ارز دیجیتال

7 ویژگی یک صرافی معتبر

1401/11/02 0

همزمان با گسترس ارزهای دیجیتال، تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال در حال افزایش است. کاربران ایرانی می‌توانند از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنند؛ اما در این مسیر چالش‌هایی نیز وجود دارد.

در صرافی‌های ایرانی به دلیل اینکه هنوز قانون‌گذاری‌ها شفاف نیست و تعداد صرافی‌ها در حال افزایش هست، کاربران دچار شک و تردید هستند و شاید خیال‌شان بابت معامله در صرافی‌ها راحت نباشد. در صرافی‌های خارجی نیز به دلیل مشکلات ناشی از تحریم، کاربران ایرانی با مشکل بلوکه شدن حساب و عدم سرویس‌دهی از سوی این صرافی‌ها مواجه هستند.

با توجه به چالش‌هایی که در حوزه ارز دیجیتال در ایران وجود دارد، بسیار اهمیت دارد که شما از بین صرافی‌های موجود، صرافی را انتخاب کنید که معتبر باشد و بتوانید با خیال راحت در آن معامله کنید.

برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال، استانداردهای مختلفی وجود دارد. ما در این مطلب چند مورد از مهمترین معیارها را معرفی می‌کنیم که در انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر به شما کمک خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی صرافی کوینکس چیست ؟

از مهمترین ویژگی های صرافی های معتبر ارزدیجیتال  اشاره می کنیم:

  •  احراز هویت سریع و آسان

احراز هویت در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل جلوگیری از ورود پول های کثیف امری طبیعی و الزامی و در عین حال زمانگیر و خسته کننده است. وب سایت ارزجو که از نخستین مجموعه های فعال و استارت آپی در حوزه ارزهای دیجیتال است یکی از سریع ترین روش های احراز هویت را با رعایت اصول و استاندارد های جلوگیری از پولشویی و قوانین بین المللی دارد.

  •  تنوع در تعداد ارز

حتما این جمله را شنیده اید: “همه تخم مرغ هایت را در یک سبد قرار نده”. بازار ارزهای دیجیتال به دلیل تنوع زیاد ارزها جذاب و سودآور است. خیلی از کاربران فقط به دنبال خرید بیت کوین یا فروش بیت کوین نیستند بلکه تمایل دارند سبدی از ارزهای مختلف تهیه کنند. بسیاری از مجموعه ها فقط ارزهای بالای جدول رتبه بندی را تامین می کنند، در حالی که سایت هایی مانند ارزجو حدود ۳۰۰ نوع ارز معتبر را در لیست خرید و فروش خود دارد.

  • داشتن نشانی فیزیکی دفتر

 با وجود گسترش تجارت های اینترنتی و راحتی انجام معاملات به صورت آنلاین، همچنان داشتن نشانی واقعی برای یک مجموعه و امکان مراجعه حضوری می تواند اطمینان کاربران را افزایش دهد. هر چند صرفا با داشتن نشانی دفتر نمی توان معتبر بودن کسب و کاری را تضمین کرد اما به هر حال یکی از دلایل اعتبار صرافی ارز دیجیتال است.

  • امنیت صرافی ارز دیجیتال

امنیت جزو مهم‌ترین ویژگی های هر صرافی و پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال است. صرافی‌های متمرکزی که وظیفه نگهداری دارایی‌های کاربران را بر عهده می‌گیرند، باید از بروزترین سیستم‌های امنیتی استفاده کنند. علاوه بر این، برخی پلتفرم‌ها (مانند بایننس) یک صندوق بیمه تاسیس کرده‌اند تا در صورتی که دارایی‌های کاربران طی حمله سایبری از دست برود، توانایی جایگزین کردن آنان را داشته باشند. در صرافی بایننس سرمایه این صندوق با اختصاص یافتن درصدی از کارمزدها تامین می‌شود.

قابلیت‌هایی مانند ورود دو مرحله‌ای از طریق، ایمیل، پیامک و اپلیکیشن موبایل هم می‌تواند امنیت هر حساب را به صورت جداگانه افزایش دهد. تعیین کردن یک رمز عبور جداگانه برای برداشت دارایی و انجام معاملات هم باعث خواهد شد تا در صورت لو رفتن اطلاعات حساب، یک مانع دیگر جلوی هکرها قرار بگیرد. بنابراین توصیه می‌شود صرفا از صرافی‌هایی استفاده کنید که امکانات امنیتی مناسب و ترجیحا یک صندوق بیمه داشته باشند. البته باید شرایط صندوق بیمه را هم در نظر بگیرید، زیرا بعضی صرافی‌ها ممکن است تنها برای بازگرداندن بخشی از مبلغ به سرقت رفته تعهد بدهند.

