ارز دیجیتال

صرافی کوین مارکت کپ چیست؟

1402/11/08 0

کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) یکی از قوی‌ترین پلتفرم‌های تحلیل و بررسی پروژه‌های رمز ارزی است که توسط برندون چز (Brandon Chez) در سال 2013 طراحی شد. این وب سایت با تجمیع و ردیابی قیمت، به پوشش اطلاعات طیف گستره‌ای از ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و سایر ارزها می‌پردازد. این سایت در سال 2020 توسط صرافی بایننس خریداری شد. در این مطلب، به معرفی کامل، نحوه ثبت نام و آموزش کار با سایت کوین مارکت کپ می‌پردازیم. کوین مارکت کپ رقیب تریدینگ ویو (Tradingview) نیست و می‌توان آن‌ها را به نوعی مکمل یکدیگر دانست. کوین مارکت کپ با وجود نمایش چارت قیمت ارزهای دیجیتال، ابزارهایی حرفه‌ای برای تحلیل در اختیارتان قرار نمی‌دهد. اینجاست که به Tradingview احتیاج پیدا خواهید کرد.

کوین مارکت کپ چیست؟

مارکت کپ یا ارزش بازار در واقع ارزش بازار یک شاخص ساده و مستقیم است که نشان می‌دهد بازار یک ارزدیجیتال چه ابعادی دارد. این شاخص به شما کمک می‌کند که تصمیم‌های هوشمندانه‌تری برای سرمایه‌گذاری بگیرید. اگر بخواهیم تعریف کلی از وب سایت کوین مارکت کپ ارائه کنیم، می‌توان این وب سایت را پایگاه اطلاعاتی بزرگی در حوزه رمزارزها عنوان کرد. اطلاعات و خدماتی که در این وب سایت ارائه می‌شود برای تمامی کاربران رایگان است و این مزیتی بزرگ در حوزه کریپتوکارنسی محسوب می‌شود. اگردنبال مشاهده چارت‌ها، آخرین تغییرات رمزارز موردنظر و یا داشتن پرتفوی با قابلیت شخصی‌سازی هستید، وب سایت coinmarketcap تمامی این خدمات را در کامل‌ترین حالت ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویژگی‌های کوین مارکت کپ:

شما در قسمت بالای صفحه اصلی پلتفرم و با کلیک روی گزینه Cryptocurrencies، می‌توانید از قابلیت‌های کوین مارکت کپ بهره‌مند شوید. برخی از این موارد عبارت است از:
ارائه آخرین تغییرات نرخی  رخ داده در بیش از ۱۷ هزار رمزارز موجود در بازامکان
داشتن پرتفوی رایگان با قابلیت شخصی سازی
لیستی از تمامی صرافی‌های دنیا به صورت رتبه‌بندی شده بر اساس امتیاز کاربران
برخورداری از دیده‌بان شخصی watch list جهت رصد کردن رمزارزها
ارائه اپلیکیشن کاربردی

نتیجه گیری:
حالا که تمام قسمت‌های این سایت را شناختید، چگونه به این سوال پاسخ می‌دهید: کوین مارکت کپ چیست؟ شاید این یک جواب مختصر و مفید باشد: این یک وب‌سایت پرکاربرد و محبوب در حوزه کریپتو است که اطلاعات حیرت‌انگیز و جامعی را در مورد ارزهای دیجیتال و جزئیات داده‌های بازار ارائه می‌دهد. در طول این مقاله، جنبه‌های مختلف این وب‌سایت را، از جمله نحوه ثبت نام، ابزارهای آن، و تفکیک لیست‌ها و دکمه‌های آن را تک به تک بررسی کردیم؛ این به شمایی که یک تریدر حرفه‌ای یا تازه‌کار هستید کمک می‌کند تا در یکی از بزرگترین قلمروهای ارز دیجیتال آگاهانه قدم بردارد؛ استفاده از تمام ابزارهای آن را بلد باشد و روز‌به‌روز دانش خود را گسترش دهد.  معرفی سایت Coinmarketcap به صورت جامع، به ما نشان داد که این وب‌سایت در واقع یک پلتفرم جامع و قابل اعتماد برای داده‌ها و تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم قدرتمند ابزار ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در تصمیم‌گیری‌های خود برای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارز دیجیتال هوشمندانه‌تر عمل کنید. همچنین با ارائه ابزارهای تخصصی مانند پورتفولیو به شما اجازه می‌دهد که سرمایه خود را در دنیای رمز ارزها راحت‌تر و موثرتر مدیریت و پیگیری کنید.
 

لینک های مفید
بالا