ارز دیجیتال

کلمه کلیدی چیست؟

1402/01/06 0

در این مطلب به بررسی کلمات کلیدی در تولید محتوا می پردازیم. سئو کلمات کلیدی یا (Keywords) به معنی تعیین کلمات و عبارات کلیدیست که می بایست از آنها در صفحه هدف استفاده کنیم تا آن صفحه در هنگام جستجوی کلمه مورد نظر در نتایج جستجو نمایش داده شود. تعیین چگالی کلمه کلیدی در هر صفحه، از مشکلات این نوع سئو محسوب می شود که نه بایست کم باشد که از اهمیت آن صفحه بکاهد و نه زیاد که جنبه اسپم نداشته باشد.

کلمه کلیدی چیست؟

پیش از هر چیزی، باید بدانیم کلمه کلیدی چیست؟ از لحاظ سئو، کلمه کلیدی همان چیزی است که کاربر آن را در موتور جستجو تایپ می‌کند. در واقع، کلمه کلیدی یک یا چند واژه است که مضمون و هدف محتوای شما را تعیین می‌کند. در بهینه‌سازی موتور جستجو، کلمه کلیدی همان کلمه یا عبارتی است که کاربران در موتور جستجو وارد می‌کنند تا اطلاعات مورد نیازشان را پیدا کنند. فرقی نمی‌کند تولیدکننده محتوا باشید یا صاحب وب سایت، در هر صورت، می‌خواهید کلمات کلیدی صفجه‌تان مرتبط با چیزی باشد که کاربران‌تان در جستجویش هستند. اگر از کلمات کلیدی مناسب و در جای درست استفاده کنید، احتمال این‌که کاربر، در نتیجه جستجویش، به مطلب شما بر بخورد بیشتر خواهد شد.

به طور خلاصه،
•    کلمات کلیدی مضمون صفحه را مشخص می‌کنند.
•    موتور جستجو از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه صفحه استفاده می‌کند.
کلمات کلیدی به کاربر کمک می‌کنند تا محتوا و اطلاعات مورنظرشان را پیدا کنند. از سوی دیگر، وجود کلمات کلیدی در مقاله می‌تواند کاربر را به سوی محتوای شما هدایت کند.

سه عامل اصلی برای انتخاب کلمه کلیدی :

پیش از آن‌که کلمات کلیدی را انتخاب و شروع به تولید محتوا درباره آنان کنید، لازم است آن‌ها را براساس ۳ مورد تقسیم‌بندی نمایید. این موارد عبارتند از:

  • مرتبط بودن

گوگل محتواهای شما را از نظر ارتباط رتبه‌بندی می‌کند و در اینجاست که مفهوم جستجو مشخص می‌شود. محتوای شما تنها در صورتی که برای کاربران ارزشمند باشد، توسط یک کلیدواژه رتبه‌بندی می‌شود. علاوه بر این، مطالب شما باید به منزله بهترین منبع موجود برای جستجوی کاربران باشد تا بتوانید رتبه خوبی در صفحه نتایج گوگل کسب کنید.

  • آتوریتی (Authority)

گوگل به منابعی وزن بیشتر می‌دهد که آن‌ها را معتبر بداند. این بدان معنا است که باید تلاش کنید تا سایتتان به یک منبع معتبر تبدیل شود. این کار از طریق غنی‌سازی وبسایت یا محتواهای مفید، تبلیغ آن‌ها برای به دست آوردن سوشال سیگنال و بک‌لینک میسر است. اگر در صنعت خودتان معتبر نباشید یا نتایج صفحه اول گوگل برای یک موضوع خاص مطالب سنگینی داشته باشد، شانس کم‎تری برای دستیابی به رتبه‌های برتر گوگل خواهید داشت. مگر آن‌که بتوانید یک محتوای استثنایی و فوق‌العاده تولید کنید.

  • میزان سرچ ماهانه عبارت کلیدی (Volume)

ممکن است بتوانید برای یک کلیدواژه خاص رتبه‌های اول گوگل را به دست آورید. اما اگر کسی هرگز آن کلمه را جستجو نکند، هیچ فایده‌ای ندارد! محبوبیت عبارت کلیدی یا Volume توسط MSV (میزان جستجوی ماهانه) تعیین می‌شود. این معیار به معنای تعداد دفعات جستجوی کیورد در هر ماه، در میان تمامی کاربران است.

نتیجه گیری :
کلمات کلیدی اساس سئو هستند. شما نمی توانید محتوایی را برای موتورهای جستجو ایجاد یا بهینه کنید، مگر اینکه بدانید مردم به دنبال چه چیزی هستند و چه چیزی را می خواهند ببینند. به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیق کلمات کلیدی هستید؟ راهنمای کامل تحقیق کلمات کلیدی ما را بخوانید. اکنون زمان آن است که در مورد آنچه که تازه یاد گرفته اید اقدام کنید. پس ادامه دهید و کلمات کلیدی برای کسب و کار خود پیدا کنید و شروع به ترکیب آن کلمات کلیدی در کمپین های سئو و تبلیغات گوگل کنید.


 

لینک های مفید
بالا