ارز دیجیتال

استیک ارز دیجیتال کاردانو

1402/07/23 0

استیک کاردانو به معنای قفل کردن مقدار مشخصی کاردانو برای یک دوره معین است تا تراکنش ها تایید شده و امنیت شبکه بلاک چین کاردانو تامین شود. کاربر (استیکر) نیز به ازای استیکی که انجام می دهد پاداش دریافت می کند. در این مطلب در مورد معنای استیکینگ و نحوه استیک کاردانو صحبت خواهیم کرد. Cardano یک پلتفرم بلاک چین پیشگامانه است که امنیت و پایداری قوی را برای توسعه برنامه های کاربردی غیرمتمرکز (DApps)، سیستم ها و جوامع فراهم می کند. این پلتفرم با استفاده از دفتر کل و با استفاده از قراردادهای هوشمند قابل تأیید، به اجرای برنامه های مالی مورد استفاده افراد و مؤسسات در سراسر جهان کمک می کند.
کاردانو یک پلتفرم بلاک چین اثبات سهام است، اولین پلتفرمی است که بر اساس تحقیقات بررسی شده پایه گذاری شده و از طریق روش های مبتنی بر شواهد توسعه یافته است. این پلتفرم فن آوری های پیشگام را ترکیب می کند تا امنیت و پایداری بی نظیری را برای برنامه ها، سیستم ها و جوامع غیرمتمرکز فراهم کند. الگوریتم اثبات سهام که به عنوان جایگزینی برای الگوریتم اثبات کار روی کار آمد، به طور قابل توجهی در دسترس تر و ارزان تر بوده و نیاز به سخت افزار کامپیوتری پیشرفته برای استخراج ارز دیجیتال کاردانو و از سوی دیگر نیاز به تجهیزات استخراج برق را از بین می‌ برد.

استیکینگ چیست؟

برخی از پروتکل‌های بلاکچین به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهند تا با مشارکت در شبکه ارز دیجیتال بیشتری به دست بیاورند. استیکینگ یک راه آسان برای کسب درآمد غیرفعال و پشتیبانی از ثبات شبکه بلاکچین است. استیکینگ برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین استفاده می‌شود. در بلاکچین‌های اثبات کار مانند آنچه توسط بیت کوین استفاده می‌شود، تراکنش‌ها توسط استخراج ارز دیجیتال تأیید می‌شوند. ماینرها برای اولین بار برای حل مشکلات شبکه ایجاد شدند و از این طریق به شبکه کمک می‌کنند.

کوین آدا (ADA)

ارز دیجیتال موسوم به آدا (ADA)، کوین بومی شبکه کاردانو است که به صورت مشخص بیشتر برای استیک کاردانو به کار گرفته می‌شوند. رمز ارز آدا همان پاداشی است که به اعتبارسنج‌های بلاکچین کاردانو داده می‌شود. ارزش هر کوین ADA پس از تغییر شبکه کاردانو از bep20 به ada بیشتر شد و همین تغییر با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شد.
کاربران می‌توانند از این رمز ارز برای معاملات، سرمایه‌گذاری و یا استیکینگ کاردانو استفاده کنند. در حال حاضر، هر کوین ADA با قیمتی برابر با ۰.۳۶ دلار به فروش می‌رسد.

استیکینگ کاردانو چیست و چقدر سود دارد؟

cardano-digital-currency-stick

 کاردانو یک رمز ارز خوب برای استیکینگ است. برای خرید کاردانو میتوانید بعد از ثبت نام در صرافی رمزینکس بدون احراز هویت و صرفا با ارسال مدارک و ثبت کارت بانکی به خرید و فروش بپردازید.
استیکینگ در واقع یکی از راه‌های اصلی سوددهی در بازار رمز ارز‌ها و دنیای ارز‌های دیجیتال است. توکن کاردانو «آدا» نام دارد و استیکینگ مثل سودی است که بانک سالانه در قبال سرمایه‌ای که در بانک قرار داده‌اید به شما می‌پردازد.

