ارز دیجیتال

7دلیل برای جلوگیری از ایجاد فارمینگ لینک، چگونه می تواند به سئو آسیب برساند.

1403/01/25 0

بسیاری از وب سایت ها از فارمینگ لینک به عنوان راهی برای بهبود رتبه خود استفاده می کنند. با این حال، این ایده خوبی نیست و در واقع می تواند به رتبه وب سایت شما آسیب برساند. پرورش لینک زمانی است که وب سایت ها برای بهبود رتبه خود به وب سایت های دیگر پیوند ایجاد می کنند. این اغلب با ایجاد تعداد زیادی لینک با درجه پایین یا پرداخت هزینه برای پیوندها انجام می شود. در هر صورت، فارمینگ لینک به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شود، و اگر صاحبان سایت می خواهند رتبه خوبی را حفظ کنند، باید از آن اجتناب کنند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا فارمینگ لینک برای رتبه شما مضر است، و ما در اینجا در مورد چند مورد از آنها صحبت خواهیم کرد.

لینک فارمینگ چیست؟

فارمینگ لینک ایجاد پیوندهایی به یک وب سایت برای بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است. مزارع پیوند معمولاً توسط وب سایت های غیر استاندارد با محتوای کم یا بدون محتوای اصلی ایجاد می شوند. این سایت‌ها با پرداخت هزینه یا ایجاد تعداد زیادی لینک با درجه پایین، لینک ایجاد می‌کنند. فارمینگ لینک به عنوان یک استراتژی سئو کلاه سیاه شناخته شده است و اگر می خواهید رتبه خوبی را حفظ کنید باید از آن اجتناب کنید. موتورهای جستجو این عمل را تحقیر آمیز می بینند، زیرا نوعی ارسال هرزنامه محسوب می شود. چندین موتور جستجو لینک های ورودی را در نظر می گیرند. در نتیجه، فارم لینک ها تلاش می کنند تا با افزایش مصنوعی تعداد لینک های ورودی که به یک وب سایت اشاره می کنند، سیستم را بازی کنند. این اغلب با شکست مواجه می شود و حتی ممکن است منجر به تنزل رتبه سایت توسط موتور جستجو شود. در ادامه 7 دلیل که برای جلوگیری از فارمینگ لینک هست بحث میکنیم:

1.    میتواند شما را جریمه کند

یکی از بزرگترین خطرات تولید لینک این است که می تواند سایت شما را توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو جریمه کند. اگر گرفتار مشارکت در تولید لینک شوید، سایت شما می تواند به طور کامل از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) حذف شود، که برای کسب و کار شما ویرانگر خواهد بود.
اگر گوگل شما را در زمینه کشاورزی لینک بگیرد، می تواند سایت شما را از فهرست خود حذف کند، که یافتن سایت شما را برای مردم تقریبا غیرممکن می کند. کشاورزی لینک یک استراتژی مخاطره آمیز است که می تواند منجر به عواقب جدی شود. اگر می‌خواهید رتبه‌بندی موتورهای جستجوی خود را بهبود ببخشید، بر ایجاد لینک‌های با کیفیت بالا تمرکز کنید، نه کمیت.

2.    هزینه و وقتتان را از دست میدهید

کشاورزی لینک یک اتلاف وقت و پول است. ایجاد همه آن پیوندهای مصنوعی یک دردسر بزرگ است، و همچنین اگر به کسی پول بدهید که این کار را برای شما انجام دهد، گران است. ناگفته نماند، کشاورزی لینک یک راه بی اثر برای بهبود رتبه بندی موتور جستجوی شما است.

3.    خطرناک هست

ایجاد پیوند همچنین می تواند خطرناک باشد زیرا شما اساساً پیوند سایت خود را در دسته ای از وب سایت های با کیفیت پایین قرار می دهید. این می تواند منجر به مرتبط شدن سایت شما با وب سایت های اسپم شود که برای شهرت شما خوب نیست.

4.    برخلاف دستورالعمل های گوگل است

دستورالعمل های وب مستر گوگل بیان می کند که "شرکت در طرح های پیوند" یک نقض است. بنابراین، اگر در دام کشاورزی لینک گرفتار شوید، نه تنها قوانین گوگل را زیر پا می گذارید، بلکه در معرض خطر جریمه نیز قرار می گیرید.

5.    می تواند به رتبه شما آسیب برساند

نه تنها تولید لینک اتلاف وقت و پول است، بلکه در واقع می تواند به رتبه بندی موتورهای جستجوی شما آسیب برساند. این به این دلیل است که موتورهای جستجو در تشخیص مزارع پیوند بهتر شده‌اند و سایت‌هایی را که در آنها مشارکت می‌کنند جریمه می‌کنند.

6.    می توانید با شهرت بدی روبرو شوید

کشاورزی لینک، عمل ایجاد بک لینک عمدی به یک سایت به منظور افزایش رتبه آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. مزارع پیوند اغلب توسط اسپمرها ایجاد می شوند و می توانند توسط موتورهای جستجو جریمه شوند. کشاورزی لینک همچنین می تواند منجر به شهرت بد برای سایت شما شود. اگر در دام کشاورزی لینک گرفتار شوید، ممکن است در لیست سیاه قرار بگیرید، که پیدا کردن سایت شما را برای افراد سخت می کند.

7.    فارمینگ لینک یک راه حل بلند مدت نیست

کشاورزی لینک ممکن است به شما کمک کند تا در کوتاه مدت رتبه‌بندی موتورهای جستجو را افزایش دهید، اما راه‌حل بلندمدتی نیست. هنگامی که موتورهای جستجو به کار خود ادامه دهند، سایت شما را جریمه می کنند و شما تمام موقعیتی را که به دست آورده اید از دست خواهید داد. در نهایت ارزش ریسک کردن را ندارد.

نتیجه
اگر به دنبال بهبود رتبه بندی موتورهای جستجوی خود هستید، راه های بسیار بهتر و موثرتری نسبت به کشاورزی لینک وجود دارد. بنابراین، خود را از دردسر نجات دهید و از این تکنیک سئو کلاه سیاه به طور کلی اجتناب کنید. با توجه به اینکه چه مطمئن‌ترین روش برای بهبود رتبه سایت استفاده از روش‌های سئو کلاه سفید است، به شما توصیه می‌کنیم به شدت از فارمینگ لینک پرهیز کنید. ممکن است حذف دائمی سایت شما از صفحات SERP باشد و اگر شما در جستجوهای کاربران مشاهده نشوید بخش اعظمی از ترافیک خود را از دست داد.
 

لینک های مفید
بالا