ارز دیجیتال

سئو چیست؟

1401/12/25 0

سئو چیست؟ این سوال احتمالا برای بسیاری از افرادی که مشغول طراحی سایت هستند، مواجه شده‌اند پیش آمده است. سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization است و به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به مجموعه اقداماتی که برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل انجام می‌شود، گفته می‌شود. رتبه بالای وبسایت یک کسب و کار در نتایج جستجو‌ی گوگل منجر به افزایش بازدید و افزایش آگاهی از برند خواهد شد که جلب توجه بیشتر مشتریان بالقوه و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت. انجام سئو بصورت اصولی به کسب و کارها کمک می‌کند میزان بازدید و اعتبار خود را افزایش دهند. پس اگر سایت شما برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکارتان در صفحه یک نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشود، تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد.

سئو چیست؟

سئو مخفف سه کلمه‌ Search Engine Optimization است و در زبان فارسی به سئو معروف شده است، در زبان انگلیسی اس‌ای‌او تلفظ می‌شود و به معنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است، در واقع مجموعه‌ای از عملیات‌های پیوسته که منجر می‌شوند یک سایت برای کلمه‌کلیدی هدف رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کند را سئو می‌گویند. این کلمه انگلیسی زمانی ساخته شد که فرآیند رسیدن یک سایت به رتبه‌های اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که می‌توان با اجرای آن رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کرد. می‌توان گفت سئو، راهکاری برای افزایش ترافیک وب سایت و کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجوی گوگل است که با رعایت دستورالعمل‌ها و تکنیک‌هایی که در بخش فنی سایت و تولید محتوا و همچنین عملیاتی که خارج از سایت بر روی آن انجام می‌شود به افزایش آمار بازدید سایت و درنتیجه فروش سایت کمک می‌کند. یک سایت بدون نداشتن سئو هرگز در نتایج موتورهای جستجو رشد نمی‌کند و محکوم به نابودی و شکست نیز خواهد بود. اگر شما هم جز افرادی هستید که می‌خواهید کسب و کار پررونقی از طریق سایت خود داشته باشید حتماً برای سئو سایت خود ارزش زیادی قائل شوید.

اهمیت سئو :

یک مغازه کوچک فروش موبایل در قسمتی از شهرتان را در نظر بگیرید. این فروشگاه در ماه چند مشتری دارد؟ مثلا 500 مشتری. چه تعداد از آنها به خریدار تبدیل میشوند؟ شاید نهایتا ماهانه 50 تا 100 نفر از این فروشگاه، تلفن همراه بخرند. اما حالا بیایید بررسی کنیم: یک فروشگاه اینترنتی موبایل که از سئو کمک میگیرد، ماهانه چه تعداد فروش دارد؟ اگر این فروشگاه اینترنتی روی کلمه “خرید موبایل” در چند رتبه اول گوگل باشد، احتمالا از بین 10 هزار نفری که ماهانه این کلمه را جستجو میکنند، چیزی بین 3 تا 4 هزار نفر را به وب سایت خود دعوت خواهد کرد. اگر از این تعداد فقط 3 درصد را هم به خریدار محصولات تبدیل کند، همین الان از آن فروشگاه فیزیکی فروش بیشتری دارد. اما ماجرا به همین جا ختم نمیشود، زیرا این فروشگاه اینترنتی روی کلمات مختلف دیگری هم در گوگل سئو شده. یعنی تعداد زیادی کاربر با جستجو کردن عبارت های:
•    خرید موبایل سامسونگ،
•    خرید موبایل ارزان،
•    راهنمای خرید موبایل،
•    خرید تلفن همراه،
•    و…
به این وب سایت مراجعه کرده و تعدادی از آنها هم به خریدار و حتی گاها مشتری دائم تبدیل میشوند. به نظر شما جالب نیست که گاها یک فروشگاه اینترنتی موبایل، فروشی بیشتر از فروش کل یک پاساژ که همه مغازه های آن در زمینه فروش موبایل فعالیت میکنند، دارد؟! این قدرت و اهمیت سئو است که میتواند باعث زیر و رو شدن یک کسب و کار شود. وب سایتی مثل دیجی کالا از همین قدرت seo استفاده کرده و ماهانه بیشتر از ده ها میلیارد تومان فروش محصول دارد. کاربرد سئو این است که در کوتاه ترین زمان ممکن، مخاطبان و مشتریانِ علاقه مند به محصولات و خدماتتان را در جلو درب فروشگاه اینترنتی شما قرار بدهد. البته این که شما چه تعدادی از این مشتریان را به خریدار تبدیل کنید، به یک سری عوامل دیگر مثل ظاهر گرافیکی سایت، خدمات مشتریان و… بستگی دارد.

نتیجه گیری :
این بود تمام آن چیزهایی که برای شروع یادگیری سئو لازم است بدانید. اگر تازه‌کار بودید الان دیگر تازه‌کار نیستید! چون حالا نگاه درستی به SEO پیدا کرده‌اید. بعد از این هم پیشنهاد می‌کنیم حتماً نوین را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید یا در خبرنامه عضو شوید چون یک سئوکار حرفه‌ای همیشه باید به روز باشد و هر وقت اتفاقی در دنیای سئو رخ دهد حتماً در وبلاگ نوین درباره‌اش می‌نویسیم.


 

لینک های مفید
بالا