ارز دیجیتال

ارز دیجیتال بلوزل چیست؟

1402/09/11 0

شبکه بلوزل (Bluzelle) با استفاده از فناوری بلاک چین و شبکه‌های همتا به همتا، راهکار ذخیره‌سازی غیرمتمرکزی را ارائه می‌دهد که امنیت بالا، در دسترس بودن و مقاومت در برابر سانسور را تضمین می‌کند. این شبکه می‌تواند به عنوان پایگاه داده، ذخیره‌سازی فایل، اوراکل و … استفاده شود و به ویژه برای صنعت NFT و امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi) مناسب است. توکن BLZ، توکن بومی شبکه بلوزل است که امکان استفاده از خدمات بلوزل را فراهم می‌کند. پیش‌تر در مقاله‌های معرفی بلاک چین و دیفای، به طور کامل درباره این مفاهیم و نیاز به تمرکزدایی صحبت کردیم، حال در این مقاله، ارز BLZ، توکن بومی شبکه بلوزل را معرفی خواهیم کرد و با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد، پتانسیل رشد و نحوه خرید و فروش و نگهداری ارز دیجیتال بلوزل آشنا خواهیم شد.

شبکه بلوزل چیست؟

بلوزل یکی از پروژه‌های پیشگام در بخش دیتابیس مبتنی‌بر بلاکچین است که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد. همان‌طور که توسعه DAppها و محبوبیتشان بیشتر می‌شود، Bluzelle می‌تواند یکی از باارزش‌ترین بازیگران در این حوزه باشد. بیشتر بلاکچین‌های موجود که با قرارداد هوشمند کار می‌کنند، مشکلاتی در زمینه مقیاس‌پذیری دارند؛ به‌همین دلیل پروژه‌هایی مانند بلوزل می‌توانند نقش بزرگی در توسعه کلی وب غیرمتمرکز ایفا کنند. شبکه Bluzelle با استفاده از کیت توسعه (SDK) کازماس (Cosmos) و بر اساس فناوری تحمل خطای بیزانس تندرمینت (Tendermint) ساخته شده است. این ترکیب نرم‌افزار و مکانیسم اجماع، بلوزل را با پلتفرم‌های زنجیره‌ای متعددی سازگار می‌سازد. در دنیای خارج از بلاکچین، کاری را که بلوزل می‌خواهد انجام دهد، فناوری‌هایی مانند اوراکل انجام می‌دهند؛ اما این فناوری‌ها و زیرساخت‌ها متمرکز هستند. برای درک بهتر ماهیت Bluzelle می‌توان به پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری خانه مانند Airbnb اشاره کرد. با‌توجه به غیرمتمرکز بودن بلوزل، شبکه آن به مشارکت‌کننده‌گان متکی و وابسته است. افراد می‌توانند فضای ذخیره‌سازی اضافی خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. کسانی که این کار را انجام می‌دهند به‌نوعی فضای ذخیره‌سازی اجاره می‌دهند و در ازای آن، توکن BLZ که توکن بومی شبکه است، پاداش می‌گیرند. البته بعد از مدتی، بلوزل دیگر نمی‌خواست که تنها یک پایگاه داده باشد. با گسترش حوزه دیفای، NFT و البته سانسور اطلاعات توسط نهادهای متمرکز، بلوزل با یک طراحی جدید، به سمت غیرمتمرکزتر شدن و دنیای توکن‌های یکتا و Gamefi حرکت کرد. به‌همین منظور، Bluzelle برنامه‌های تشویقی متعددی راه‌اندازی کرد که کاربران به ‌ذخیره بیشتر اطلاعات ترغیب شوند. یکی ازاین برنامه‌ها که از روی بازی ندای وظیفه (Call of Duty) الهام گرفته شد، Call of Data نام دارد. بلوزل از این تغییرات با نام Bluzelle 2.0 یاد می‌کند.

