ارز دیجیتال

اندیکاتور سشن برای متاتریدر 4 در تحلیل تکنیکال چیست

1403/02/18 0

ما در این مقاله در مورد اندیکاتور سشن برای متاتریدر 4 در تحلیل تکنیکال بحث خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. پلتفرم MT4 (MetaTrader 4) یکی از محبوب ترین پلتفرم های معاملاتی است که توسط معامله گران فارکس استفاده می شود. قابلیت‌های نمودارگیری پیشرفته، طیف گسترده‌ای از شاخص‌های فنی و پشتیبانی از مشاوران خبره (EAs) برای معاملات الگوریتمی را ارائه می‌دهد. یک مفهوم کلیدی در معاملات فارکس، ایده جلسات معاملاتی است. جلسه معاملاتی به ساعاتی اطلاق می شود که یک بازار مالی باز و فعال است. بازار فارکس در طول روزهای هفته 24 ساعت باز است، اما حجم معاملات و نوسانات بر اساس جغرافیا و مناطق زمانی در جلسات خاصی به اوج خود می رسد. دانستن فعال ترین جلسات معاملاتی برای معامله گران فارکس برای بهینه سازی استراتژی های معاملاتی خود بسیار مهم است. اندیکاتورسشن در جلسه MT4 نمایشی بصری از جلسات معاملاتی را مستقیماً در نمودار قیمت ارائه می دهند. آنها نقش مهمی در توسعه برنامه های تجاری موثر دارند.

نشانگر جلسه MT4 چیست؟

یک نشانگر جلسه برای MT4 زمان شروع و پایان جلسات اصلی معاملات فارکس را به صورت مستطیل های رنگی مستقیماً در نمودار قیمت نشان می دهد. این به معامله گران اجازه می دهد تا به راحتی جلساتی مانند سیدنی، توکیو، لندن و نیویورک را شناسایی کرده و بین آنها تفاوت قائل شوند. شاخص های جلسه محبوب شامل جلسات FXSSI، i-Sessions، BOS & CHoCH Sessions و TPA Sessions می باشد. اندیکاتور سشن ویژگی هایی مانند سطوح قیمت باز/بستن جلسه، میانگین محدوده روزانه پیپ در هر جلسه و هشدارهای سفارشی را ارائه می دهند. 
نقش شاخص های جلسه در استراتژی های معاملاتی

•    اندیکاتورهای جلسه MT4 اهداف متعددی را در توسعه استراتژی های معاملاتی انجام می دهند:
•    بر اساس داده های تاریخی، نوسان ترین جلسات معاملاتی را برای یک جفت ارز شناسایی کنید
•    فرصت های بالقوه شکست را در حوالی باز و بسته شدن جلسه مشخص کنید
•    احساسات بازار و سوگیری جهت دار مخصوص جلسات خاص را درک کنید
•    ورودی ها و خروجی ها را بر اساس فعالیت قیمت جلسه بهینه کنید
•    با گنجاندن شاخص ها در استراتژی ها، معامله گران می توانند دقت و سودآوری را افزایش دهند.

چگونه اندیکاتورهای جلسه می توانند تصمیمات معاملاتی را بهبود بخشند

چند راه وجود دارد که اندیکاتورهای جلسه به معامله گران کمک می کنند:
با مجهز شدن به این اطلاعات، که در ادامه به انها میپردازیم، معامله‌گران می‌توانند استراتژی‌های خود را در جلسات و جفت ارزها تنظیم کنند.

•    زمان جلسات را به وضوح در تمام تایم فریم ها تجسم کنید
•    برای شروع/پایان جلسه و رسیدن قیمت به سطوح جلسه هشدار دریافت کنید
•    میانگین حرکت و نوسان در هر جلسه را کمی کنید
•    استراتژی های Backtest بر جلسات خاص متمرکز شده است
•    از دوره های نقدینگی کم اجتناب کنید و ریسک را به حداقل برسانید

ویژگی های شاخص جلسات معاملاتی

FXSSI.TradingSessions یک نشانگر جلسات فارکس ساده و در عین حال کاملاً کاربردی است که برای ترمینال MT4 یا MT5 توسعه یافته است. به صورت رایگان در دسترس است.
برای مثال، در مقایسه با سایر اندیکاتورهای محبوب مانند اندیکاتور سشن، اندیکاتور جلسات بازار فارکس ما چندین مزیت دارد:
•    در بالای جلسات معاملاتی گذشته و جاری، این نشانگر جلسه خودکار برای MT4 و MT5 نیز زمان جلسات آینده را نشان می دهد.
•    تشخیص خودکار منطقه زمانی؛
•    یک حالت نمایش ساده برای بازه های زمانی بالاتر اجرا می شود.
•    طرح رنگ برای حفظ تعادل بین دید و دفعات استفاده تنظیم شده است. به عبارت دیگر، این نشانگر جلسات فارکس برخلاف هر اندیکاتور سشن و مشابه دیگری که از طرح‌های رنگی پر جنب و جوش استفاده می‌کنند، کار شما را با نمودار پیچیده نمی‌کند.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، اندیکاتورهای جلسه MT4 راه آسانی را برای معامله گران ارائه می دهد تا جلسات معاملاتی فعال را مستقیماً در نمودارها شناسایی کنند. چه با استفاده از FXSSI، i-Sessions، یا گزینه های دیگر، این اندیکاتور سشن نوسانات جلسه را کمیت می کنند و تجزیه و تحلیل فنی را تکمیل می کنند. با گنجاندن جلسات در استراتژی های معاملاتی، معامله گران فارکس می توانند دقت را در ورود و خروج در زمان های نوسان بازار افزایش دهند. کلید سفارشی کردن تنظیمات برای منطقه زمانی، جفت ارز و قوانین استراتژی است. استفاده از اندیکاتورها در یک حساب آزمایشی را تمرین کنید، سپس آنها را اجرا کنید تا با تغییر پویایی بازار در جلسات تجاری عمده جهانی، به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کنید.
 

لینک های مفید
بالا