ارز دیجیتال

فارم ماینینگ چیست؟

1402/11/16 0

وقتی که صحبت از مزرعه استخراج ارز دیجیتال یا فارم ماینینگ به میان می‌آید، احتمالاً تصویر یک انبار یا مکانی بزرگ در ذهنتان تداعی می‌شود. فارم ماینینگ در دنیای واقعی هم دقیقاً مشابه همین تصور است و شامل یک مکان (مثل اتاق یا خانه) با تجهیزات سخت‌افزاری برای استخراج ارزهای دیجیتال می‌شود. اندازه مزارع استخراج ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین به نسبت اهدافی که تیم‌های استخراح‌کننده در نظر دارند، متغیر است. بعضی افراد یک ساختمان بزرگ و جداگانه برای این کار راه‌اندازی کرده‌اند و چندین ماینر در آن برای به‌دست آوردن اهداف در کنار هم فعالیت می‌کنند.

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

همانطور که در بالا توضیح داده‌شد، برای استخراج ارزهای دیجیتال، باید سرمایه‌گذاری زیادی روی کامپیوترهای با کیفیت بالا صورت بگیرد. بنابراین، برای حل این مشکل، مزارع استخراج توسعه یافتند. مزرعه بیت کوین فضای بزرگی محسوب می‌شود که بیشتر شبیه به یک انبار یا مخزن است؛ انباری که در آن تجهیزات کامپیوتری با سیستم‌های خنک کننده یا تهویه مطبوع مرکزی نگهداری می‌شود. لازم به ذکر است که این سیستم‌های خنک کننده از گرم شدن بیش از حد و آسیب دیدن رایانه‌ها جلوگیری می‌کند. استخراج فرآیندی است که بیت‌کوین از طریق آن ایجاد می‌شود. بنابراین، راه‌اندازی این نوع از مزارع بزرگ برای تقویت فرآیند استخراج، مهمترین گامی بود که در این مسیر برداشته‌شد. این مزرعه‌ها بخش‌هایی هستند که ماینرها، برنامه‌های خود را برای استخراج رمزارزها پیاده‌سازی می‌کنند. می‌توان به جرات گفت ماینرهایی که این کوین‌ها را پردازش می‌کنند، ستون فقرات شبکه بیت کوین هستند. بدون حضور استخراج کنندگان، این شبکه با شکست مواجه و در نهایت بی‌ارزش می‌شوند. از طرفی ماینرها، شبکه را ایمن ساخته و به پردازش تراکنش بر اساس امنیت کمک می‌کنند. ماینرهای فارم بیت کوین در نهایت وظیفه خود را با حل مسائل محاسباتی مربوط به استخراج تکمیل می‌کنند. بنابراین، ماینرهایی که در این پروسه شرکت کرده و به حل محاسبات کمک می‌کنند، کوین‌های تازه را وارد چرخه کرده و در ازای آن کارمزد یا پاداش دریافت می‌کنند.

ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد یک فارم:

برای ایجاد یک فارم ابتدا باید مکانی را با توجه به تعداد ماینرهای خود در نظر بگیرید، بهتر است مکان مورد نظر خارج از محدوده مسکونی خودتان باشد؛ چرا که صدای دستگاه ها زیاد است و ممکن است شما را ناراحت سازد. علاوه بر مکان در ادامه به دیگر ابزارهای مورد نیاز جهت فارم ماینینگ اشاره شده است:
کیف پول ارز دیجیتالی که قصد استخراج آن را دارید، کیف پول یک برنامه تلفن همراه، دستگاه سخت افزاری یا یک برنامه تحت وب  است که در آن قادر به ذخیره ارز مورد نظرتان می باشید.
دانلود نرم افزار استخراج و کانفیگ آن، باید نرم افزاری را نصب کنید که با ماینرهای شما، پشتیبانی می شوند.
عضویت در استخر استخراج، ماینرهای استخراج قدرت محاسباتی خود را برای تکمیل یک بلاک بیت کوین تسریع می بخشند. زمانی که بلاک تکمیل شد، استخر مورد نظر پاداش را در بین ماینرهای موجود به اشتراک می گذارند.
کامپیوتر با قابلیت اتصال به اینترنت
منبع نیرو، برای اداره یک مزرعه کوچک استخراج، شما باید حداقل ۱۰۰۰ کیلووات برق در هفته داشته باشید.
فن خنک کننده، تجهیزات استخراج گرمای زیادی آزاد می کنند. برای خنک نگه داشتن این دستگاه ها باید متناسب با تعداد ماینرهایی که در نظر گرفته اید، دستگاه فن خنک کننده تهیه کنید.

نتیجه گیری:
 راه اندازی مزرعه بیت کوین به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد و با توجه به نوسان قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است حتی سرمایه اولیه خود را نیز از دست بدهید. باید بدانید علاوه بر ماینر و زمین که جزء سرمایه ثابت هستند، شما باید هزینه برق و مالیات نیز بپردازید؛ بنابراین اگر قصد دارید یک بیت کوین فارم تأسیس کنید، پیش از شروع کار تمام هزینه ها را محاسبه کنید که محتمل ضرر و زیان جبران ناپذیر نشوید
 

لینک های مفید
بالا