ارز دیجیتال

ووکامرس در وردپرس چیست

1403/01/18 0

در این مقاله به طراحی سایت فروشگاه با ووکامرس و ویژگی های ان پرداختیم. ووکامرس یک راه حل نرم افزاری منعطف منبع باز است که برای وب سایت های مبتنی بر وردپرس ساخته شده است. معمولاً برای ایجاد فروشگاه های تجارت الکترونیک آنلاین استفاده می شود. با استفاده از این راه حل نرم افزاری، هر کسی می تواند وب سایت معمولی خود را به یک فروشگاه آنلاین کاملاً کارآمد، با تمام ویژگی های تجارت الکترونیکی لازم تبدیل کند. ووکامرس همچنین به کاربران اجازه می دهد تا فروشگاه های آنلاین خود را به راحتی مدیریت کنند. از راه‌اندازی نمایش‌های محصول، و مدیریت سفارش‌ها، تا پذیرش درگاه‌های پرداخت متعدد. چه بهتر، استفاده از این راه حل رایگان است! کاربران به راحتی می توانند افزونه WooCommerce را از دایرکتوری رسمی افزونه وردپرس دانلود کنند. WooCommerceهمچنین دارای یک رابط کاربری مبتدی پسند است. برای شروع نیازی نیست در IT یا کدنویسی متخصص باشید. بنابراین، بسیاری از کسب و کارها استفاده از آن را انتخاب می کنند. در واقع، طبق گفته Barn2، تقریباً 3.8 میلیون فروشگاه آنلاین امروز در WooCommerce در حال اجرا هستند. از خرده فروشی ها، کتابفروشی ها، FnB گرفته تا آژانس های اهدایی. این پلتفرم برای اولین بار در سال 2011 توسط شرکتی به نام WooThemes راه اندازی شد. سپس در سال 2015 توسطAutomattic ، شرکت مادر وردپرس خریداری شد. زمانی که وردپرس و ووکامرس ادغام شدند، رشد آنها افزایش یافت. تا به حال،Automattic  همچنان یک توسعه دهنده فعال برای WooCommerce و برنامه های افزودنی آن است.

ویژگی های ووکامرس

این افزونه محبوب تجارت الکترونیکی همچنین دارای بسیاری از ویژگی های عالی است که کاربران می توانند از آن بهره ببرند. در اینجا به برخی از آنها اشاره شده:

1.    مدیریت تولید

هنگام راه‌اندازی یک کسب ‌و کار آنلاین، یکی از سخت‌ ترین چیزها این است که چگونه موجودی محصولات خود را در وب ‌سایت مرتب و مدیریت کنیم. خوشبختانه WooCommerce به کاربران اجازه می دهد تا انواع و دسته بندی ها را برای هر محصولی که می فروشند اضافه کنند، که به مدیریت محصول کمک می کند. کاربران همچنین می توانند آزادانه محصول را با افزودن ویژگی های خاص مانند اندازه، رنگ و انواع و دسته های دیگر سفارشی کنند. حتی می توانید قیمت های ویژه ای مانند تخفیف و تبلیغات را برای کاهش قیمت و موجودی برای مدیریت سهام ارائه دهید.

2.    قوانین خرید

 WooCommerce یک ویژگی قانون خرید را ارائه می دهد که می تواند مطابق با نیازهای فروشندگان تنظیم و طراحی شود تا خرید محصولات را برای خریداران آسان تر کند. این ویژگی در تعریف سفر مشتریان هنگام خرید از فروشگاه شما بسیار مفید است. شروع از فرآیند سفارش، پرداخت تا بازپرداخت محصول را به شما ارائه میدهد.

3.    مدیریت سفارش

با استفاده از این قابلیت مدیریت سفارش، کاربران به راحتی می توانند بر تمامی سفارش های ارسالی مشتریان خود در وب سایت نظارت کنند. فروشندگان همچنین می توانند سفارشات آفلاین را به صورت دستی ایجاد کنند.

4.    گزارش فروش

ووکامرس با یک گزارش فروش داخلی ارائه می شود. با این حال، اگر گزارش پیش‌فرض خیلی ساده به نظر برسد، کاربران می‌توانند برنامه‌های افزودنی اضافه کنند. برخی از پسوندهای گزارش به شما امکان می دهند گزارش ها را به اسناد اکسل یا CSV صادر کنید. به این ترتیب، می توانید آن را بیشتر تجزیه و تحلیل کنید تا به توسعه کسب و کار خود کمک کنید. اگر می‌خواهید سود و زیان را ببینید، افزونه WooCommerce هزینه کالا از SkyVerge ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد.

5.    پرداخت های انعطاف پذیر

ووکامرس همچنین انواع روش های پرداخت مانند پول نقد هنگام تحویل (COD)، حواله های بانکی، پرداخت های دیجیتال و غیره را ارائه می دهد. روش های پرداخت ارائه شده توسط WooCommerce با سایر درگاه های پرداخت محبوب مانند Doku، Paypal و Stripe و ... کاملاً سازگار است.
سخن پایانی
اکنون که می دانید ووکامرس و برخی از بهترین ویژگی های آن چیست، ممکن است از خود بپرسید که آیا واقعاً به آن نیاز دارید یا خیر. پاسخ به این بستگی دارد که چه نوع وب سایتی را ایجاد می کنید و از کدام CMS (سیستم مدیریت محتوا) استفاده می کنید. همانطور که از نام آن پیداست، WooCommerce برای ایجاد سایت های تجارت الکترونیکی در نظر گرفته شده است. این مبتنی بر وردپرس است، بنابراین باید از CMS نیز استفاده کنید. اگر قصد دارید یک فروشگاه آنلاین در وردپرس ایجاد کنید، این افزونه ضروری است. رایگان است و مزایای زیادی دارد. برای اضافه کردن، WooCommerce همچنین به کاربران اجازه می دهد تقریباً هر چیزی را بفروشند. شروع از کالاهای فیزیکی، محصولات دیجیتال، رزرواسیون و سایر خدمات.


 

لینک های مفید
بالا