ارز دیجیتال

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد

1403/02/10 0

با تبدیل شدن کانال های دیجیتال به پلتفرم کلیدی برای دستیابی به مخاطبان هدف، ایجاد محتوای با کیفیت بالا برای ارائه محتوای همه کانالی بیش از هر زمان دیگری مهم است. با این حال، مدیریت تولید محتوا در این کانال ها چالش برانگیز است، به خصوص بدون شفافیت و یک دید متمرکز و فراگیر از همه محتوا در آن مرحله. بسیاری از تیم های تولید محتوا با فرآیندهای نامرتب و پر هرج و مرج دست و پنجه نرم می کنند. تیم‌ها و افراد مختلف ممکن است در انزوا، با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف و فاقد نقش‌ها، مسئولیت‌ها و کانال‌های ارتباطی مشخص کار کنند - نتیجه تلاش‌های تکراری، کیفیت ناسازگار، پیام‌رسانی نادرست و هدر رفتن منابع است. راه حل چنین مشکلاتی چیست؟ شما به یک رویکرد شفاف و استاندارد برای ایجاد، توزیع و اندازه‌گیری محتوا برای ساده‌سازی جریان‌های کاری، بهبود همکاری، افزایش ارتباط و در نهایت کسب نتایج بهتر برای کسب‌وکارتان نیاز دارید.

تولید محتوا در مقابل فرآیندهای تولید محتوا

بسیاری از مردم اغلب از اصطلاحات «تولید محتوا» و «فرایندهای تولید محتوا» به جای یکدیگر استفاده می کنند. در حالی که آنها مرتبط هستند، به عملکردهای مختلفی اشاره می کنند: تولید محتوا شامل ایجاد محتوایی مانند وبلاگ ها، ویدئوها، اینفوگرافیک ها یا پست های رسانه های اجتماعی است. این شامل مفهوم سازی، تحقیق، نوشتن، طراحی، ویرایش و انتشار محتوا است. هدف تولید محتوا ایجاد محتوای باکیفیت است که مخاطبان هدف را درگیر و آگاه کند و نتایجی را برای کسب و کار ایجاد کند. فرآیندهای تولید محتوا یا عملیات محتوا به رویکرد ساختاری مورد استفاده برای ایجاد محتوا اشاره دارد. این شامل فرآیندهای گام به گام است که تضمین می کند تیم شما محتوا را به موقع و سازماندهی شده ایجاد می کند. فرآیندهای تولید محتوا معمولاً شامل تعیین هدف، برنامه ریزی، تخصیص منابع، ایجاد محتوا، ویرایش، تأیید و توزیع است.
فرآیند تولید محتوای شما باید شامل چه مواردی باشد؟

اهداف خود را مشخص کنید

شما باید با تعیین اهداف خود شروع کنید. هدف شما از محتوای شما چیست؟ برای بهینه سازی محتوای خود به چند کانال نیاز دارید؟ کدام مشتریان را هدف قرار می دهید؟ تعیین اهداف به شما کمک می کند محتوای متمرکز و هدفمند ایجاد کنید.
 

برای ذخیره تمام دارایی های دیجیتال خود، از جمله تصاویر، فیلم ها و اسناد، به یک مکان مرکزی نیاز دارید. اگر از یک پلتفرم مدیریت دارایی دیجیتال (DAM) استفاده می‌کنید، آن را به‌عنوان مکانی که تیم شما باید هر دارایی را در آن ذخیره کند علامت‌گذاری کنید. پلتفرم DAM شما همچنین باید با نرم افزار مدیریت وظیفه شما ارتباط برقرار کند تا دارایی های دیجیتال را از طریق گردش کار پیوند دهد، نسخه ها را ردیابی کند و خطاها را کاهش دهد، مانند استفاده از نسخه اشتباه یک دارایی هنگام تکمیل کار. با متمرکز کردن تولید محتوا و اتصال به گردش کار، همه می توانند به راحتی به دارایی های تایید شده مورد نیاز هنگام ایجاد محتوا دسترسی داشته باشند و زمان و تلاش مورد نیاز برای استفاده مجدد، به روز رسانی و ایجاد محتوای جدید را کاهش دهند.

نتیجه گیری

تمام مراحل فرآیند تولید محتوا از ایده پردازی تا انتشار را در نظر بگیرید و وظایف و مسئولیت های هر مرحله را مشخص کنید. همچنین باید مشخص کنید که دارایی‌ها چگونه در جریان کار و پلتفرم‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، حرکت می‌کنند. به عنوان مثال، پلت فرم مدیریت منابع بازاریابی (MRM) شما ممکن است مراحل بعدی را مدیریت کرده و دارایی ها را از طریق گردش کار ارسال کند. یک برنامه زمانی تعیین کنید ایجاد یک برنامه زمانی یک مرحله مهم در فرآیند تولید محتوا است. تعیین جدول زمانی واقع بینانه برای هر مرحله از فرآیند تولید محتوا ضروری است. شما باید عواملی مانند در دسترس بودن اعضای تیم و پیچیدگی محتوای ایجاد شده را در نظر بگیرید. ایجاد یک برنامه به شما کمک می کند پیشرفت را پیگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که تیم شما می تواند به سرعت و کارآمد محتوا ایجاد کند.

لینک های مفید
بالا