ارز دیجیتال

ایده تولید محتوا و 4 نکته مهم برای نوشتن محتوای جذاب

1403/02/08 0

تولید محتوا را باید یکی از تأثیرگذارترین کارها در موفقیت کسب‌وکارهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دانست. اما بسیاری از مجموعه‌ها با مشکل ایده تولید محتوا به صورت مناسب، جذاب و اصولی مواجه هستند. این که دقیقاً کدام ایده تولید محتوا برای چه کسب‌وکاری مناسب است را تنها آن مجموعه و تولیدکنندگان محتوای آن‌ها می‌دانند. اما می‌توان به طور کلی به چندین ایده تولید محتوا و روش تولید محتوای جذاب اشاره کرد تا کار این افراد ساده‌تر شود. در این مطلب از پادرو قصد داریم تا در خصوص چندین مورد ایده تولید محتوا به صورت جذاب و نکات مربوط به آن مواردی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید. از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص ایده تولید محتوا باید به آن اشاره کنیم این است که محتوا باید به شکلی به درد بخور، جذاب، مناسب، کاربردی و یونیک نوشته شود. در ادامه چند نکته مهم و قابل توجه برای پیاده‌سازی ایده تولید محتوا را با هم مرور خواهیم کرد.

1.    استفاده از خلاقیت

استفاده از خلاقیت به شکلی مناسب، می‌تواند تأثیر بسیار مطلوبی روی تمام کارها داشته باشد. تولید محتوا هم از این قاعده مستثنی نیست و حتی استفاده از خلاقیت در آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. زمانی که یک ایده تولید محتوا برای کسب‌وکار خود دارید، حتماً به خلاقیت توجه داشته باشید تا بتوانید آن را به جذاب‌ترین شکل ممکن پیاده کنید. زمانی که محتوایی با استفاده از خلاقیت به شکلی اصولی و جذاب نوشته شده باشد، می‌تواند تأثیر بسیار بهتری روی مخاطب داشته باشد.

2.    توجه به داستان سرایی

داستان‌سرایی یا استوری تلینگ یکی از تکنیک‌هایی است که تولیدکنندگان محتوا از آن برای جذاب‌تر شدن محتوا استفاده می‌کنند. محتوایی که در آن از داستان‌سرایی به شکلی مناسب استفاده شده باشد، نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود که او تا انتهای مطلب را مطالعه کند. برای این که با داستان‌سرایی و تکنیک‌های آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب داستان ‌سرایی در اینستاگرام را مطالعه کنید. پس استفاده از استوری تلینگ یک ایده تولید محتوا دیگر است که می‌توانید از آن به شکلی مناسب استفاده کنید.

3.    مقایسه

استفاده از مقایسه یک ایده تولید محتوا دیگر است. مقایسه مزایا و معایب محصولات خود با مجموعه‌های دیگر یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند اطلاعات مخاطب در مورد کالاها و محصولات مجموعه شما را افزایش دهد و باعث شود تا آن‌ها به خرید این محصولات علاقه‌مند شوند. البته اگر از مقایسه‌ها استفاده می‌کنید، باید نکات را صادقانه بیان کنید و مطلب شما به نوعی نوشته نشود که مجموعه‌ها یا افراد را ناراحت کند.

4.    توجه به سوالات و کامنت های کاربران 

در سؤالات و کامنت‌های مخاطبان می‌توان ایده‌های بسیاری برای تولید محتوای جذاب برای آن‌ها پیدا کرد. زمانی که بسیاری از مخاطبان مجموعه شما در خصوص یک کالا یا موارد مشابه دیگر سؤال می‌پرسند به این معنی است که محتواهای قبلی تولید شده توسط مجموعه نتوانسته‌اند تمام ابهامات در این خصوص را برطرف کنند. پس می‌توانید محتوای جدیدی با توجه به این موارد بنویسید تا آن‌ها پاسخ سؤالات خود را پیدا کنند. این کار باعث خواهد شد تا این ایده تولید محتوا به افزایش فروش منجر شود.

نتیجه گیری

صاحبان کسب‌وکارها و ادمین‌های آن‌ها با داشتن ایده تولید محتوا به شکلی جذاب و مناسب می‌توانند سبب افزایش احتمال موفقیت کسب‌وکار و بالاتر رفتن میزان فروش شوند. استفاده از خلاقیت و نکات مهم در تولید محتوا مانند استوری تلینگ، توجه به پرسش‌ها و کامنت‌های مخاطبان، تولید محتواهایی که در آن‌ها به ترین‌ها توجه شده و مقایسه‌ها از مهم‌ترین ایده‌های تولید محتوا به صورت جذاب هستند. انتشار محتوا در اینستاگرام هم نیاز به داشتن ایده تولید محتوا به شکلی جذاب دارد. از مهم‌ترین نکاتی که توجه به آن‌ها باعث افزایش جذابیت پست‌ها و محتواهای تولید شده می‌شوند، می‌توان به معرفی محصولات جدید، تولید محتوای آموزشی در خصوص محصولات، بازنویسی پست‌های قدیمی محبوب و توجه به سؤالات مخاطبان اشاره کرد.

لینک های مفید
بالا