ارز دیجیتال

ایر دراپ چیست؟

1401/12/04 0

رمزارز یا ارز دیجیتال نوعی پول دیجیتالی است که بر مبنای بلاک چین ایجاد شده و از طریق صرافی آنلاین، یا روش‌های دیگر قابل خرید و فروش یا تبدیل به دیگر دارایی‌ها است. شما به چند روش می‌توانید ارز دیجیتال به‌دست بیاورید؛ خرید ارز دیجیتال و شرکت در ایردراپ‌ها، دو روش متداول برای به‌دست آوردن ارزهای دیجیتال هستند.گاهی برای تبلیغ یا معارفه یک رمز ارز جدید توسط تیم توسعه، بخشی از رمز ارزها را به‌صورت رایگان بین کاربران توزیع می‌شود. به این توزیع رایگان، ایردراپ می‌گویند. ایردراپ‌ها توسط پدیدآورندگان یک رمزارز جدید تبلیغ می‌شوند و توکن‌های مورد نظر به والت دارندگان آن رمزارز واریز می‌گردد.به‌طور معمول کاربرها برای اینکه مشمول دریافت این هدیه شوند باید مقدار مشخصی از آن را داشته باشند و یا یکسری فعالیت ساده همچون انتشار مطالبی در مورد آن رمزارز در شبکه‌های مجازی، نوشتن محتوا برای سایت و غیره را انجام دهند. این یکی از راه‌های کسب ارز دیجیتال رایگان است. در ادامه به مباحث مربوط به ایردراپ می‌پردازیم.

ایردراپ چیست؟

در پاسخ به سوال ایردراپ چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که به توزیع رایگان ارزهای دیجیتال در بین کاربران، Airdrop گفته میشه. همچنین کلمه ایردراپ به این معنی هست که انداختن بسته های امدادرسانی از بالای هواپیما هست. این لغت در دنیای ارزهای دیجیتال نیز به معنی به دست اوردن توکن های دیجیتال بدون پرداخت پول هست. برای مثال از زمان برگزاری نخستین عرضه اولیه یا همون ICO اتریوم، هر چند وقت یکبار ایردراپ هایی برای کسانی که کیف پول اتریوم دارن برگزار میشه و توکن های رایگان واریز میشه.به عبارت دیگه، Airdrop نوعی توزیع توکن و یا ارز دیجیتال هست که به صورت رایگان در کیف پول های کاربران واریز میشه. همچنین هدف از انجام ایردراپ این هست که این کار نوعی تبلیغات هست، چون شما در ازای کارهایی که مثل مشاهده تبلیغات، عضویت در پیچ اینستاگرام و یا کانال تلگرام و...، توکن و یا ارز دیجیتال رایگان به دست میارین.علاوه بر این، این کار باعث میشه تا افراد بیشتری به سمت این کار بیان، البته بهتره بدونین که هرگز این اشتباه رو نکنین که این روش نوعی کلاهبرداری هست، چون Airdrop نوعی روش شناخته شده هست. به این ترتیب توسعه دهنده های رمز ارزها می تونن با راه اندازی یه کمپین ایردراپ، کاربران بیشتری رو به سمت شبکه خودشون بکشن و این کار نیز باعث میشه تا طرفداران زیادی به دست بیارن.اگه بخواهیم به زبان ساده تر مفهوم ایردراپ رو برای شما توضیح بدیم، می تونیم بگیم که یکی از کاربردهای ارزهای دیجیتال، کسب درآمد از طریق Airdrop هست. Airdrop ارز دیجیتال نوعی تکنیک بازاریابی هست که از توزیع رایگان رمز ارزی جدید برای اگاهی از بخشی سریع و کمک به تعین ارزش اولیه یه توکن استفاده می کنه. به این ترتیب، استارتاپ هایی می خوان پروژه های رمز ارزی خودشون رو راه اندازی کنند، از Airdrop استفاده می کنند.

انواع ایردراپ :

به طور کلی ایردراپ ها به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند:
•    ایردراپ استاندارد یا Standard airdrop
•    ایردراپ بونتی یا Bounty airdrop
•    ایردراپ انحصاری یا Exclusive airdrop
•    هلدر ایردراپ یا  Holder airdrop

هدف از ایجاد ایردراپ :

توزیع رایگان چیزی که ارزشمند است همواره ما را با این سوال روبه‌رو می‌کند که هدف از انجام این کار چیست. در حالت عادی انسان‌ها بر مبنای منافع شخصی عمل می‌کنند. بنابراین در صورتی حاضر به بخشیدن یک دارایی ارزشمند به دیگران هستند که در قبال آن چیز ارزشمندتری دریافت کنند. بی‌شک شرکت‌های حوزه ارز دیجیتال هم از این قانون مستثنی نیستند و برگزاری ایردراپ برای آن‌ها با منافع بیشتری همراه است. در این بخش اهداف شرکت‌ها را از برگزاری ایردراپ بررسی می‌کنیم.

نتیجه گیری :
ایردراپ یک ابزار بازاریابی در پروژه‌های ارز دیجیتال است که هدف آن ایجاد جو روانی مثبت بر روی پروژه و معرفی آن به تعداد زیادی از کاربران است. افراد با شرکت در ایردراپ، ارز دیجیتال پروژه را به رایگان دریافت می‌کنند. در صورت موفقیت و رشد پروژه‌ها این ارزها به قیمت مناسب به فروش می‌رسند و کاربران از آن بهره می‌برند.ایردراپ انواع مختلفی دارد که در هر یک از آن‌ها کاربران خاصی مد نظر هستند. به منظور آگاهی از پروژه‌های ایردراپ، می‌توانید از سایت‌های معتبر استفاده کنید که سه مورد از آن‌ها در این مقاله معرفی شد. در نهایت، باید توجه کنید که هر پروژه ایردراپی قابل اعتماد نیست. بنابراین برای شرکت در هر ایردراپ حتما باید نکات امنیتی گفته شده در مقاله را رعایت کنید.


 

لینک های مفید
بالا