ارز دیجیتال

کپی تریدینگ چیست؟

1401/12/07 0

ایده اصلی کپی تریدینگ بازار ارزهای دیجیتال بسیار ساده است: از فناوری برای کپی کردن معاملات فارکس سایر سرمایه‌گذارانی که می‌خواهیم آن‌ها را دنبال کنیم بهره می‌گیریم. به این ترتیب، هر بار که این افراد معامله می‌کنند، می‌توانید معاملات آنها را به طور خودکار در حساب معاملاتی خود تکرار یا بهتر است بگوییم کپی کنیم.در ادامه شما را با روش کپی ترید آشنا می‌کنیم. پس از مطالعه این مقاله توصیه می‌کنیم حتما مقاله بهترین بروکرهای فارکس را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین سیستم کپی را تشخیص دهید.

کپی تریدینگ چیست؟

تصور کنید که می‌توانستید دقیقا همان معاملاتی را باز کنید که بهترین و حرفه‌ای‌ترین تریدرهای بازار باز می‌کنند و خرید و فروش ارز دیجیتال یا هر دارایی دیگر شما، دقیقا مشابه بهترین سرمایه گذاران آن بازار بود. خوشبختانه به لطف Copy Trading این تصور دیگر تنها یک تصور نیست و کاملا امکان‌پذیر شده است.کپی تریدینگ از اصطلاحات ترید ارز دیجیتال و یکی از انواع مختلف و منحصربه‌فرد فعالیت‌های معاملاتی سوشال تریدینگ است که در آن شخص معاملات یک تریدر دیگر را کپی می‌کند.بسیاری از بهترین پلتفرم‌های معاملاتی و بروکرها امروزه امکان کپی تریدینگ اتوماتیک و بسیاری قابلیت‌های دیگر را ارائه می‌کنند. در زمان انتخاب یک تریدر برای کپی کردن معاملات در پلتفرم، می‌توانید آن‌ها را بر اساس فاکتورهای مختلف بررسی کنید. همچنین خود پلتفرم‌های Copy Trading اطلاعات کامل و جامع درباره سابقه معاملاتی تریدر، نرخ سود و ضرر وی در سال گذشته و استراتژی معاملاتی‌اش را به شما نشان می‌دهند.پلتفرم های معاملاتی کپی تریدینگ معمولا در زمان باز شدن یک ترید توسط تریدری که شما دنبالش می‌کنید، به صورت خودکار معامله را برای شما باز می‌کنند. همچنین می‌توانید از قبل انتخاب کنید که می‌خواهید برای هر ترید چه مقدار سرمایه اولیه را وارد کنید و ریسک هر ترید چقدر باشد. به عنوان مثال اگر یک تریدر با 5 درصد اندازه حساب معاملاتی‌اش یک معامله خرید روی طلا باز کند، همان ترید در اکانت معاملاتی شما نیز باز می‌شود. حال اگر شما مدیریت سرمایه را بیشتر از تریدری که دنبال می‌کنید بلد باشید، می‌توانید کمتر از 5 درصد از سرمایه کل حساب معاملاتی خود را وارد معامله کنید.

انواع کپی ترید :

کپی تریدینگ بر اساس میزان کنترلی که بر روی سرمایه و معاملات خود دارید به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

•    کپی تریدینگ دستی (Manual)
شباهت زیادی به معاملات عادی یا شخصی هر فرد دارد. در این روش شما با بررسی‌های شخصی خود، تصمیم خواهید گرفت که آیا معامله پیشنهادی فرد مورد نظر را انجام دهید یا انجام ندهید. این روش به سوشال تریدینگ (Social Trading) نیز معروف است. به زبان ساده‌تر در این روش افرادی تحلیل‌ها و معاملاتی را منتشر می‌کنند و افرادی که مایل هستند، می‌توانند این معامله را در حساب کاربری خود انجام دهند.

•    کپی تریدینگ نیم خودکار (Semi-Automated)
 در این نوع از کپی تریدینگ افراد، معاملات و استراتژی معامله‌گر منتخب خود را مشاهده می‌کنند و می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام معاملات به صورت دستی و کدام معاملات به صورت خودکار انجام شود.

•    کپی تریدینگ خودکار (Automated)
در این نوع از کپی تریدینگ پس از انتخاب معامله‌گر و استراتژی، تمام معاملات به‌صورت خودکار و بدون نیاز به صاحب حساب کپی می‌شود.

نتیجه گیری :
در نظر داشته باشید که سودمندی کپی تریدینگ (Copy Trading) در بازار ارز دیجیتال تا حد زیادی به معامله‌گری بستگی دارد که تریدهایش را کپی می‌کنید. برای موفقیت بیشتر، باید حتما یک استراتژی مدیریت سرمایه خوب هم داشته باشید. پیش از شروع کپی تریدینگ ارز دیجیتال به دقت تریدرهای مختلف را بررسی و روش‌های درست اختصاص سرمایه را مقایسه کنید. در نهایت نیز معامله‌گری را انتخاب کنید که به اندازه کافی فعالیت می‌کند، چندین دنبال‌کننده دیگر نیز دارد و نرخ بازگشت سرمایه خوبی ارائه می‌دهد.همچنین باید در نظر داشته باشید که تریدرهای کاندید دید بلندمدت به بازار دارند یا کوتاه‌مدت. اگر از یک معامله‌گر بلندمدت کپی کردید، اما ترید خود را پس از یک هفته بستید، به احتمال زیاد ضرر خواهید کرد. علاوه بر پیدا کردن تریدرهای خوب، یکی دیگر از کارهایی که می‌توان به سودمندی شما کمک کند، سرمایه گذاری روی چند تریدر مختلف است. به این شکل ممکن است یک استراتژی بهینه و سودبخش را خیلی تصادفی پیدا کنید.کپی تریدینگ در بازار ارز دیجیتال می‌تواند یکی از سودبخش‌تری استراژی‌های معاملاتی باشد. رونویسی و کپی کردن از معاملات تریدرهای حرفه‌ای موجب می‌شود علاوه بر خودکار بودن ترید های شما، فرصت یادگیری روند کار بازار را نیز داشته باشید و همزمان به دیگر کارهای خود برسید، چه بسا که دید شما به ترید تنها به عنوان یک درآمد جانبی و منفعل باشد. تنها لازم است که حتما به بررسی دقیق تریدرها بپردازید و یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید.

لینک های مفید
بالا