ارز دیجیتال

نهنگ بیت کوین چیست؟

1402/10/03 0

نهنگ بیت کوین واژه‌ی جالبی در دنیای ارز دیجیتال است که ما را به یاد بزرگ‌ترین موجود کره‌ زمین در دریاها می‌اندازد. بازار ارزهای دیجیتال از ابتدا با فراز و نشیب زیادی همراه بوده و مثل هر تکنولوژی جدیدی، به مرور به ثبات و پایداری نسبی خواهد رسید. در این بین افراد یا مجموعه‌هایی هستند که مقدار قابل توجهی بیت کوین دارند و این ویژگی باعث شده است تا آن‌ها قادر به انجام کارهایی باشند که اکثر سرمایه‌گذاران نیستند. از آن‌جایی که شناخت ماهیت و عملکرد نهنگ‌ها در هر بازاری اهمیت زیادی دارد،‌ تصمیم گرفتیم این مقاله را به توضیح اجمالی پدیده‌ نهنگ‌ بیت کوین اختصاص دهیم تا ببینیم که چطور می‌شود هم در این بازار فعالیت کرد و هم از خطرات احتمالی چنین افرادی در امان بود.

نهنگ های بیت کوین چه کسانی هستند؟

نهنگ بیت کوین چیست؟ نهنگ کریپتوکارنسی، که بیشتر به آن “نهنگ رمزنگاری” یا فقط “نهنگ” می گویند، یک اصطلاح جامعه ارزهای دیجیتال است که به افراد یا نهادهایی اطلاق می شود که مقادیر زیادی ارز دیجیتال را در اختیار دارند. نهنگ ها به اندازه کافی ارز دیجیتال و دستگاه ماینر دارند تا بتوانند بر بازار ارز تأثیر بگذارند. دستیابی به وضعیت نهنگ در فضای ارزهای دیجیتال موضوعی است. به نظر می رسد جامعه موافق است که مالکیت مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال در گردش یک نهنگ را واجد شرایط می کند. درباره نهنگ‌های رمزنگاری و اینکه چگونه این حساب‌های بزرگ می‌توانند بر سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال و بازار تأثیر بگذارند، بیشتر بیاموزید. نهنگ‌های کریپتو، مانند همنام حیواناتشان، برجسته‌ترین بازیگران بازار کریپتو هستند، زیرا دارای گسترده‌ترین مقادیر یک ارز دیجیتال خاص هستند. همچنین، مانند حیوانات بزرگ، زمانی که یک نهنگ کریپتو عطسه می کند، کل بلاک چین می تواند سرما بخورد. کیف پول‌های بزرگ آن‌ها می‌توانند به تنهایی ارزش ارزهای دیجیتال را با اقدامات خود تغییر دهند.  نهنگ‌های کریپتوکارنسی یا نهنگ‌های رمزنگاری شده، افراد یا نهادهایی هستند که دارای مقادیر زیادی از یک ارز دیجیتال خاص هستند. به طور کلی، نهنگ کریپتو موجودیتی است که دارای ارز دیجیتال کافی است تا با مبادله مقادیر قابل توجهی از سکه ها و توکن ها، به طور قابل توجهی بر قیمت های بازار تأثیر بگذارد. اگرچه آستانه مشخص یا مشخصی وجود ندارد، اما اکثر نهنگ های  بیت کوین حداقل 1000 بیت کوین (BTC) دارند. از آنجایی که آنها دارای مقادیر زیادی ارز دیجیتال هستند، اکثر نهنگ های کریپتو از معامله در بازارهای سنتی کریپتو خودداری می کنند، زیرا معاملات سنگین آنها ممکن است بر نقدینگی حجم معاملات غلبه کند. در عوض، آنها در معاملات ارزهای دیجیتال خارج از بورس (OTC) شرکت می کنند، جایی که کریپتو را به یکدیگر می خرند و می فروشند، اغلب خارج از زنجیره. نهنگ‌ها به‌طور قابل‌توجهی بر بلاک‌چین‌هایی که روی پروتکل اثبات کار اجرا می‌شوند، تأثیر می‌گذارند، زیرا مقادیر بیشتری از سرمایه‌های سهامدار منجر به قدرت رای بیشتر می‌شود. برای این شبکه‌ها، وجود نهنگ‌ها می‌تواند یک شاخص مثبت از ثبات و رشد بلاک چین باشد. با این حال، بخش عمده ای از پولی که توسط نهنگ ها کنترل می شود می تواند تأثیر منفی بر قدرت و تخصیص رأی داشته باشد.

نتیجه گیری:
اکنون شما به خوبی می دارید که نهنگ ارز دیجیتال چیست و چگونه می توانیم بر اساس رفتار نهنگ ها در بازار رمز ارزها در این بازار معامله کنیم. همچنین در این مقاله سعی کردیم تا نحوه تشخیص رفتار نهنگ ارز دیجیتال را نیز به شما معرفی کنیم و روش های تحلیلی لازم و جذاب برای این موضوع را نیز به شما معرفی کردیم. حالا این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید با بررسی رفتار نهنگ ها معاملات خود را به مراتب نسبت به گذشته بهینه‌تر نمایید و تبدیل به یک معامله گر موفق در بازار رمز ارزها شوید. در انتهای این مقاله شما را دعوت می کنیم اگر نقطه نظر یا پرسشی درباره نهنگ ارز دیجیتال دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. بی صبرانه منتظر شنیدن اظهارات شما درباره نهنگ ها در بازار رمز ارز ها هستیم.
 

لینک های مفید
بالا