ارز دیجیتال

بک تست ارز دیجیتال چیست؟

1402/03/30 0

در دنیای پر نوسان ارزهای دیجیتال، امتحان کردن استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، تجارت در بازار آزاد می‌تواند به یک امر پرهزینه تبدیل شود. خوشبختانه، راه های زیادی برای آزمایش این امر وجود دارد که یکی از این ازمایش هل، بک تست ارز دیجیتال است. بک تست ارز دیجیتال یک استراتژی فشرده ای می باشد و فرآیند آزمایش می تواند پیچیده باشد. اما، بک‌ تست ارز دیجیتال در نهایت یک جز از توسعه یک سیستم معاملاتی مؤثر است.  این شامل فرآیند اجرای یک استراتژی خاص از طریق داده‌های تاریخی یا داده‌های بازار گذشته است تا ببینیم چگونه عمل می‌کند. درواقع یک نمای کلی واضح از استراتژی ها، قبل از تخصیص سرمایه واقعی به بازارهای دنیا ارائه می دهد. با این حال، اگر بک تست به درستی انجام نشود، نتایج اشتباهی به شما نشان می دهد و باعث ضررهای قابل پیشگیری می شود.  استراتژی های معاملاتی بک تست معمولاً برای بازار فارکس و بورس اعمال می شود. اما برای بازار ارزهای دیجیتال نیز کاملاً کار می کند. در این مقاله بیشتر در این باره و مزایای آن می پردازیم.

بک تست ارز دیجیتال چیست؟

بک تست یک روش کلی است که  برای اینکه درک کنیم یک استراتژی معاملاتی چقدر خوب عمل کرده است. شما می توانید به وسیله ی ابزار بک تست گیری، استراتژی های جدید را بررسی کنید. در واقع شما فیدبک را با توجه به داده هایی که در گذشته وجود دارند ، می گیرید و روش معاملاتی خود را اعتبارسنجی می کنید. نتایج حاصل شده از بک تست کردن خود را می توانید بطور کلی مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید استراتژی شما بیشتر احتمال موفقیت دارد یا شکست ! به بیان دیگر، شما معاملات خود را شبیه سازی می کنید تا از هرگونه ضرر احتمالی جلوگیری کنید. یک آزمون بک تست خوب که دارای نتایج مثبتی می باشد، به معامله گران اطمینان می دهد که استراتژی آن ها اساساً درست می باشد و احتمالاً در معاملات لایو و زنده نیز، سود به همراه خواهد داشت. در مقابل آن نیز، یک بک تست خوب که نتایجی کمتر از حد استاندارد دارد، معامله گران را به تغییر یا حذف آن استراتژی ترغیب می کند. تا زمانی که میزان و درصد موفقیت و سود یک استراتژی قابل اندازه گیری باشد، می توانید بصورت مکرر از آن بک تست بگیرید. سرمایه گذاران قبل از بک تست، برخی از عناصر را باید بررسی کنند. داشتن تصویر واضحی از یک استراتژی معاملاتی، میزان ریسک و سود مورد انتظار و بسیاری از پارامترهای دیگر ، می تواند دید بهتری از استراتژی هنگام بک تست گیری به آن ها بدهد. علاوه بر همه ی این موارد، معامله گران و سرمایه گذاران در مورد بازدهی مورد انتظارشان نیز تصمیم گیری کنند. داده های نموداری در گذشته و بازه های زمانی از عوامل مهمی هستند که در هنگام بک تست گرفتن ، اهمیت بالایی دارند. یعلاوه اینکه بهتر است دوره ای را برای بک تست کردن انتخاب کنید که وضعیت فعلی بازار را منعکس کند. بیشتر اوقات داده های  گمراه کننده یا انتخاب زمان نامناسب ، معامله گران را به نتایج نادرست سوق می دهد.

مزایا بک تست ارز دیجیتال چیست :

یکی از بزرگ‌ترین مزایا بک تست در بازار ارزهای دیجیتال حذف خطر زیان در بازار واقعی است. در حقیقت در این روش بجای اینکه تریدر بدون اطلاع از پتانسیل‌های استراتژی معاملاتی خود به معامله کردن بپردازد و ریسک ضرر و زیان‌های احتمالی را بپذیرد می‌تواند با استفاده از بک تست گرفتن و بدون ریسک از دست دادن سرمایه، به بررسی عملکرد استراتژی خود پرداخته و در صورت مشاهده معایب آن نسبت به رفع آن اقدام کند. همچنین بک تست گیری نیاز به زمان زیادی ندارد؛ به عبارت دیگر چون تاریخچه بازار کاملا در دسترس است می‌توان به سرعت اقدام به بک تست گیری نمود و به عملکرد استراتژی معاملاتی پی برد. این در حالی است که در صورتی که قصد داشته باشیم استراتژی خود را به صورت رو به جلو یا همان تست در بازار لایو و زنده انجام دهیم نیاز به زمان زیادی خواهیم داشت.

نتیجه گیری :
ما سعی کردیم در مقاله بک تست Backtesting ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد بک تست ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه عملکرد Backtesting رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، بک تست نوعی روش کلی هست که تا متوجه بشیم که یه استراتژی یا مدل چه میزان خوب عمل کرده. بک تست قابلیت دوام یه استراتژی معاملاتی رو با کشف نحوه انجام اون با استفاده از داده های تاریخی ارزیابی می کنه.

لینک های مفید
بالا