پشتیبانی از مشتریان

  • پشتیبانی از مشتریان

پاسخگو بودن به کاربران می‌تواند یکی از ویژگی های مثبت و مهم هر صرافی ارز دیجیتال باشد. زمانی که یک کاربر سوال خود را با بخش پشتیبانی به اشتراک می‌گذارد، با توجه به سرعت و شیوه پاسخگویی، یک تجربه مثبت یا منفی برایش رقم خواهد خورد. حالا این کاربر بر اساس تجربه‌ای که از گفت و گو با این بخش داشته ممکن است تصمیم بگیرد که بار دیگر از این صرافی استفاده کند یا به دنبال جایگزین باشد. بنابراین می‌توان گفت که هر صرافی رمز ارزی باید یک بخش پشتیبانی از مشتریان حرفه‌ای داشته باشد که در کمترین زمان ممکن به تمام سوالات و مشکلات کاربران پاسخ می‌دهند.

  • کارمزد دریافتی

یکی از ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی که باید بهش توجه داشته باشین، کارمزدهای دریافتی اون هست. بهتره بدونین کارمزدها همیشه برای سرمایه گذاران یه چالش بزرگ محسوب میشه. مخصوصا اگه سرمایه شما زیاد باشه، کارمزد می تونه مبلغ قابل توجهی باشه. به همین دلیل اکثر معامله گران سعی دارن تا صرافی ارز دیجیتال رو پیدا کنند که کارمزد کمی دریافت می کنه.

  • دسترسی

یکی دیگه از ویژگی های معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی این هست که بتونین به راحتی و بدون نیاز به فیلترشکن و یا IP ثابت بهش دسترسی داشته باشین. بهتره بدونین در بعضی کشورها به دلیل مشکلات قانونی و فرار مالیاتی، استفاده از صرافی ها مخصوصا صرافی های غیرمتمرکز وجود نداره. علاوه بر این، در بعضی کشورها مثل ایران ممکنه به دلیل تحریم های موجود نیز امکان دسترسی به برخی صرافی ها محدود و کمی سخت باشه. به همین دلیل باید قبل از انتخاب صرافی نسبت به امکان دسترسی به صرافی اطمینان حاصل کنین.

صرافی‌های ارز دیجیتال، با در اختیار داشتن طیف وسیعی از رمز ارزها، بازاری را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایجاد می‌کنند تا به مبادله ارزهای فیات (دلار، یورو، ریال و ...) با ارزهای دیجیتال یا تبدیل رمز ارزها به یکدیگر بپردازند.

صرافی‌های ارز دیجیتال، همان واسطه‌هایی هستند که دنیای غیر متمرکز ارزهای دیجیتال را به نهادهای متمرکزی مثل دولت‌ها و بانک‌ها وصل می‌کنند. در سال‌های اخیر همه به این درک مشترک رسیده‌اند که سریع‌ترین راه پذیرفتن ارزهای دیجیتال توسط دولت‌ها و بانک‌ها، قانون‌مند کردن آن‌ها و وجود نظارت کلی بر این بازار است. این هدف، با استفاده از صرافی ارز دیجیتال ممکن می‌شود.

اما فراموش نکنید که صرافی‌ ارز دیجیتال کاملا غیر متمرکز نیست و توسط یک تیم یا شرکت اداره می‌شوند؛ بنابراین، توجه به نکات امنیتی و ویژگی‌های مهم دیگر، می‌تواند به افراد اطمینان دهد که ارزهای دیجیتال یا پول‌شان را در یک صرافی مطمئن نگهداری کنند.

مقاله پیشنهادی نحوه تولید ارزهای دیجیتال

کلام پایانی

ما سعی کردیم هفت ویژگی ازبهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را به شما معرفی کنیم، اطلاعاتی در مورد صرافی ارز دیجیتال برای شما ارائه و به بررسی ویژگی های معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید و بتوانید بهترین صرافی ایرانی را برای خرید و فروش و انجام معاملات خود انتخاب کنید.امروزه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی زیادی به وجود آمده اند که همین موضوع باعث شده تا پیدا کردن بهترین و معتبرترین صرافی برای معاملات کار نسبتا دشواری باشد. بنابراین، برای اینکه بتوانید معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی رو شناسایی کنید، باید ویژگی های صرافی ارز دیجیتال خوب را با صرافی مورد نظرتان مطابقت دهید

لینک های مفید
بالا