ارز دیجیتال

صرافی  OTC چیست؟

1402/01/31 0

کلمه OTC مخفف Over The Counter  است در واقع معاملات OTC به معنی معاملاتی در خارج از محیط صرافی یا کارگزاری‌ها و به بیان ساده خارج از سیستم خرید و فروش معمولی در یک بازار است که به شکل مستقیم توسط دو نفر یا دو سازمان انجام میگیرد. اگر دقیق‌تر بخواهیم توضیح دهیم، معاملات در بازار  OTC، معامله‌ای است که مستقیماً بین خریدار و فروشنده، بدون نظارت صرافی‌ یا کارگذاری صورت می‌گیرد؛ این سبک از معامله نقطه مقابل معاملات کارگزاری‌ها و صرافی‌ها است که یک واسطه میان خریدار و فروشنده قرار می‌گیرد و انتقال دارایی از فروشنده به خریدار و سرمایه از خریدار به فروشنده را انجام می‌دهد. در بازار معاملات OTC صرافی یا کارگزار واسط وجود ندارد و خریدار و فروشنده مستقیماً باهم معامله خواهند کرد. بطور کلی این بازار مناسب سرمایه‌داران کلان یا به زبان بازار ارز دیجیتال، برای نهنگ‌های بازار است که مبالغ بسیارسنگین را می‌خواهند جابجا کنند.

 OTC به چه صرافی هایی میگویند؟

OTC مخفف (over-the-counter) به معنای (معامله خارج از صرافی) میاشد این فرآیندی است که طی آن سهام، ارز دیجیتال ، اوراق قرضه و سایر ابزارهای مالی مستقیماً بین دو طرف معامله می شود به جای اینکه در بازار سهام عمومی مانند بورس یا صرافی معامله شود. بازارهای OTC، شبکه‌های الکترونیکی هستند که به دو طرف اجازه می‌دهند با استفاده از یک دلال-کارگزار به عنوان واسطه، با یکدیگر معامله کنند. آنها به عنوان شبکه های فروشنده یا بازار شناخته می شوند. عملکرد این صرافی ها بدین صورت است که قیمت یک رمز ارز ارسال می شود ، و سپس سرمایه گذاران برای آن پیشنهاد می دهند و در مقابل یکدیگر معامله انجام می دهند. از مزایای صرافی های OTC میتوان به امنیت بالا، خرید و فروش سریع، تطابق با قیمت جهانی و کارمزد پایین اشاره کرد. صرافی ارزینجا نیز از همین نوع میباشد.

روش کار معاملات OTC در بازار ارز دیجیتال چگونه است؟

معاملات OTC در بازار ارز دیجیتال برای افرادی مناسب است که تمایل به فروش مقادیر زیادی کوین در بازار را دارند. از دیگر مزایایی که اینگونه معاملات برای کاربران خود به همراه دارد، ناشناس بودن اطلاعات هویتی معامله گر است. بنابراین نهنگ های بازار برای انجام معاملات خود از معاملات OTC استفاده می کنند. بازار OTC بستری مناسب برای کاربرانی است که دارای سرمایه های کلان هستند.  در حال حاضر در صرافی های بزرگی همچون صرافی بایننس و صرافی کوین بیس، معاملات OTC بستری مناسب برای کاربران خود ایجاد کرده است.  کاربرانی که تمایل دارند مقادیر زیادی از ارزهای دیجیتال را بدون رعایت قوانین و مقررات صرافی ها، معامله کنند، می توانند از شرایط بازار OTC برای انجام تریدهای خود استفاده کنند.  از کاربردهای اصلی معاملات OTC این است که کاربرانی که می خواهند مقادیر بسیاری از بیت کوین را در صرافی معامله کنند، تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت بیت کوین خواهند داشت. بدین خاطر برای کنترل قیمت بازار، می توانید از بازار OTC استفاده کنید؛ چرا که در معاملات OTC می توانید به صورت مستقیم با فروشنده معامله کرده و با یک قیمت خاص، معامله را به صورت یکجا انجام دهید. در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد معاملات OTC وجود ندارد و دلیل آن هم بدین خاطر است که امکان معامله به صورت مستقیم بین کاربران ایجاد شده است اما آمارهایی در این زمینه وجود دارد که حجم معاملات OTC بسیار بیشتر از بازارهای ارز دیجیتال است.

نتیجه گیری :
ما سعی می کنیم در آموزش اطلاعاتی در مورد صرافی های OTC برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های این صرافی بپردازیم و بر اساس تفاوت و شباهت ها هر کدام رو برای شما توصیه بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین تا بتوانید بهترین تصمیم رو برای کار با اون ها بگیرید. کار با انواع صرافی‌های معاملاتی و فروشگاهی مستلزم این است که چه خواسته‌ای از آن‌ها دارید و چه چیزی برای شما مهم است. در کل صرافی‌های OTC چه در ایران و چه در جهان ویژگی‌های مشترکی دارند و امکانات متنوعی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. با مقایسه امکانات آن‌ها در قیمت، کارمزدها و راحتی استفاده و کاربری مناسب می‌توان بهترین تصمیم را برای انتخاب صرافی به منظور خرید و فروش ارزهای دیجیتال گرفت.

لینک های مفید
بالا