش می گیرند. این سیستم تضمین می کند که همه تراکنش ها معتبر هستند و شبکه بیت کوین را از تقلب ایمن نگه می دارد. اگر تا به حال منتظر تایید یک تراکنش جدید بیت کوین بوده اید، منتظر انتشار یک بلوک جدید حاوی تراکنش خود بوده اید. هنگامی که این اتفاق می افتد، شبکه بیت کوین تراکنش شما را معتبر می داند. Coinbase در حال حاضر به 3 تأیید شبکه قبل از نهایی شدن تراکنش نیاز دارد، اما این تعداد با سایر خدمات بیت کوین متفاوت خواهد بود.

امنیت بیت کوین

بلاک چین و شبکه بیت کوین بخش های زیادی دارد، اما برای استفاده از این فناوری جدید ارزی، نیازی به درک همه آنها نیست. فقط باید بدانید که از کیف پول برای ارسال، دریافت و ذخیره کلیدهای بیت کوین خود استفاده می کنید. شما همچنین باید از روش ذخیره سازی سرد برای امنیت استفاده کنید زیرا کیف پول ها نرم افزار هستند و نرم افزارها قابل هک هستند. صرافی هایی که کلیدهای مشتریان را ذخیره می کنند نیز می توانند هک شوند، اما بسیاری از کسانی که این سرویس را ارائه می دهند اقداماتی را برای کاهش احتمال ورود هکرها به سیستم های ذخیره سازی انجام می دهند. بیشتر آنها به تکنیک های ذخیره سازی سرد در سطح سازمانی روی می آورند که مشاغل برای ذخیره داده های ضروری برای بازه های زمانی طولانی استفاده می کنند. به دلایل خوب، بسیاری از مردم نگران سطح امنیت بیت کوین هستند، به ویژه از آنجایی که شامل مبادله پول برای مالکیت داده های رمزگذاری شده است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که بلاک چین بیت کوین به دلیل مکانیسم های اجماع جامعه استفاده شده، هرگز هک نشده است. کیف پول ها نقطه ضعف هستند، بنابراین اگر به دنبال مشارکت در بیت کوین هستید، لازم است بدانید که چگونه از روش های ذخیره سازی سرد استفاده کنید و کلیدهای خود را از کیف پول داغ خود دور نگه دارید.

بیت کوین چگونه درآمد واقعی دارد؟

برخی از مردم از آن به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت استفاده می کنند، به امید بازگشت. دیگران آن را با بهره گیری از تغییرات قیمت در روز معامله می کنند. حتی می‌توانید با استفاده از برنامه‌های مالی غیرمتمرکز، بیت‌کوین خود را به دیگران قرض دهید و سود دریافت کنید. تغییرات مثبت در ارزش بازار به شما این امکان را می دهد که زمانی که آن را به قیمتی بیشتر از خرید آن می فروشید، درآمد کسب کنید. با این حال، صرف نظر از نحوه استفاده از آن، هنوز خطر واقعی از دست دادن مقادیر قابل توجهی از سرمایه وجود دارد.

نتیجه گیری

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که می تواند به جای ارزهای فیات یا پول نقد فیزیکی استفاده شود. از یک بلاک چین برای ایمن سازی اطلاعات تراکنش ها دور از دسترس اشخاص ثالث متمرکز که به طور سنتی تراکنش ها را تسهیل و تنظیم می کنند، استفاده می کند. نظرات و تحلیل های بیان شده برای اهداف اطلاعاتی آنلاین است. از تاریخ نگارش این مقاله، نویسنده بیت کوین ندارد. بیت کوین یک ارز دیجیتال است که می تواند به جای ارزهای فیات یا پول نقد فیزیکی استفاده شود. از یک بلاک چین برای ایمن سازی اطلاعات تراکنش ها دور از دسترس اشخاص ثالث متمرکز که به طور سنتی تراکنش ها را تسهیل و تنظیم می کنند، استفاده می کند.

لینک های مفید
بالا