ارز دیجیتال

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

1401/10/14 0

بازار ارزهای دیجیتال مثل یک فروشگاه محصولات غذایی روال ثابتی ندارند. خیلی راحت می تونید شباهتی بین پذیره نویسی شرکت های جدید در بورس و ورود پروژه های جدید ارز دیجیتال به عرصه معامله رو پیدا کنید. کافیه سری بزنید به یک صرافی معتبر تا با یک جدول بزرگ از اسم های جدید آشنا بشید، چیزهایی که قبل از اون اصلا راجعشون نشنیده بودید. پویایی بازار کریپتو کارنسی، انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را دشوار می کنه.

به علاوه اینکه فرد به فرد، انتخاب شکل معامله کردن فرق داره. ممکنه شما تنها برای محافظت از دارایی خودتون بخواید در یک بازار حضور داشته باشید. در این صورت بیشتر علاقه دارید یک مورد برای سرمایه گذاری بلند مدت و ریسک پایین پیدا کنید. در عوض ممکنه شما با آموزش قبلی یا در کل برای ریسک کردن و درآمد های بالا در مدت زمان کوتاه، سرمایه گذاری در بازار رمز ارز رو انتخاب کرده باشید. خیلی بین این دو شکل رفتار تفاوت هست، حتی در انتخاب ارز دیجیتالی که می خواید درش سرمایه گذاری کنید.

بیشتر بخوانید ارز دیجیتال چیست؟

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذراری

  1. بیت کوین (BTC) ؛ اولین و بهترین رمز ارز آینده دار

رمز ارز بیت کوین که در سال 2009 توسط شخص یا اشخاصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ساخته شد، اولین رمز ارز در لیست بهترین و آینده دارترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022 است. BTC ما را با فناوری خارق‌العاده بلاک چین آشنا کرد، تکنولوژی که به مرور بستر پروژه‌های بی‌شمار دیگری شد. اگرچه ارزهای دیجیتال زیادی از زمان ظهور بیت کوین متولد شده‌اند، و قابلیت‌های بیشتری مثل سرعت بیشتر انجام تراکنش و کارمزد پایین‌تر ارائه می‌کنند، اما BTC هچنان نامبر وان باقی مانده است! خرید بیت کوین از چند سال قبل دیگر منحصر به افراد نیست، بلکه شرکت‌ها و موسسات سرمایه گذاری نیز به آن رو آورده‌اند. بد نیست بدانید بر اساس آخرین بررسی‌ها، اکنون بالای نیمی از عرضه BTC در اختیار همین موسسات قرار دارد. آن‌ها به بیت کوین امیدوار هستند و آن را بهترین و آینده دار ترین ارز دیجیتال می‌بینند. برخی موسسات حتی در حال جایگزین کردن موجودی طلای خود برای خرید بیت کوین هستند، چرا که آن را ذخیره ارزش بهتری تصور می‌کنند. این نگاه‌ها به اولین رمز ارز دنیا ما را امیدوار می‌کند.

کریپتوکارنسی به خاطر نوظهور بودن و مخصوصا نبود چارچوب نظارتی برای آن پرریسک است. اما اگر با وجود علاقه به سرمایه گذاری در این بازار می‌خواهید ریسک را به حداقل برسانید، خرید BTC بهترین گزینه است. بعید می‌دانیم توپ هم بتواند یک دارایی با سرمایه در گردش بالای 1 تریلیون دلار را تکان بدهد! البته دیگر مثل اولین سرمایه گذاران آن نباید در

آینده نزدیک منتظر چند صد برابر شدن سرمایه خود باشید، اما در عوض، از نوسانات نزولی شدید نیز (نسبت به بقیه گزینه‌ها) در امان خواهید ماند.

