ارز دیجیتال

مزایای هدلس سئو انتخاب یک CMS چیست

1403/02/26 0

اگر در تلاش برای ارتقاء سطح بازی سئوی خود هستید، وقت آن رسیده است که یک استراتژی بدون سر در نظر بگیرید. هدلس سئو مجموعه ای از تاکتیک های بهینه سازی موتور جستجو است که برای وب سایت هایی که بر روی یک CMS بدون هد ایجاد شده اند استفاده می شود. برای درک بهتر این ایده، ابتدا مفهوم CMS بدون هد را توضیح می دهیم. یک CMS بدون هد یک سیستم مدیریت محتوا است که در آن لایه نمایش ظاهری و ذخیره‌سازی محتوا جدا می‌شوند و محتوا از طریق APIها در هر کانال دیجیتالی که انتخاب می‌کنید، اعم از اپلیکیشن موبایل، وب‌سایت، ساعت هوشمند یا کانال دیگر، مستقر می‌شود. با توجه به این جدایی، بازاریابان این آزادی را دارند که محتوا را به طور مستقل مدیریت کنند، در حالی که توسعه‌دهندگان سئو سایت، می‌توانند از بهترین پشته فناوری برای ایجاد سریع‌تر، خودکارسازی تغییرات و مدیریت دارایی‌های دیجیتال در مقیاس استفاده کنند.

هدلس سئو چیست و چه کاری انجام میدهد

هدلس سئو یک مدل محتوا طرحی است برای مرتب کردن محتوا به گونه‌ای که بتوان از آن در قالب‌های مختلف در پلتفرم‌های مختلف استفاده و ارائه کرد. یک مدل محتوای خوب سازماندهی شده یک جریان داده منسجم را فراهم می کند و رابطه بین عناصر مختلف محتوا را برقرار می کند. CMS های Headless کنترل کاملی بر تنظیمات فنی می دهند و کارشناسان سئو را قادر می سازند تا CMS های خود را بر اساس نیازهای خاص تنظیم کنند، به عنوان مثال، سفارشی کردن فایل های «robots.txt» یا نقشه سایت، تولید قالب های طرحواره خاص برای انواع مختلف محتوا، و موارد دیگر. CMS های هدلس هر بهینه سازی را ممکن می سازند. اما تنها مشکل این است که متخصصان سئو باید طیف گسترده‌تری از وظایف را انجام دهند، مانند افزودن قوانین اعتبارسنجی برای جلوگیری از اشتباه، اعمال منطق سفارشی‌شده برای متعارف‌ها، طراحی ناوبری وجهی، تعیین تنظیمات صفحه‌بندی، و موارد دیگر، که برای یک CMS سنتی معمول نیست. محیط. همچنین همکاری زیادی با توسعه دهندگان برای اطمینان از اجرای صحیح همه چیز وجود دارد. یک CMS بدون هد کاملاً منطق همتای سنتی خود را از نظر ارائه محتوا به چالش می کشد. 

مزایای سئو انتخاب یک CMS بدون هد

راه حل های هدلس سئو CMS نقاط ضعف سیستم های مدیریت محتوای سنتی را برطرف می کنند و مزایای چشمگیری ارائه می دهند. بیایید آنها را با جزئیات تجزیه و تحلیل کنیم.

تجربه Omnichannel

با تغییر مداوم رفتار کاربر، افراد محتوا را در چندین دستگاه و کانال (وب، موبایل، ایمیل، برنامه و غیره) جستجو و مصرف می کنند. سیستم‌های مدیریت محتوا بدون سر به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند محتوا را به گونه‌ای ساختار دهند که بتوان از آن استفاده مجدد کرد و در پلتفرم‌های مختلف تغییر کاربری داد و یک تجربه برند ثابت را ارائه کرد.
یکی دیگر از مزایای عالی استفاده از CMS بدون هد، توانایی آن در مدیریت محتوا از یک مکان و به روز رسانی آن در زمان واقعی است. این امر خطر ناهماهنگی‌هایی را که ممکن است هنگام انتشار محتوا به‌طور جداگانه برای چندین کانال مانند برنامه‌های تلفن همراه، وب‌سایت‌ها و غیره رخ دهد، از بین می‌برد.

انعطاف پذیری گسترده

معماری جداشده از CMS های بدون سر به تیم ها اجازه می دهد تا بهترین شیوه های هدلس سئو را برای پلتفرم های مختلف بدون محدود شدن توسط قابلیت های frontend CMS تنظیم کنند. به عنوان مثال، با راه‌حل‌های بدون هد CMS، عناصری مانند داده‌های ساختاریافته، متا تگ‌ها و URL‌های متعارف را می‌توان بهینه‌سازی کرد و کنترل گسترده‌ای بر نحوه خزیدن، فهرست‌بندی و نمایش محتوا توسط موتورهای جستجو امکان‌پذیر می‌سازد.

نتیجه

سئو سنتی بخشی ضروری از بازاریابی دیجیتال باقی می ماند، جایگزین بدون سرنشین آن، امکانات منحصر به فردی را برای ارائه محتوا و کارایی گردش کار باز می کند. بهبود سرعت، عملکرد، و UX برجسته ترین نکات به نفع هدلس بودن هستند. اتخاذ یک رویکرد بدون هد را به شما امکان می دهد تا با آخرین روندها همراه باشید، فناوری های پیشرفته را ترکیب کنید و محتوا را در هر کانال ممکن ارائه دهید. یک استراتژی هدلس سئو که از طریق یک CMS بدون هد اجرا می شود، کنترل و انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد، اما در عین حال، به تخصص فنی بیشتری نیاز دارد. هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین مسیر - سئو سنتی یا بدون سر - تمام جوانب مثبت و منفی را بسنجید. انتخاب بیشتر به نیازهای پروژه خاص، قابلیت های فنی تیم شما و اهداف بلند مدت سئو بستگی دارد
 

لینک های مفید
بالا