ارز دیجیتال

خط مقاومت در تحلیل تکنیکال چیست

1403/02/01 0

خط مقاومت در تحلیل تکنیکال که گاهی اوقات به عنوان خط سرعت نیز شناخته می شود، به شناسایی روند سهام و سطوح حمایت و مقاومت کمک می کند. خطوط قاومت ابزارهای نشانگر فنی هستند که توسط تحلیلگران سهام و سرمایه گذاران برای تعیین روند قیمت یک سهم خاص استفاده می شود. آنها در پیش بینی حرکت احتمالی قیمت سهام و کمک به مردم برای سرمایه گذاری در سهام مناسب بسیار مفید هستند. خطوط مقاومت معمولاً بر اساس بالا به پایین ترسیم می شوند. آنها به تخمین سطوح مقاومت و حمایت کمک می کنند و آنها را به ابزار بسیار مفیدی در معاملات تبدیل می کنند. یک خط مقاومت در یک حرکت روند صعودی ناحیه حمایت و یک خط مقاومت در یک حرکت روند نزولی ناحیه مقاومت را مشخص می کند. سه خط در نمودار زیر یک حرکت روند نزولی را نشان می دهد و تجزیه و تحلیل مناسب آنها به تصمیم گیری صحیح برای سرمایه گذاری کمک می کند.

عرضه و تقاضا چگونه بر خط مقاومت تاثیر می گذارد؟

تقاضا برای یک دارایی چیزی است که آن را در طول زمان افزایش می دهد و عرضه بازار را در طول مسیر جذب می کند. نقدینگی به مقدار کل عرضه و تقاضا در هر زمان معین اشاره دارد. نقدینگی بالا احتمالاً حرکت کلی قیمت سهام را محدود می‌کند، در حالی که نقدینگی پایین ممکن است باعث شود قیمت‌ها بیش از حد حرکت کنند و به طور بالقوه شکاف ایجاد کنند. منبع تقاضا ممکن است یک خبر اقتصاد کلان، مانند اظهار نظر یک مقام فدرال رزرو یا انتشار درآمد باشد. با این حال، پس از یک سری سود، تقاضا ممکن است در نهایت کاهش یابد یا به طور کامل متوقف شود، همانطور که در ولگردی خرید به پایان رسید. اگر قیمت یک بالا باشد، اکنون به عنوان خط مقاومت عمل می کند. عرضه می‌تواند از منابع متعددی مانند فروش سود در اطراف نقطه مقاومت یا منطقه باشد. مثال دیگر جایی است که دارندگان اختیار ممکن است بخواهند از موقعیت اختیار خود با فروش تعداد زیادی سهام در یک قیمت مشخص قبل از مقاومت دفاع کنند. و البته، اخبار کلان ممکن است معامله گران را وادار کند تا در صورت انتشار اخبار منفی، بازار را برای یک سهم خاص یا دارایی دیگر کوتاه کنند و نقطه مقاومتی را پشت سر بگذارند.

