ارز دیجیتال

بهترین نوع طراحی سایت کدام است

1403/02/22 0

با اتکای 94% از اولین برداشت ها به طراحی سایت، شما باید یک وب سایت زیبا برای کسب و کار خود ایجاد کنید. اما وقتی طراحی وب را شروع می کنید، ممکن است ندانید که چه رویکردی را در مورد وب سایت خود در نظر بگیرید. چه نوع طراحی وب برای کسب و کار شما بهترین است؟ به علاوه، ما انواع مختلف وب سایت هایی را که می توانید ایجاد کنید پوشش خواهیم داد، بنابراین می توانید تعیین کنید که کدام یک برای کسب و کار شما بهترین است! نیاز به الهام بازاریابی دارید؟ آماده ساختن وب سایت خود هستید اما مطمئن نیستید که کدام قالب طراحی وب بهترین است؟ در اینجا 4 مورد از رایج ترین طرح بندی های طراحی وب سایت برای کسب و کار شما و مزایا و معایب هر کدام آورده شده است.
 

صفحه آرایی استاتیک

یکی از اساسی ترین انواع طراحی وب سایت، صفحه آرایی استاتیک است. با این طرح، شما یک وب سایت با ابعاد صفحه از پیش تعیین شده می سازید دارای عرض دائمی است. طرح‌بندی‌های استاتیک، صرف‌نظر از نوع مرورگر یا دستگاه، به این ابعاد می‌چسبند. طرح‌بندی‌های استاتیک با افزایش استفاده از تلفن همراه از بین رفته‌اند. از آنجایی که این سایت‌ها با دستگاه‌ها سازگار نیستند، تجربه کاربری مثبتی در گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها ارائه نمی‌کنند. در حالی که طرح‌بندی‌های استاتیک هنوز یک گزینه هستند، معمولاً نمی‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، مگر اینکه نسخه موبایلی کاملاً مجزایی از سایت خود ایجاد کنید.

طرح طراحی مایع

بعدی در این لیست از انواع طراحی وب سایت، طرح بندی طراحی مایع است. این طرح، همچنین به عنوان طراحی سیال شناخته می شود، از واحدهای انعطاف پذیر به جای واحدهای ثابت استفاده می کند. از آنجایی که واحدها منعطف هستند، صفحه همیشه بدون توجه به اینکه چه دستگاهی باشد، عرض صفحه را با صفحه دستگاه پر می کند. از آنجایی که تجربه کاربری برای هدایت سایت شما و جذب ترافیک بسیار مهم است، طرح‌بندی‌های مایع نیز به‌عنوان یک گزینه مناسب برای کسب‌وکارها شروع به حذف تدریجی کرده‌اند. در حالی که هنوز می‌توانید از این طرح‌بندی استفاده کنید، در معرض خطر ایجاد تجربه کاربری ضعیف از سایت خود هستید که بیش از حد طولانی است یا اطلاعات را روی صفحه جمع می‌کنید.

طرح بندی وب سایت تطبیقی

یکی از فرمت های طراحی وب سایت که می توانید برای سایت خود استفاده کنید، طرح بندی وب سایت تطبیقی است. همانطور که از نام آن پیداست، این وب سایت از پرس و جوهای CSS برای تنظیم اندازه وب سایت برای تشخیص اندازه مرورگر استفاده می کند. وب سایت های تطبیقی به طور خودکار طرح وب سایت را تغییر می دهند تا بهترین تجربه کاربری را برای بازدیدکنندگان فراهم کنند. با طرح‌بندی‌های وب‌سایت تطبیقی، پارامترهای تنظیمی برای نحوه تنظیم یک وب‌سایت وجود دارد. به عنوان مثال، یک پارامتر مجموعه ممکن است به این صورت باشد: اگر مرورگر 500 پیکسل عرض دارد، ظرف محتوای اصلی را برای عرض 400 پیکسل تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر وب‌سایتی با طرح‌بندی دو ستونی دارید، طرح تطبیقی در یک صفحه مرورگر کوچک به طرحی تک ستونی تغییر می‌کند.

طرح بندی وب سایت پویا

هنگامی که به لیستی از انواع طراحی وب نگاه می کنید، خواهید دید که طرح بندی وب سایت پویا یک گزینه است. طرح بندی وب سایت پویا برای افرادی که دانش گسترده HTML ندارند عالی است. این وب سایت ها می توانند محتوای متفاوتی را به بازدیدکنندگان وب سایت ارائه دهند، حتی اگر دو نفر جداگانه به یک صفحه نگاه کنند. با یک وب سایت پویا در مقابل وب سایت استاتیک، شما یک پایگاه داده از اطلاعات و ویژگی ها ایجاد می کنید. سپس، هنگامی که کاربر صفحه ای را درخواست می کند، کدگذاری وب به طور خودکار کار می کند تا اجزای پایگاه داده شما را در کنار هم قرار دهد تا صفحه وب را تشکیل دهد.

نتیجه گیری 

ما در این مقاله در مورد انواع طراحی سایت حرف زدیم. طراحی وب سایت هرگز آسان تر نبوده است. با طیف گسترده ای از خدمات موجود، می توانید طراح وب مناسبی را برای ایجاد وب سایت مناسب برای کسب و کار یا نیازهای شخصی خود بیابید. از وب‌سایت‌های ساده گرفته تا سایت‌های پیچیده تجارت الکترونیک، با انبوهی از تجربه و دانش، طراحان وب پورتلند این وظیفه را بر عهده دارند. بنابراین اگر به دنبال یک طراح وب سایت با تجربه در پورتلند هستید که بتواند نتیجه ای چشمگیر را با قیمت عالی ارائه دهد بیشتر از این نگاه نکنید! با انواع مختلف طراحی وب در دسترس، دانستن اینکه کدام نوع برای کسب و کار شما بهترین است، چالش برانگیز است.
 

لینک های مفید
بالا