  1. اتریوم (ETH)

اتریوم با ایده‌ای متفاوت نسبت به بیت‌کوین، به دنبال ایجاد تمرکززدایی در همه فرآیندها است. اتریوم که کاربردهای بیشتری نسبت به بیت کوین ایجاد کرده است، همیشه در تعقیب پادشاه ارزهای دیجیتال بوده است و چند روزی می‌شود که وارد مرحله‌ای جدید از حیاتش شده است.بعد از مدت‌ها انتظار، آپدیت مرج اتریوم در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ اجرا شد و مکانیزم اجماع این شبکه از اثبات کار به اثبات سهام تبدیل شد. این اتفاق در راستای افزایش مقیاس‌پذیری و کاهش انرژی مصرفی شبکه اتریوم رخ داد. صرف‌نظر از هیجانات مقطعی،‌ مرج می‌تواند در بلندمدت با تغییر در ساختار عرضه و تقاضای اتریوم منجر به افزایش قیمت رمزارز اتر شود.

کاردانو

  1. ارز دیجیتال کاردانو (ADA)

ارز دیجیتال کاردانو هم از بهترین ارز ها برای سرمایه گذاری می باشد. کاردانو در سال 2015 توسط آقای چارلز هاسکینسون راه اندازی شد. و فعالیت ها و هدف های قدرتمندی داره. این ارز دیجیتال در زمان نگارش این مقاله با دشتن ارزش بازار حدود 20 میلیارد دلار در رتبه 6 بازار قرار داشته و سهم 1.64 درصد از کل بازار را در اختیار داره و جزء بهترین ها هست.

هدف کاردانو تبدیل شدن به پلتفرم مالی جهانی از طریق ایجاد محصولات مالی غیر متمرکز هست. بیشتر دارندگان کاردانو، این ارز را بهترین ارز دیجیتال آینده دار می دونن. با توجه به هدف های کاردانو، بیت کوین را نسل اول و اتریوم را نسل دوم و کاردانو را نسل سوم بلاک چین معرفی می کنن. همین موضوع باعث شده به سرعت سایر رقیب های خودش را پشت سر بزاره.

  1. ارز دیجیتال پولکادات (DOT)

پولکادات (Polkadot) یک پروتکل بلاکچین است که برای پشتیبانی از چندین زنجیره در یک شبکه طراحی شده است. هدف آن غلبه بر مشکلی در فضای فعلی بلاکچین است. صدها بلاکچین بصورت جداگانه وجود دارند و توانایی کمی در برقراری ارتباط دارند.

ارز دیجیتال پولکادات نسل سوم از شبکه بلاک چین می باشد که ارتباط بلاک چین های مختلف را با سرعت خوب و کارمزد ناچیز ، به یک شبکه وصل می کند. در این شبکه انتقال داده میان بلاک چین های مختلف امکان پذیر شده و تسهیل کننده نسل بعدی وب (Web3) می باشد که می تواند پس از شکستن انحصار اینترنت، آن را در اختیار کاربران قرار دهد. تمرکز این پروتکل بر روی انتقال ارزهای دیجیتال، حفظ ارتباطات و امنیت مشترک بلاک چین ها می باشد. بلاک چین ها پس از متحد شدن در پروتکل پولکادات، می توانند با یکدیگر به صورت موازی کار کنند. همچنین این یکپارچگی بین بلاک چین ها، باعث ترکیب نقاط قوت بلاک چین های مختلف با یکدیگر و کاهش نقاط ضعف آنها می شود.

  1. ارز دیجیتال چین لینک (LINK)

چین لینک مجموعه ای از نودهای غیرمتمرکز است که اطلاعات را از منابع خارج از بلاکچین (سیستم های متمرکز) دریافت و با استفاده از اوراکل به قراردادهای هوشمند در شبکه بلاکچین متصل می‌کند از طرف دیگر چین لینک، با یک API ادغام

شده است این راه‌حل بر مبنای اوراکل‌ها، باعث هوشمند سازی و کاهش نیاز به اعتماد کردن به اشخاص و ضمن آن غیر متمرکز کردن زیرساخت‌های این شبکه می‌شود در واقع بستری برای قراردادهای هوشمند و انتقال خودکار داده ها بین بلاکچین ها فراهم آمده و سیستم های خارج از بلاکچین به روشی کاملاً ایمن و قابل اعتماد هستند چون از یک مدل مشابه با بلاکچین استفاده می کند.

