ارز دیجیتال

معایب خرید ارز دیجیتال بیت کوین چیست

1403/02/04 0

ما در این مقاله در مورد معایب ارز دیجیتال بیت کوین بحث میکنیم. ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) یک ارز رمزنگاری شده، یک ارز مجازی است که برای عمل به عنوان پول و نوعی پرداخت خارج از کنترل هر شخص، گروه یا نهاد طراحی شده است، بنابراین نیاز به دخالت شخص ثالث در تراکنش‌های مالی را از بین می‌برد. برای تأیید تراکنش ها به استخراج کنندگان بلاک چین پاداش داده می شود و می توان آن را در چندین صرافی خریداری کرد. این ارز دیجیتال در سال 2009 توسط یک توسعه دهنده ناشناس یا گروهی از توسعه دهندگان با نام ساتوشی ناکاموتو به عموم معرفی شد. این ارز دیجیتال از همان اوایل به یکی از شناخته شده ترین ارز ها تبدیل شده است. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا درباره این ارز دیجیتال بیشتر بیاموزید. تاریخچه پشت آن، نحوه کارکرد آن، نحوه دریافت آن، و برای چه چیزی می توان از آن استفاده کرد.

معایب ارز دیجیتال بیت کوین

1. ذخیره ارزش

بیت کوین با کسب عنوان طلای دیجیتال، اکنون به عنوان یک ذخیره ارزش توسط بسیاری از سرمایه گذاران پیچیده پذیرفته شده است. همانطور که احتمالاً می دانید، ذخیره ارزش کالا، دارایی یا ارزی است که ارزش خود را در مدت زمان طولانی حفظ می کند. ویژگی که به ویژه در زمان تورم مهم است. مقاله عمیق ما را بخوانید تا درباره بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش بیشتر بدانید.

2. بازده بزرگتر

بیت کوین بهترین کلاس دارایی در دهه گذشته بوده است. حتی از دومین کلاس دارایی با بهترین عملکرد یعنی NASDAQ 100 با یک مرتبه عملکرد بهتر بود. حتی سرمایه گذاری های کوچک نیز بازدهی قابل توجهی را برای سرمایه گذاران بلندمدت ایجاد کرده است. به طور طبیعی، رشد تاریخی بیت کوین داستان های موفقیت بیت کوین زیادی را ایجاد کرده است.

بیت کوین

3. خود حضانت

افراد می توانند ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین را خود نگه دارند. برای تصاحب مالکیت کامل دارایی های خود نیازی به اعتماد به یک بانک، اسناد قانونی یا یک نهاد واحد ندارید. این تأثیر باورنکردنی در کشورهایی در سراسر جهان بدون حقوق مالکیت قوی ایجاد می کند و به افراد کنترل بیشتری بر آینده خود می دهد. و اگر بیت کوین خود را به عهده دارید، مطمئن شوید که بهترین کیف پول بیت کوین در استرالیا را انتخاب کرده اید.

4. غیر متمرکز

بیت کوین غیرمتمرکزترین ارز دیجیتال است. معنی آن چیست؟ این بدان معناست که شبکه بیت کوین در بسیاری از کامپیوترهای مختلف که به عنوان گره شناخته می شوند، توزیع شده است. تمرکززدایی بسیار مهم است زیرا از یک نقطه شکست برای حمله جلوگیری می کند و تقریباً غیرممکن است که هر سازمان یا دولتی بتواند شبکه را از بین ببرد. قابل ذکر است که بیت کوین اولین پروتکلی بود که مشکل ژنرال های بیزانس را حل کرد و یک سیستم غیرمتمرکز ایجاد کرد. شبکه ای با اجماع مشترک و آن اختراع جای خود را به همه ارزهای دیجیتال پس از آن، از جمله اتریوم، لایت کوین، دوج کوین و پولکادوت داد.

5. بدون اجازه

هر کسی می تواند به شبکه بیت کوین دسترسی داشته باشد. مهم نیست کجا زندگی می کنید یا چقدر پول دارید، این یک شبکه همتا به همتا باز است که همه می توانند از آن استفاده کنند. بدون مجوز بودن برای ما مهم است، زیرا ما آینده ای را تصور می کنیم که در آن اقتصاد دیجیتال برای همه قابل دسترسی باشد.
نتیجه 
اکثر کشور ها بیت کوین را پذیرفته اند. بیت کوین پتانسیل تبدیل شدن به با ارزش ترین ارز دیجیتال را دارد. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این ارزهای کنترل نشده جایگزین مناسبی برای ارزهای واقعی باشند. در حالی که بیت کوین هنوز محبوب است، با وجود نوسانات شدید، آینده این ارز دیجیتال هنوز نامشخص است. طرفداران همچنان ادعا می کنند که بیت کوین جایگزین پول متمرکز و تحت کنترل دولت خواهد شد. این یک احتمال است، اما هیچ چیز کمتر قطعی نیست. ارز دیجیتال بیت کوین با نشان دادن اینکه یک ارز مجازی می تواند بدون دخالت یک مقام مرکزی به خوبی عمل کند، بخش بانکی را متحول کرده است.


 

لینک های مفید
بالا