مقدار سود روزانه، ماهانه و سالیانه استیک کردن کاردانو در کیف پول اتمیک والت

به بیانی دیگر، در فرآیند استیکینگ شما توکن‌های خود را سرمایه‌گذاری کرده و برای مدتی نمی‌توانید آن‌ها را خرج کنید؛ از آن‌طرف به ازای این کار توکن جایزه می‌گیرید. البته در کاردانو و تزوس (Tezos) استیکینگ کمی متفاوت است و شما هرموقع که بخواهید می‌توانید نسبت به خرج کردن توکن‌های خود اقدام کنید.
همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، استیکینگ به عملکرد بهتر شبکه کاردانو نیز کمک می‌کند و شما در واقع دارید بابت حمایتی که از شبکه انجام می‌دهید، پاداشی را در قالب توکن‌های آدا دریافت می‌کند.
مقدار سود دریافتی از کاردانو به پلتفرمی، مقدار و مدت زمان قفل ماندن دارایی شما بستگی دارد. برای نمونه کیف پول اتمیک والت برای استیک کردن کاردانو سود سالیانه ۵ درصد و کیف پول گواردا ود سالیانه نزدیک به ۷ درصد ارائه می دهد.

آموزش استیک کردن کاردانو در اتمیک والت

قبل از استیک کردن ADA بهتر است ابتدا به یک سری نکات توجه کرده و سپس برای جلوگیری از ضرر و زیان‌های مالی، با اطلاعات کافی دست به اقدام بزنید.
هر مرتبه که می‌خواهید پاداش استیک کاردانو را دریافت کنید مجبور به پرداخت کارمزد انتقال هستید. این کارمزد مربوط به بلاک چین است و ارتباطی به کیف پول اتمیک والت ندارد.
تعداد ADA استیک شده توسط شما همچنان جزو موجودی‌تان باقی خواهد ماند. برخلاف بیشتر بلاک چین‌های که امکان استیکینگ را فراهم می‌کنند، کاردانو در زمان استیک شدن دارایی کاربر را قفل نمی‌کند. به همین دلیل قادر به ارسال یا تبدیل کوین‌های خود خواهید بود.
شما آدرس خود را استیک می‌کنید و قادر به انتخاب مبلغ مورد نظر برای واگذاری نیستید. حداقل مقدار ADA برای استیکینگ 4 واحد است. در صورتی که مقادیر بیشتری به آدرس شما ارسال شوند، به طور خودکار به استخر استیکینگ اضافه خواهند شد. در این صورت چرخه از ابتدا شروع خواهد شد.
وقتی برای اولین مرتبه اقدام به استیک کردن ارز دیجیتال کاردانو می‌کنید، 2 واحد به عنوان کارمزد از شما کم می‌شود. مجددا این مقدار نیز مربوط به کارمزد بلاک چین است و ارتباطی به کیف پول اتمیک والت ندارد.
اولین پاداش استیکینگ ADA شما بعد از حدود 15 الی 20 روز پرداخت می‌شود. بعد از آن هر 5 روز یک مرتبه سودتان را دریافت خواهید کرد.
حداقل مقدار سود قابل برداشت 0.5 واحد است.
پاداش، زمان انقضا ندارد. می‌توانید به سود خود از استیک کردن کاردانو دست نزنید تا به موجودی اصلی اضافه شود. منعی وجود ندارد. به این ترتیب با افزایش موجودی، پاداش شما نیز به مرور زمان بیشتر خواهد شد.

مزایای استیکینگ کاردانو

دو مزیت عمده استیک کردن کاردانو، کسب درآمد منفعلانه و غیرمتمرکزسازی شبکه است. استیکینگ ADA راهی برای دریافت سود در قبال نگهداری از رمزارز‌هایتان است. در هنگام استیک کردن کاردانو باید آدرس کیف پولی که برای استیکینگ در نظر دارید را مشخص کنید، اما آداهای شما آزادانه قابل استفاده است و قفل نمی‌شود.

جمع بندی
در دنیایی که درآمد غیرفعال به سختی به دست می ‌آید، استیکینگ ارزهای دیجیتال راهی آسان برای کسب بازدهی تضمین شده است. قیمت ADA بسیار پرنوسان و غیرقابل پیش بینی است. برای سرمایه گذارانی که قبلاً ADA را برای بلندمدت نگه داشته اند، استیک کاردانو یک راه ساده برای افزایش بازده است. کاردانو از الگوریتم اثبات سهام (PoS) به جای اثبات کار برای تأیید تراکنش ها استفاده می کند. سرمایه گذاران با استیک کاردانو به یک مجموعه سهام، شانس آن استخر را برای تولید بلوک ها افزایش می دهند.
 

لینک های مفید
بالا