ChainLink یک شبکه غیر متمرکز (پیش بینی دیتا) است. هر کسی که علاقه به اجرای یک اوراکل را داشته باشد، می‌تواند در این شبکه فعالیت کند. چین لینک همچنین یک سیستم اعتبار قوی دارد. به هر Oracle یک اعتبار و هویت درون شبکه‌ای داده می‌شود که به تعریف قابلیت اطمینان آن کمک می‌کند. حتی نودهای شبکه هم باید رمزارز LINK را در شبکه استیک کنند که در صورت ارائه داده‌های بد، به عنوان جریمه از آن‌ها دریافت می‌شود. این موضوع، شبکه ارز دیجیتال چین لینک را در کنار حفظ یک معماری غیر متمرکز، کاملا آزاد گذاشته و باعث میشود افراد از تولید یا تهیه داده‌های غلط اجتناب کنند.

  1. ارز دیجیتال وی چین (VET)

وی چین (VeChain) یک شرکت خدمات بلاک چینی با مأموریت ایجاد «اکوسیستمی برای کسب و کار عاری از اعتماد و توزیع شده» است تا روند اطلاعات شفاف، همکاری کارآمد و مؤثر، و انتقال ارزش با سرعت‌بالا را فراهم کند. این پروژه دو سال است که در بازار حضور دارد و در حال حاضر یک محصول کارآمد را هم به مشتریان خود عرضه کرده است، امری که هنوز در عرصه ارزهای دیجیتال رایج نشده است.

الروند

  1. ارز دیجیتال الروند (EGLD)

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری در سال 2022، ارز دیجیتال الروند هست. بهتره بدونین ارز دیجیتال الروند با نماد اختصاصی EGLD نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 1.04 میلیارد دلاری در رتبه 43 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال الروند نوعی شبکه بلاک چین هست که از تغییر نوآورانه تکنولوژی های جدید برای ایجاد یه شبکه قدرتمند برای کار در مقیاس اینترنت استفاده می کنه و همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال الروند نرم افزاری هست که به دنبال ایجاد انگیزه در شبکه توزیع شده کامپیوترها برای اجرای یه پلتفرم قرارداد هوشمند طراحی شده و در این جهت فعالیت می کنه. همچنین هدف اصلی این ارز دیجیتال اولویت بندی مقیاس پذیری و کاهش کارمزد تراکنش هاست. نکته قابل توجه این هست که ارز دیجیتال الروند امروزه بسیار

مورد توجه قرار گرفته. الروند از رمزنگاری بومی خودش یعنی توکن EGLD استفاده می کنه که برای ارتباط با برنامه ها، ارسال معامله ها و ایجاد انگیزه برای بازیگران حامی شبکه مورد استفاده قرار می گیره.

بیشتر بخوانید شاخص های ارز دیجیتال

سخن آخر

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ارزی است که بر اساس یک هدف و بنیان اقتصادی مستحکم ایجاد شده باشد که بتواند پایداری و ماندگاری خودش را در بازار ارز دیجیتال حفظ کند چرا که ارزهای زیادی در بازار ارز دیجیتال وارد شده ‌اند که تحت یک هیجان موقتی سودهای کوتاه مدت داشته ‌اند اما در سرمایه گذاری بلند مدت باعث متضرر شدن بسیاری از معامله‌ گران بوده اند.

در نهایت باید بگوییم کسی نمی‌تواند تعیین کند که کدام ارز دیجیتال ارزان حالت صعودی و انفجاری خواهد داشت و شما تصمیم گیرنده هستید.

لینک های مفید
بالا