ارز دیجیتال

محتوای یونیک چیست؟

1402/10/16 0

امروزه هر کسب و کاری که داشته باشید، بخش اعظمی از مشتریان خود را می توانید در دنیای آنلاین بیابید؛ از این رو استفاده از استراتژی های بازاریابی تولید محتوا یکی از ارکان اصلی کار در میان بازاریابان دیجیتال محسوب می شود. ارائه یک محتوای منحصر به فرد که بتواند نیازهای مخاطبان شما را برآورده کند و از طرفی رتبه سایت شما را در موتورهای جستجو ارتقا دهد، کلید افزایش فروش و سود کسب و کار شماست، به همین دلیل، در این مقاله سعی کرده ایم در مورد محتوای یونیک بیشتر صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه یک محتوای یونیک تولید کنید. پس با ما همراه باشید.

محتوای یونیک (unique) چیست؟

محتوای یونیک محتوایی است که به طور کامل نسبت به تمام محتواهای موجود در فضای وب متفاوت است. البته این بدان معنا نیست که برای محتوای یونیک حتما باید در مورد موضوعی صحبت کنید که هیچکس صحبت نکرده‌است. بلکه ممکن است موضوع حتی کاملا تکراری باشد ولی ایده و نظر شما در خصوص آن کاملا متمایز و جدید باشد، به نحوی که خوانندگان را جذب و درگیر محتوا کند. با توجه به این همه شلوغی و سر و صدا در پلتفرم‌های دیجیتال، شاید بتوان گفت تولید محتوای یونیک یکی از موثرترین روش‌ها برای بیشتر دیده‌شدن است.

چرا تولید محتوای یونیک اهمیت دارد؟

محتوای یونیک به دو دلیل اهمیت دارد. اولا برای مشتریان بالقوهء شما مهم است و در افزایش فروش شما موثر. ثانیا برای موتور جست‌و‌جوی گوگل ارزشمند تلقی می‌شود و در سئوی وبسایت شما اثر مثبت دارد. طبیعتا هر چیزی که باعث خوشحالی و بهبود تجربۀ مشتریان و کاربران شما شود، باعث خوشحالی گوگل خواهد شد. زیرا گوگل به دنبال نمایش مناسب‌ترین محتوا برای کاربرانی است که از آن استفاده می‌کنند. خودتان را به جای مشتری کسب‌وکارتان قرار دهید، وقتی به دنبال خرید محصولی هستید و در گوگل آن را سرچ می‌کنید، اگر به راحتی و سرعت آن را پیدا کنید خوشحال می‌شوید. اما گاهی مشتریان شما ممکن است بعد از جست‌وجوی مطلبی سردرگم شوند. مثلا فرض کنید مدل خاصی از گوشواره مد نظر مشتریان شما برای خرید باشد، با جست‌وجوی آن احتمالا حجم زیادی از نتایج مربوط به انواع گوشواره‌ها و سایر بدلیجات بی‌ربط به آن، نمایش داده‌خواهدشد. در چنین شرایطی اگر شما برای همان مدل خاص از گوشواره یک صفحه فرود مجزا در وبسایت خود درست کرده‌باشید و تمام جزییات و عکس‌ها و مدل‌های آن را معرفی کرده‌باشید، به مرجع اصلی کاربرانی تبدیل خواهیدشد که به دنبال این محصولات هستند. صفحه فرود شما می‌تواند خلاقانه، جذاب، و پر از اطلاعات باشد. حتی شاید در آن به کاربران اجازه دهید محصول انتخابی خود را تا حد زیادی شخصی‌سازی کنند. هرچه بیشتر قابلیت‌های شخصی‌سازی سرگرم‌کننده و جذاب داشته باشد، بهتر است.

نتیجه گیری:
در مجموع می‌توان گفت، محتوای یونیک ، یا غیر کپی که در آن اصول نوشتاری و سئو در نظر گرفته شده باشد، می‌تواند کمک شایانی به ارتقای وب‌سایت و جذب مخاطبان بیشتر کند؛ هرچند باید توجه داشت که نوشتن کپی هیچ ارزشی ندارد و منجر به جریمه یا پنالتی سایت شما هم خواهد شد. نوشتن متن یونیک و اصولی نیازمند تبحر و تجربه بالایی است که ارزش هزینه کردن برای آن را دارد. یک متن منحصربفرد تأثیر بسیار مثبتی بر جذب مخاطب و برندسازی شما داشته باشد و به عنوان یکی از شیوه‌های اثربخش در بازاریابی به کمک کسب‌وکارهای اینترنتی بیاید. اگر به دنبال چنین متنی هستید، حتما با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

لینک های مفید
بالا