ارز دیجیتال

محتوای سئو شده چیست؟

1402/01/30 0

در این مقاله سعی داریم تا به هر آنچه که در مورد تولید محتوای سئو شده چیست بپردازیم. اینکه دقیقا محتوای سئو شده چیست، یک تعریف ساده و صریح ندارد، در واقع یک سری نکات باید در تولید محتوا رعایت شود تا در بتوان در جهت سئو سایت از محتوا استفاده کرد. هر چقدر رعایت نکات مربوط به سئو سایت در محتوا بیشتر شود، امتیاز بیشتری از نظر سئو به محتوا اختصاص می یابد و قطعا برای صفحات نخست موتورهای جستجو آن دسته از محتواهایی مناسب هستند که از نظر سئو در شرایط مناسبی قرار گیرند. تولید محتوای سئو شده را هر فردی نمی تواند تولید کند، برای این منظور به افرادی نیاز است که هم در زمینه تولید محتوا و هم در زمینه سئو اطلاعات کاملی داشته باشند. در صورتی که فردی با سئو آشنایی داشته باشد اما توانایی لازم برای نوشتن را نداشته باشد، نمی تواند محتوای کاملی تولید کند. برعکس این موضوع نیز صادق است، یعنی فردی که در زمینه تولید محتوا توانایی لازم را داشته باشد اما با مفاهیم سئو آشنایی نداشته باشد، نمی تواند محتوای کامل و با کیفیتی را تولید نماید. در ادامه با همه اصول مورد نیاز جهت پاسخ به سوال تولید محتوای سئو شده چیست، آشنا خواهیم شد.

محتوای سئو شده چیست؟

برای اینکه شما دید مناسبی در رابطه با محتوای سئو شده داشته باشید ابتدا شما بایستی یک دید مناسبی در رابطه با اهداف سئو، انواع محتوا و مهم ترین موضوع بهینه سازی محتوا بدست آورید. از اینرو در رابطه با بیان مفهوم Search Engine Optimization یا همان سئو به پروسه ای اطلاق میگردد. که به منظور قرار گیری بیشتر وب سایت ما در نتایج موتور های جستجو همچون گوگل انجام میگیرد. اگر بخواهیم مراحل  سئو را در به صورت کلی بیان نماییم میتوان سئو را در سه بخش سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی دسته بندی نمود. که در این مقاله ما در رابطه با سئو محتوا که زیر مجموعه سئو داخلی میباشد گفتگو خواهیم نمود. سئو یک محتوا از عنوان صفحه شروع شده و تا آخر ین کلمه از محتوا صورت میگیرد. با توجه به تفاسیر بیان شده به این مسئله پی میبریم که مقصود از ایجاد محتوای سئو شده محتوای میباشد که بر اساس معیار و فاکتور های سئو باشد‌ از اینرو بدون شک به وسیله موتور های جستجو قابل درک خواهد بود.

متن سئو شده چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی های بالا که بگذریم، برخی ویژگی های تکنیکال می‌توانند کیفیت متن را در نگاه موتورهای جستجو (به طور خاص: گوگل) افزایش دهند:
•    کلمه یا عبارت کلیدی و سایر کلمات مشابه و نزدیک، در آن مطلب وجود داشته باشد (اهمیت کلمات کلیدی در سئو)
•    متن شما خوانایی خوبی داشته باشد. یعنی به راحتی بتوان آن را به شکل سرسری (Skimming) خواند و بخش مورد نظر را پیدا کرد. تیترهای فرعی و استفاده از بولت و ضخیم کردن فونت و روش‌هایی مانند این، به خواناتر شدن متن شما کمک می‌کنند.
•    استفاده از عکس های مرتبط هم می‌تواند به سئو متن شما کمک کند.
•    بازدیدکننده پس از خواندن مطلب شما، سایت‌تان را رها نکند و مطلب یا مطالب دیگری از سایت را هم بخواند یا به اصطلاح، نرخ بانس شما پایین باشد (نرخ بانس یا بانس ریت چیست). برای این‌ کار می‌توانید از لینک سازی داخلی بهره بگیرید.


۱۱ نکته که در محتواهای سئو شده :

•    تراکم مناسب کلمه کلیدی
•    چگالی مناسب کلمه کلیدی
•    استفاده از هدهای مناسب
•    استفاده از کلمات کلیدی فرعی مناسب
•    درنظر داشتن حجم مناسب مطلب (تعداد کلمه)
•    استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی
•    حجم مناسب هر پاراگراف
•    رعایت حجم مناسب جملات
•    استفاده از تیترهای مناسب
•    استفاده از عکس‌های مناسب
•    استفاده از Alt برای عکس‌ها

نتیجه گیری :
نوشتن محتوای سئو شده یکی از ارکان اصلی سئو داخلی هست . همیشه به یاد داشته باشید که قبل از نوشتن محتوا حتما کلمه ی کلیدی مورد نظر را انتخاب کنید و از آن در عنوان ها و تگ ها و توضیحات استفاده نمایید . حتما در نوشته خود اصول نگارشی را رعایت کنید. لینک سازی داخلی را فراموش نکنید و از داده های ساختار یافته برای نمایش بهتر در جست و جوی گوگل استفاده نمایید.

لینک های مفید
بالا