ارز دیجیتال

الگوریتم گورخر چیست؟

1401/12/15 0

گوگل دارای الگوریتم‌های متنوعی است که کار اصلی آن‌ها بهینه‌سازی نتایج گوگل در تولید محتوا است. از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل می‌توان به الگوریتم گورخر گوگل، پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار اشاره کرد. هر یک از این الگوریتم‌ها برای هدف خاصی طراحی‌شده‌اند اما درمجموع هدف همه‌ی آن‌ها انتخاب بهترین وب‌سایت برای نمایش در رتبه برتر گوگل برای کاربران است. همان‌طور که می‌دانید گوگل یکی از بزرگ‌ترین و بهترین شرکت‌های موتور جست‌وجو است که مهم‌ترین هدف آن رضایت کاربران و مخاطبانش است.

الگوریتم گورخر چیست؟

در دنیای امروز که از طریق اینترنت می توان با سایر نقاط دنیا در ارتباط بود، کسب و کارهای بسیاری به فعالیت در دنیای آنلاین روی آورده اند. بخش بسیاری از این کسب و کارها با طراحی و راه اندازی وب سایت توانسته اند به فروش اینترنتی و آنلاین خدمات خود بپردازند. در میان این کسب و کارها در سال های گذشته فروشگاه های اینترنتی توانسته اند رونق چشمگیری داشته باشند. این دسته از وب سایت ها، مانند دیگر کسب و کارها به دنبال رتبه و جایگاه مناسب در نتایج جستجو در گوگل بوده اند و بدین منظور کارهای بسیاری را در جهت بهبود سئو سایت خود انجام می دهند. الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی هرچه بهتر و عادلانه تر بین وب سایت ها ایجاد شده اند تا با تکنیک های اصولی روند بهبود سایت خود را انجام دهند و همچنین در صورت مشاهده اشتباه، آنها را مورد جریمه قرار دهند.

هدف از ارائه الگوریتم گورخر گوگل چه بود؟

خوب قبل از هر چیزی باید بدانیم که این الگوریتم برای چه هدفی ارائه شده است. همانطور که می‌دانید گوگل به طور منظم الگوریتم‌های خود را به روز می‌کند و دوست دارد نتایج جستجو را برای کاربران بهینه نماید. الگوریتم گورخر (google zebra) هم مثل الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم پنگوئن به دنبال بهبود وضعیت سئو سایت شماست. هدف از این الگوریتم بررسی فروشگاه‌های آنلاین است و تلاش می‌کند رتبه و جایگاه فروشگاه‌های آنلاین را به درستی تعیین کند. اگر فروشگاهی خدمات و محصولات بی‌کیفیتی داشته باشد بدون شک جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست می‌دهد.

الگوریتم گورخر چگونه به وجود آمد؟

تولد الگوریتم زبرا مربوط به زمانی است که گوگل درصدد مقابله با فروشگاه‌های اینترنتی بی کیفیت و بی اعتبار برآمد. تیم پشتیبانی این موتور جستجو با آنالیزهای دقیق خود به این نتیجه رسیدند که برخی از فروشگاه‌های بی‌ارزش توانسته‌اند با استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه سئو، خود را به جایگاه‌های نخست گوگل برسانند! این گونه شد که برای از بین بردن این دسته از فروشگاه‌ها، آپدیت الگوریتم گورخر را در نظر گرفتند که کار آن مقابله با سایت‌های فروشگاهی سطح پایین بود. این الگوریتم با به وجود آمدن خود مشکلات زیادی برای سایت‌های ضعیف فروشگاهی ایجاد کرد. البته اگر شما سایت فروشگاهی ندارید، نباید نگران برخورد با گورخر گوگل باشید! این الگوریتم علاوه بر وبسایت‌ها، بر پاک‌سازی شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس و پینترست نیز تمرکز دارد.

نتیجه گیری :
در بالا دیدیم که الگوریتم گورخر چیست. گورخر گوگل، یک دوست خوب برای سایت‌های فروشگاهی است که امنیت و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود را در اولویت 1 کار خود، قرار داده‌اند؛ اگر شما هم صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و دوست دارید با جذب ترافیک ارگانیک بیشتر از گوگل، با کمک سئو به فروش بیشتری دست پیدا کنید باید با گورخر گوگل، دست دوستی بدهید! در این مقاله، ساده‌ترین روش‌های برای جلب رضایت الگوریتم گورخر گوگل، در سایت‌های فروشگاهی عنوان شد، مطمئن باشید با کمک نکات مطرح شده در این مطلب، به آسانی می‌توانید بهترین نتایج را برای سئو سایت فروشگاهی‌تان، رقم بزنید و از تماشای نمودار رو به رشد سرچ کنسول فروشگاه اینترنتی‌تان، لذت ببرید.


 

لینک های مفید
بالا