ارز دیجیتال

ارز دیجیتال Tellor چیست و چگونه کار میکند.

1403/03/23 0

Tellor یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که قراردادهای هوشمند روی اتریوم را به داده های خارجی متصل می کند. ایمن، شفاف و برای برنامه های غیرمتمرکز اتریوم با تمرکز بر امور مالی غیرمتمرکز طراحی شده است. Tellor داده‌های ارزشمند خارج از زنجیره را برای قراردادهای هوشمند اتریوم فراهم می‌کند، در حالی که همه فیدهای داده قابل اعتماد و پایدار هستند. به طور معمول، کاربران کریپتو باید برای بررسی داده‌های بازار زنده و اطلاعات مرتبط در مورد معیارهای بازار به یک صرافی ارزهای دیجیتال مراجعه کنند، زیرا صرافی‌ها دارای API هستند که به کاربران امکان می‌دهد فیدهای داده قابل اعتماد را دنبال کنند. Tellor به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم با فیدهای Tellor اوراکل، تمام داده‌های مورد نیاز خود را در یک مکان داشته باشند. Oracles اطلاعات بلادرنگ، در دسترس، قابل اعتماد و تایید شده را منبع می‌کند، بنابراین کاربران بدون مراجعه به صرافی ارز دیجیتال به داده‌های معتبر بازار دسترسی دارند.

ارز دیجیتال Tellor چگونه کار میکند

Tellor در شبکه اتریوم میزبانی می شود و نشان دهنده یک شبکه اوراکل است که داده های خارج از زنجیره قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم را تغذیه می کند. به عنوان واسطه ای بین قراردادهای هوشمند در اتریوم با اتصال آنها به داده های خارج از زنجیره و ایجاد فیدهای غیرقابل اعتماد برای کاربران در شبکه عمل می کند. اینگونه است که استفاده از اوراکل ها و تمرکززدایی نیاز به اشخاص ثالث را برطرف می کند. برای ارائه اطلاعات مطمئن و مطمئن، Tellor به شبکه ای از ماینرهای به هم پیوسته متکی است که روی حل مشکلات کار می کنند، یعنی معادلات ریاضی، تا فیدهای اطلاعاتی را برای انواع داده های درخواستی تأیید و اعتبار سنجی کنند. پروتکل زیربنای این مکانیسم، اجماع اثبات کار است.

بنیانگذاران Tellor چه کسانی هستند؟

Tellor که در ایالات متحده مستقر است در سال 2019 راه اندازی شد و توسط برندا لویا و مایکل زمروز تأسیس شد. ایده اصلی این پروژه حل مشکلات اوراکل ها است که به طور کلی سرعت و هزینه تغذیه داده های خارج از زنجیره است. برندا لویا تجربه گسترده ای در بخش های بلاک چین، علم داده و مقیاس پذیری دارد و سمت مدیر عامل شرکت Tellor را دارد. همان تیم توسعه دهنده ای که Tellor را ایجاد کرد، Daxia را نیز ایجاد کرد که پروتکلی برای مشتقات است و در شبکه اتریوم نیز میزبانی می شود، بسیار شبیه Tellor.

چه چیزی تلور را منحصر به فرد می کند؟

Tellor به کاربران قراردادهای هوشمند اتریوم دسترسی به اطلاعات قابل اعتماد و قابل اعتماد را به روشی غیرمتمرکز، ایمن و غیرقابل اعتماد آسان می کند. منبع‌یابی داده‌های خارج از زنجیره Tellor نیز مقرون به صرفه‌تر و زمان‌برتر است زیرا فیدهای داده هر 5 دقیقه در صورت درخواست کاربران کافی به‌روزرسانی می‌شوند. ماینرهای سهامدار درخواست را پردازش کرده و با منبع یابی اطلاعات درخواستی و تایید اعتبار آن در حین حل یک معادله، به آن پاسخ خواهند داد. Tellor اجازه می دهد تا از همان داده ها توسط سایر کاربران شبکه استفاده شود که به همین ترتیب می توانند برای تشویق ماینرها هزینه آن را بپردازند. TRB با اجازه دادن به کاربران برای درخواست و دریافت داده های درخواستی از طریق سیستم تشویقی همراه با شبکه ماینرها، نظریه بازی و اوراکل ها، شبکه را تقویت می کند.

نتیجه گیری

ما در این مقاله در مورد ارز دیجیتال tellor بحث کردیم. Tellor مشکل اوراکل را حل می کند و به مسئله سرعت و هزینه استفاده از اوراکل برای اتصال داده های خارج از زنجیره به قراردادهای هوشمند می پردازد. ارزش Tellor همچنین در توانایی آن برای ارائه عملکرد روان با وجود دوره‌های شلوغی در اتریوم دیده می‌شود. شرکت‌کنندگان در شبکه به‌خاطر ارائه داده‌های دقیق پاداش دریافت می‌کنند، که Tellor را به پروژه‌ای با ارزش‌تر تبدیل می‌کند. از آنجایی که DeFi Dapps شاهد رونق محبوبیت است، پروژه‌هایی مانند Tellor ممکن است آینده روشنی را با موارد استفاده مرتبط مانند نرم‌افزار اوراکل کارآمد و مقرون‌به‌صرفه داشته باشند.

لینک های مفید
بالا