خط مقاومت

تجارت با استفاده از خط مقاومت

هنگامی که معامله گران چابک به عنوان نقطه مقاومت شناخته می شوند، ممکن است به دنبال فروش کوتاه مدت در رویکرد به یک نقطه مقاومتی خاص، مثلاً 105 دلار در هر سهم، یا کسب سود در بلندمدت های موجود در سطح یا نزدیک به 105 دلار باشند، که هر دو منبع عرضه جدید به طور بالقوه مقاومت را تقویت می کنند. معامله گرانی که از خط مقاومت در برابر سفته بازی کوتاهی کردند، زمانی که حرکت نزولی پیش بینی شده به نظر برسد که در شرف پایان است یا به پایان می رسد، به دنبال خرید مجدد خواهند بود. اگر قیمت برای آزمایش خط مقاومت بالاتر حرکت کند، ممکن است آن سفارشات فروش با سود پر شده و یک منبع عرضه را کاهش دهد. اگر خرده فروشان سوداگرانه نیز سفارشات خود را پر کنند، منبع دیگری از عرضه اکنون از بین رفته است. به احتمال زیاد، فروشندگان کوتاه مدت احتمالاً سفارشات خرید توقف ضرر را بالاتر از نقطه مقاومت یا منطقه گذاشته‌اند که حاشیه خطا را برای لغزش ایجاد می‌کند. اگر روند صعودی ادامه یابد و در نهایت از سطح مقاومت بشکند، ممکن است آن سفارشات خرید توقف ضرر ایجاد شود و منبع جدیدی از تقاضا ایجاد شود که قیمت را بالاتر می برد. معامله گران هشداری ممکن است در سمت خرید وارد بازار شوند و منبع دیگری برای تقاضای خرید اضافه کنند.

مقاومت برای شکستن ساخته شده است

با استفاده از تحلیل تکنیکال، معامله گران می توانند خط مقاومت خاصی را شناسایی کنند. این منطقه مقاومت احتمالاً در میان یک روند صعودی آزمایش می شود. اگر روند و علاقه خرید برای به چالش کشیدن یک نقطه مقاومت کافی باشد، معامله گران ممکن است متوجه شوند که ناحیه مقاومت شکسته می شود و خریداران بیشتری را وارد می کند. دستورات خرید توقف ضرر بالاتر از ناحیه مقاومت نیز ممکن است وارد عمل شوند و منبع دیگری برای خرید به ارمغان بیاورند و به وضوح بالاتر از مقاومت شکسته شوند. پس از غلبه بر یک نقطه مقاومت، غیرعادی نیست که ببینیم فروشندگان به طور خلاصه تا نقطه شکست تست می‌کنند تا ببینند آیا این نقطه پایدار است یا خیر. اگر چنین شود، معامله‌گران احتمالاً به این نتیجه می‌رسند که شکست مقاومت معتبر است و روند صعودی در جریان است. این نمونه ای از تبدیل سطح مقاومت شکسته به پشتیبانی است. به عنوان اصل قطبیت شناخته می شود، هنگامی که مقاومت شکسته شود، به پشتیبانی تبدیل می شود و بالعکس. اینکه اکنون حمایت اصلی باشد یا جزئی، بستگی به چارچوب زمانی مقاومت دارد. شکست بالاتر از بالاترین حد روزانه اخیر، صعودی تر از شکستن نقطه مقاومت ساعتی است.

خط مقاومت

نتیجه گیری
یک خط مقاومت زمانی ایجاد می شود که قیمت ها قادر به حرکت بالاتر از آن منطقه نباشند. سطوح مقاومت را می‌توان در نمودارهای کوتاه‌مدت یا بلندمدت یافت، با سطوح مقاومت بلندمدت وزن بیشتری برای جهت کلی حرکت بعدی در امنیت دارد. سطوح مقاومت با تجزیه و تحلیل فنی یا بازرسی بصری، با استفاده از ابزارهایی مانند خطوط روند، خطوط افقی، میانگین متحرک و باندهای بولینگر شناسایی می شوند. از منظر معاملاتی، سطوح مقاومت فرصت های معاملاتی مختلفی را ارائه می دهند. شما ممکن است با جریان حرکت کنید و در یک منطقه مقاومت خرید کنید و به دنبال یک شکست بالاتر باشید. ممکن است پس از وقوع شکست از سمت بلند بپرید. یا، می‌توانید به دنبال فروش در منطقه مقاومت باشید، با این دیدگاه که مقاومت حفظ می‌شود و قیمت‌ها پایین می‌آیند. مهم نیست موقعیت شما، هنگامی که قیمت ها به یک منطقه مقاومت نزدیک می شوند، زمان آن است که به اقدام قیمت و فرصت های بعدی توجه کنید.
 

لینک های مفید
بالا