ارز دیجیتال

پلن بی کیست؟

1402/03/31 0

اگر شما هم علاقه‌مند به ارز‌های دیجیتال و دنیای کریپتو باشید، حتما تا به حال نام Plan B را شنیده‌اید یا مقاله‌ای درباره تحلیل‌های جنجالی او در‌باره بیت کوین را خوانده‌اید. Plan B یکی از تحلیل‌گرانی است که نخستین مقاله خود را در ۲۲ مارس ۲۰۱۹ (۲ فروردین ۱۳۹۸) با نام مدل انباشت به جریان بیت کوین منتشر کرد. پس از انتشار این مقاله تحلیل‌های بسیاری از او با استفاده از همین مدل منتشر شد که به دلیل دقت بسیار بالای این مقالات در پیش‌بینی قیمت بیت کوین، نام Plan B بر سر زبان‌ها افتاد و تحلیل‌های او در پیش‌بینی قیمت به محبوبیت بسیار زیادی دست یافت. در این مقاله به این می‌پردازیم که Plan B کیست، پیش‌بینی‌های او در مورد قیمت بیت کوین چیست و چگونه انجام می‌شود.

پلن بی کیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم پلن بی یا Plan B رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این تحلیلگر به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که پلن بی کیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پلن بی یکی از معروف ترین تحلیلگران در حوزه ارزهای دیجیتال هست که شهرت خودش رو بیشتر برای توسعه مدل های انباشت به جریان(Stock-to-Flow) بیت کوین و انباشت به جریان ایکس(S2FX) به دست آورده. مدل انباشت به جریان نشون دهنده مقدار ارز دیجیتال بیت کوین هست که سالانه در برابر عرضه کل 21 میلیون توکن وارد بازار میشه. جالب اینجاست که بدونین پلن بی(Plan B) سرمایه گذار ارزهای دیجیتال، تحلیلگر مالی و طرفدار حوزه کریپتوکارنسی هست که در فضای آنلاین ناشناس مونده و هویت واقعیش ناشناخته هست. اطلاعات کمی در مورد پلن بی وجود داره، ولی به صورت کلی بر اساس مصاحبه هایی که انجام شده و اطلاعاتی در وبسایت رسمی اون منتشر شده، ادعا می کنه که یه سرمایه گذاری نهادی هلندی با 25 سال تجربه در بازارهای مالی هست. او همچنین سابقه مالی حقوقی و کمی و همیشه شیفته مدل سازی ریسک و بازده بوده. در مارس 2019 نیز اون مدل سهام به جریان ارز دیجیتال بیت کوین(S2F) رو ایجاد کرد که در اون کمیابی برای تعیین کمیت ارزش ارز دیجیتال بیت کوین استفاده کرد.

پیش‌ بینی پلن B درباره قیمت بیت کوین :

تا اینجای مطلب به شما گفتیم که پل B کیست و چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد. در ادامه پیشبینی و تحلیل کلی او درباره قیمت بیت‌کوین را مورد بررسی قرار می‌دهیم. او گفته بود که سال ۲۰۲۱ آخرین سال فعالیت خواهد بود و قصد دارد تا بعد از شش رقمی شدن قیمت بیت کوین، فعالیت خود را متوقف کند. یکی از پیش‌ بینی‌‌های خود اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. اگر چه این موضوع تحقق پیدا نکرد؛ اما با توجه به پیش‌بینی‌های قبلی او، احتمالا می‌ توانیم انتظار افزایش قیمت بیت کوین در ماه‌های آینده را به این میزان داشته باشیم. البته او در آخرین توییت خود نسبت به این موضوع گفت که قیمت بیت‌کوین زیر ۱۰۰ هزار دلار تا حدودی مدل انباشت به جریان اعتبار خود را از دست داده است. او در این تحلیل خود با توجه به نصف شدن بیت کوین‌ها در هر چهار سال پیش‌بینی کرده که قیمت این رمز ارز به عنوان اولین ارز دیجیتال جهان همچنان صعودی خواهد بود. همچنین او در یکی از تحلیل‌های خود که با توجه به مدل S2F انجام داد بود، پیش‌بینی کرده که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ یک میلیون دلار و در سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۱۰ میلیون دلار خواهد رسید.

نتیجه گیری :
هیچ کس نمی‌داند پلن بی کیست اما مدل انباشت به جربان را بیشتر دنبال‌کنندگان صنعت ارزهای دیجیتال می‌شناسند. او این مدل را برای پیش بینی قیمت بیت کوین ایجاد کرد و به خاطر آن شهرت زیادی به دست آورد. پیش بینی قیمت 532,000 دلاری برای قیمت بیت کوین تا سال 2025 ادعای جسورانه‌ای است اما پلن بی سابقه پیش بینی‌های موفق بر اساس مدل S2F را دارد و دقت برخی از پیش بینی ها‌یش همه را شگفت‌زده کرده است. اگرچه در همه بازارهای مالی عدم قطعیت وجود دارد اما تحلیل‌های پلن بی را سرمایه گذاران زیادی با دقت دنبال خواهند کرد. رویداد هاوینگ بعدی آزمون مهمی برای مدل S2P خواهد بود و جالب خواهد بود که ببینیم آیا این مدل پلن بی یک بار دیگر قیمت بیت کوین را به درستی پیش بینی می‌کند یا خیر.


 

لینک های مفید
بالا