ارز دیجیتال

Anchor Text در طراحی سایت چیست؟

1402/10/26 0

اگر تا به حال برای سئو و بهینه‌سازی در طراحی سایت خود تحقیق کرده باشید، مطمئناً عبارات و اصطلاحات بسیاری به گوشتان خورده است. یکی از اصطلاحات سئویی که کمتر وب‌سایتی به آن پرداخته است، اصطلاح انکرتکست (به انگلیسی Anchor Text) است. بیشتر سایت‌های فارسی زبان در مطالب آموزش سئوی خود از انکرتکست به عنوان فاکتوری مهم در رتبه‌بندی یاد کرده‌اند و به کاربران تذکر داده‌اند که حتماً باید به آن توجه کنند، اما تنها تعداد کمی از این سایت‌ها، مقاله‌ای به نسبت کامل درباره انکرتکست و بهینه‌سازی آن منتشر کرده‌اند. به همین دلیل تصمیم گرفتم با انتشار این مطلب، برای همیشه از شرِ سوالات انکرتکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد، خلاصتان کنم. خب، دیگر بیایید با هم ببینیم که انکرتکست چیست...

انکر تکست (Anchor Text) چیست؟

انکرتکست (Anchor text) یا عنوان لینک و متن لینک، کاراکترهایی در یک متن است که قابلیت کلیک کردن را دارد و کاربران را به صفحه‌ای دیگر منتقل می‌کند. وظیفه اصلی انکرتکست، ایجاد ارتباط بین صفحات است. این کاراکترها فاکتور مهمی در سئو هستند و برای الگوریتم پنگوئن گوگل، بسیار اهمیت دارند. امروزه مدیران سایت‌ها و تولیدکنندگان محتوا به اهمیت انکرتکست‌ها بیش از پیش پی برده‌اند؛ اما متاسفانه شیوه صحیح استفاده از این فاکتور را نمی‌دانند. در این مقاله تلاش می‌کنیم با معرفی انواع Anchor text و آموزش بهینه سازی آن، به سئو سایت شما کمک کنیم. انکر به معنی لنگر یا قلاب است و درواقع کلمه مشخص شده را به صفحه‌ای دیگر قلاب می‌کند. این موضوع در مقالات آموزشی زیاد اتفاق می‌افتد. برای مثال زمانی که در حال نوشتن متنی درباره Anchor Text و تاثیر آن در سئو هستید، کلمه «سئو» می‌تواند یک انکرتکست باشد و خوانندگان را به صفحه مربوطه هدایت کند. متخصصان سئو بر این باورند که بهترین نوع متن لینک، کاربر را به صفحه‌ای منتقل می‌کند که موضوع مشابه یا مرتبط با متن لینک دارد. معمولا انکرتکست‌ها با رنگ آبی و با خطی که زیر متن آن‌ها وجود دارد، مشخص می‌شوند؛ هرچند امکان تغییر رنگ لینک وجود دارد و بسته به اینکه از کدام کد html استفاده می‌کنید، می‌توانید کلمه موردنظر را با underline یا به صورت ساده نشان بدهید.  علت اهمیت انکرتکست در سئو، کلمه کلیدی‌ ای است که می‌تواند به روش‌های مختلف در متن لینک استفاده شود. موتورهای جستجو با بررسی کلمات موجود در متن‌های لینک، درباره محتوای صفحه وب، تصمیم می‌گیرند و در صفحه نتایج جستجو، آن‌ها را نمایش می‌دهند.

نتیجه گیری:

انکر تکست‌ها مهم هستند. در حالی که آنها به تنهایی سئوی شما را کاهش نمی‌دهند، اما یک فاکتور رتبه بندی برای سئو هستند. علاوه بر این، آنها می‌توانند بر اعتماد خواننده تأثیر بگذارند. گوگل متن‌های لنگر و بک لینک‌ها را در یک بند همیشه سفت داشته است، بنابراین ایده خوبی است که مطمئن شوید از بهترین رویکرد برای سئوی خود استفاده می‌کنید. همچنین ایده خوبی است که یک استراتژی منحصر به فرد تغییر بک لینک را بر اساس نتایج تحقیقات خود پیاده سازی کنید. استفاده از ابزارهایی مانند Anchor Text Categorizer و Semrush تضمین می‌کند که هیچ تغییر مهمی‌ را در تلاش های انکر تکست SEO خود از دست ندهید. این نکات یک استراتژی متن لنگر به اندازه کافی قوی ایجاد می‌کند تا سئوی شما را تقویت کند و تغییرات آتی را کنترل کند. جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید.
 

لینک های مفید
بالا