Bluzelle

هدف بلاکچین بلاذل چیست؟

بلاکچین Bluzelle قصد دارد استاندارد و روشی نوین برای ذخیره و مدیریت داده‌ها ایجاد کند؛ همان‌طور که می‌دانید هدف از توسعه انواع بلاک‌چین‌ها ایجاد زیرساخت‌های جدید، غیرمتمرکز و آنلاین متناسب با نیازهای عصر جدید است؛ زیرا بسیاری از صاحب نظران معتقدند که تکنولوژی‌های متمرکزی که امروزه وجود دارند، دیگر پاسخگوی نیازهای روزافزون دهکده جهانی نیست. تیم توسعه‌‌دهنده بلاذل نیز قصد دارد تا با ارائه استانداردی جدید برای طراحی اینترنت نوین با ویژگی‌های بهتر و کارآمدتر به پیشرفت جهان در آینده کمک کند.

شبکه ارز بلوزل چگونه کار می کند؟

بلوزل یک لایه پایگاه داده غیر متمرکز است که با فناوری BFT و Cosmos برای ایجاد مقیاس‌ پذیری و حذف سانسور در هنگام ذخیره داده‌ها برای dApps طراحی شده است. dApp ها اغلب به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارند، که یک مشکل رایج برای بسیاری از پلتفرم های بلاک چین است که میزبان آنها می باشند. اساسا، Bluzelle یک بازار همتا به همتا برای ذخیره سازی پایگاه داده است که کاربرانی را که می خواهند فضای ذخیره سازی را اجاره کنند، با کاربرانی که به فضای ذخیره سازی اضافی نیاز دارند، با حداکثر امنیت و ظرفیت بالا برای مقیاس بندی متصل می کند. کسانی که فضای ذخیره‌سازی را به اشتراک می‌گذارند در قالب BLZ، توکن بومی شبکه که قبلاً به عنوان BNT شناخته می‌شد، برای فضای ذخیره‌سازی اضافی خود جبران می‌شوند، در حالی که کاربران می‌توانند هزینه عادلانه‌ای برای استفاده از ذخیره‌سازی پایگاه داده Bluzelle بپردازند. توکن بومی BLZ فقط به صورت داخلی برای فعال کردن اقتصاد رمزنگاری Bluzelle بدون ازدحام و هزینه های بالای گس اتریوم استفاده می شود. با این حال، یک ارز BLZ که براساس استانداردهای ERC-20 ایجاد شده است، با قابلیت تجارت خارجی نیز وجود دارد که شبکه Bluzelle را به اتریوم متصل می کند. کاربران پلتفرم بلوزل می توانند BLZ را از یک صرافی خارجی یا داخلی خریداری کرده و آن را برای استفاده در شبکه Bluzelle از طریق پل Bluzelle به BLZ بومی تبدیل کنند. همچنین این اقدام به صورت برعکس هم امکان پذیر می باشد.

نتیجه گیری:
همانطور که در بالا به آن پرداختیم بلوزل خدمات ذخیره‌سازی داده به صورت غیر متمرکز را ارائه میدهد و میتوان گفت که این پروژه در حال رفع یک مشکل قدیمی در یک دنیای جدید فناوری است، این پلتفرم به دنبال ارائه یک چهار چوب و استاندارد جدید برای ذخیره‌سازی داده و برنامه های غیر متمرکز است و مخاطبان آن توسعه دهندگان Dapps ها و GameFi هستند. همچنین مقیاس پذیری بیشتر را میتوان از اهداف این پلتفرم دانست که در اهداف پروژه های آنها قرار دارد. در بالا به بررسی کامل موارد مربوط به ارز دیجیتال BLZ و شبکه بلوزل پرداختیم، امیدواریم با مقاله بالا، ابهامات و سوالاتی که در این زمینه برای شما ایجاد شده بود برطرف شده باشد.
 

لینک های مفید
بالا