ارز دیجیتال

استاندار TRC20 تتر چیست؟

1402/10/18 0

استاندارد شبکه و توکن TRC20 مجموعه‌ای از قوانین برای ساخت، راه‌اندازی و معامله ارز دیجیتال بر بستر بلاک چین ترون (Tron) است که شباهت بسیاری نیز به استاندارد ERC20 اتریوم دارد و ارز تتر هم از آن استفاده میکند. استاندارد TRC-20 همچنین در طراحی و ساخت قراردادهای هوشمند بر بستر شبکه TRX استفاده می‌شود. استاندارد TRC20 نسبت به پروتکل‌های دیگر همچون TRC10 تفاوت ها و شباهت‌های متعددی دارد، پس از معرفی و بررسی استاندارد تی آر سی 20، به مقایسه آن با پروتکل‌های ذکرشده می‌پردازیم و در آخر نیز نحوه ساخت یک توکن با استاندارد TRC-20 را توضیح می‌دهیم.

تتر TRC20:

از طرف دیگر عنوان کردیم که Tether TRC-20 در یکی دیگر از شبکه‌های پرطرفدار رمزنگاری با نام ترون و براساس استاندارد TRC-20 عرضه و معامله می‌شود. اگرچه استاندارد TRC-20 و ERC-20 شباهت‌های بسیار زیادی دارند، اما در نظر داشته باشید که USDT منتشرشده در Tron با USDT منتشرشده در Ethereum تفاوت‌هایی نیز دارد.

تفاوت‌های تتر ERC20 با TRC20:

شبکه بلاک چین: برای تتر ERC از شبکه اتریوم و برای توکن‌های TRC از شبکه Tron استفاده می‌شود.
سبک آدرس: سبک آدرس توکن‌های ERC20 با 0 و x شروع می‌شود، در حالیکه آدرس توکن‌های TRC20 با T آغاز می‌شود.
سرعت انتقال: سرعت انتقال تترهای ERC بین 5 تا 10 دقیقه طول خواهد کشید و توکن‌های TRC برای انتقال به چند ثانیه تا چند دقیقه نیاز دارند.
کارمزد: میانگین کارمزد برای تتر ERC20 حدود 30 USDT در نظر گرفته شده و این میزان برای تترهای TRC20 از 1 USDT شروع می‌شود.
ایمنی: امنیت تتر ERC20 نسبت به تتر TRC20 بسیار بالاتر است.
تعداد تراکنش در ثانیه: ERC20 می‌تواند در هر ثانیه حدود 20 تراکنش را پردازش کند. از سوی دیگر، توکن‌های مبتنی بر TRC20 حدود 2000 تراکنش را در هر ثانیه پردازش می‌کنند.
تیم توسعه دهنده: هر دو تتر erc20 و trc20 را یک تیم مدیریت و اداره می‌کنند.
سرعت: توکن‌های TRC20به نسبت توکن‌های رمزنگاری ERC20 سرعت بالاتری دارند.

نتیجه گیری:
ارز دیجیتال اصلی شبکه TRC20، رمز ارز ترون (TRX) می باشد. همچنین این شبکه دارای سه توکن اصلی است. بیشترین حجم معامله در این بستر متعلق به ارز دیجیتال استیبل تتر (USDT) می باشد. استاندارد TRC20 در واقع مجموعه ای از قوانین است که برای توکن ها و پروژه هایی که می خواهند از شبکه ترون استفاده کنند، تعریف می شود. به تمامی توکن هایی که از شبکه TRC20 استفاده می کنند، توکن TRC20 گفته می شود.
 

لینک های مفید
بالا