ارز دیجیتال

توزیع محتوا چیست؟

1402/09/20 0

یکی از دلایل مهم و اساسی توزیع نشدن درست محتواست. محتوایی که به درستی توزیع نشود دیده نمی شود. شاید فکر کنید گوگل می تواند محتوای شما را به دست مخاطب واقعی اش برساند اما باید بدانید که مخاطب دنیای وب خیلی چیزها را در گوگل جستجو نمی کند و حتی نمی داند که باید این مسائل را هم جستجو کند. توزیع محتوا کمک می کند محتوای شما در مکان های مختلف به دست مخاطبی برسد که واقعا به آن نیاز دارد. وقتی استراتژی تولید محتوا می چینید یکی از مسائل مهم توزیع درست محتواست. چرا که نرخ بازگشت سرمایه بدون توزیع درست بسیار کم است. در اینجا 9 روش ساده برای توزیع محتوا یاد خواهید گرفت که می تواند بازخورد محتوای شما را قدرتمندتر کند و مطمئنا نتایج خوبی از آن مخصوصا در افزایش ترافیک ارگانیک خواهید گرفت.

توزیع محتوا چیست؟

توزیع محتوا به زبان ساده یعنی فرایند اشتراک‌گذاری، انتشار و ترویج محتوای تولید شده، به‌گونه‌ای که محتوای تولید شده در فرمت‌های مختلف و در کانال‌ها و رسانه‌های هدف برای مصرف مخاطب ویژه، ارائه شود. به عنوان یک برند یا رسانه، باید به این مسئله آگاه باشید که محتوای تولید شده به چه روشی، در چه زمانی و بر اساس چه برنامه‌ای باید توزیع و در برابر چشمان مخاطب قرار گیرد. توزیع محتوا همچون یک فرایند مستمر، محتوای تولید شده را منتشر، توزیع و ترویج می‌کند و کمک می‌کند تا محتوای تولید شده به دست مخاطبان هدف در فضای دیجیتال برسد و برای رسیدن به این هدف، از رسانه‌ها و کانال‌های مختلف کمک می‌گیرد.

توزیع محتوا چه تاثیری در کسب و کار ما دارد؟

توزیع محتوا یا همان بازاریابی محتوا در صورتی که به درستی انجام شود تاثیر بسیاری بر روی کسب و کار دارد. شاید اولین و مهمترین آن این است که شما نیاز مخاطبان را پاسخ داده اید. با پاسخ درست به نیاز مخاطب در یک یا چند مرحله مخاطب با نام برند شما و سایتتان آشنا می‌شود. در صورتی که محتوای شما برای مخاطب جالب باشد. او را به تفکر وا می‌دارد. برایش چالش ایجاد می‌شود. در این نقطه احتمال اینکه مخاطب با شما تعامل کند بسیار بالا می‌رود. نا گفته نماید اگر محتوای با کیفیتی تولید کنید که نیاز مخاطب را رفع نماید. احتمال اشتراک گذاری آن با دیگران بسیار بالا می‎‌رود. 

توزیع محتوا

نکات مهم توزیع محتوا:

میزان استفاده از این سه نوع کانال و هدف استفاده از آن‌ها می‌تواند بسته به نوع کسب ‌و کار و استراتژی آنها متفاوت باشد و کسب نتیجه و بازدهی از هر کانال هم در هر صنعت یا محصول، متفاوت است. نکته مهم در مورد این کانال‌ها این است که با استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، استفاده از این رسانه‌ها می‌تواند اثربخشی را افزایش دهد؛ برای مثال با کمک سئو و استفاده از روش‌های بهینه‌کردن سایت برای موتورهای جست و جو، می‌توان رسانه‌های تحت مالکیت قدرتمندی برای خود ایجاد کرد و یا به کمک تبلیغات نمایشی، ترافیک رسانه‌های تحت مالکیت خود را تقویت و توسعه داد. داشتن استراتژی استفاده از رسانه‌ها و نحوه ترکیب کردن آنها، باعث افزایش کارایی و اثربخشی آن‌ها می‌شود و توزیع بهتر، اصولی‌تر و دقیق‌تر محتوا اتفاق می‌افتد. درصورتی‌که تصمیم دارید برای توزیع محتوای خود برنامه‌ریزی کنید، توجه به نکات زیر می‌تواند به کیفیت کار کمک کند. انتخاب درست رسانه و توجه به ساختار پرسونا و نحوه فعالیت آن مهم است. نباید محتوای شما، ساختار محتوایی رسانه اجاره شده را بشکند و خلاف جریان آن باشد.
به توسعه و تقویت رسانه‌های خود بها دهید و سعی کنید به کمک سئو، تبلیغات کلیکی، گوگل ادز و … رسانه‌های خود را تقویت کنید.
داشتن تقویم محتوا در توزیع محتوا مهم است. اگر شما نتوانید بودجه و زمان‌بندی توزیع محتوای خود را به خوبی مدیریت کنید، نمی‌توانید یکپارچگی توزیع را حفظ کنید.
یکپارچه‌سازی، شخصی‌سازی و رصد دقیق توزیع محتوا مهم‌ترین وظیفه مسئول توزیع محتوا به شمار می‌رود. هر چقدر دقت و کیفیت توزیع محتوا بیشتر باشد، نرخ تبدیل و موفقیت بیشتر می‌شود.
در حین توزیع محتوا حتماً به جمع‌آوری سرنخ‌های ارتباطی کاربران (لیدسازی) مانند شماره موبایل و ایمیل دقت کنید. صفحه فرود و ساختار محتوا را به نوعی طراحی کنید که کاربر اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهد.
به جزئیات توجه کنید. محتوای شما زمانی مورد توجه قرار می‌گیرد که در رسانه‌های مختلف، در زمان مناسب و بر اساس فرمت مناسب در اختیار کاربر هدف قرار ‌بگیرد.

نتیجه گیری:
توزیع محتوا قلب تپنده تولید محتوا و بازاریابی محتوایی است، شما وقتی می‌توانید ادعا کنید که محتوا دارید و در حال بازاریابی محتوایی هستید که محتوای شما دیده شده باشد. محتوا زمانی پادشاه است که در معرض دید مخاطبان خود قرار بگیرد و به عبارت ساده‌تر، توسط مخاطبانش مصرف شود. توزیع محتوا نیاز به تدوین استراتژی و انتخاب درست کانال‌های هدفمند دارد، توجه به جزئیات و رویکرد مستمر در این مرحله از اهمیت حیاتی برخوردار است. در این مقاله علاوه بر مرور فلسفه پیدایش این مفهوم و بیان تعاریف آن، نکات حیاتی در توزیع کردن محتوا، انواع کانال توزیع و تدوین استراتژی توزیع محتوای هدفمند، مورد بررسی قرار گرفت. اگر شما در پیاده‌سازی یا تدوین استراتژی توزیع محتوا تجربه‌ای دارید، از طریق نظرات با کاپریلا در میان بگذارید و باهم در مورد آن صحبت کنیم.
 

لینک های مفید
بالا