ارز دیجیتال

بازار گاوی در ارز دیجیتال

1401/10/26 0

هنگامی که روند کلی و غالب در بازار، صعودی است و قیمت‌ها به‌طور پیوسته افزایش پیدا می‌کنند، در اصطلاح می‌گویند بازار گاوی است. در بازار گاوی اکثر سرمایه‌‌گذاران به بازار و روند صعودی قیمت‌ها خوش‌بین هستند. تمامی بازارهای مالی دارای چرخه‌ هستند. چرخه در بازار به این معنی است که روندهای صعودی و نزولی در بازارهای مالی پیوسته تکرار می‌شوند. بنابراین افرادی که می‌خواهند در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کنند در ابتدا باید موقعیت فعلی چرخه بازار را تشخیص دهند. درک درست روند غالب بازار یکی از عوامل مهمی است که به تریدرها در باز کردن پوزیشن‌های سودزا کمک می‌کند.

در این مطلب همراه ما باشید تا با کسب اطلاعات خوب در این زمینه، از شرایط بازار بهترین استفاده را داشته باشیم.

بازارگاوی در ارزدیجیتال

سرمایه‌گذاران عاشق بازارهای گاوی هستند، دوره‌هایی که در طی آن قیمت‌ها - سهام، کالاها یا ارزهای دیجیتال - در حال افزایش هستند.

ما  معمولا و در اصطلاح روزمره، به افزایش قیمت ها در بازار ارز دیجیتال اشاره می کنیم. اما سرمایه گذاران حرفه ای اصطلاح "بازار گاوی" را برای افزایش قیمت های گسترده تا 20٪ یا بیشتر استفاده می کنند. افزایش کوتاه مدت، فقط افزایش قیمت و نوسانات آنی در بازار است. در بازار سهام ایالات متحده، میانگین بازار گاوی 8.5 سال طول می کشد. پس بازارهای گاوی دوام بیشتری دارند و زمانی به پایان می رسند که قیمت ها 20 درصد کاهش یابد.

یک راه مفید برای یادآوری تفاوت بین بازارهای گاو نر و خرسی وجود دارد. نحوه حمله گاوها و خرس ها را در نظر بگیرید. گاو نر شما را در شاخ هایش می گیرد و به سمت بالا پرتاب می کند (در بازار گاو نر، قیمت ها افزایش می یابد). یک خرس با پنجه‌اش به پایین می‌کشد تا شما را به زمین هل دهد (بازار خرسی نشان‌دهنده کاهش قیمت‌ها است.)

بیشتر بخوانید بازارخرسی درارزدیجیتال

بازار گاوی به شرایط اقتصادی مطلوب کلی اشاره دارد. این بدان معنی است که روند یک بازار در حال افزایش است و معمولاً با احساسات مثبت سرمایه گذاران در مورد روند صعودی فعلی همراه است.

افزایش مداوم قیمت دارایی ها در بازار صعودی، همراه با اقتصاد قوی و سطوح بالای اشتغال وجود دارد.

اجرای گاوی در کریپتو معمولاً چگونه است؟

 افزایش 40 درصدی قیمت طی یک تا دو روز اتفاقی معمولی است. علت مسئله این است که بازارهای کریپتو نسبتاً کوچکتر از بازارهای سنتی هستند و بنابراین، نوسانات بیشتری نیز دارند.

اعتقاد بر این است که اصطلاح "بازار گاو نر" از سبک مبارزه گاو نر سرچشمه گرفته است که در آن با شاخ های خود در حرکتی رو به بالا به حریفان حمله می کند. امروزه، یک بازار یا سرمایه‌گذار « صعودی » معمولاً به خوش‌بینی نسبت به افزایش مداوم ارزش دارایی اشاره می‌کند.

در بازار کریپتو، گاو، یک مرحله صعودی را برای ارزهای رمزنگاری شده اعلام می کند. شما در این مرحله شاهد رشد ارزش ارزهای دیجیتال با شرایط اقتصادی مطلوب و سرمایه‌گذاران خوش‌بین خواهید بود که به دنبال حداکثر استفاده از سبدهای ارزهای دیجیتال در حال افزایش خود هستند.

به طور خلاصه، سرمایه گذار بازارهای صعودی را از طریق خرید ارزهای  دیجیتال شروع می کند. این را می توان با ارز فیات نیز انجام داد، زیرا بازارهای صعودی معمولاً قیمت ارزهای دیجیتال را افزایش می دهند. تا زمانی که عرضه بیش از تقاضا باشد، بازار صعودی ادامه دارد. پس از مدتی گاو به اصطلاح خسته می شود و بازار تغییر می کند و به بازار خرسی تبدیل می شود.

گاوی خرسی

چه چیزی باعث ایجاد بازار صعودی می شود؟

همانطور که قبلا ذکر شد، سرمایه گذاران کسانی هستند که بازار صعودی را شروع می کنند. وقتی احساس می‌کنند قیمت‌ها شروع به افزایش می‌کنند و این کار را برای مدت طولانی ادامه می‌دهند، شروع به خرید سهام (با قیمت پایین) می‌کنند و نسبت به بازگشت سرمایه (ROI) خود خوشبین هستند. افزایش خوش‌بینی در میان سرمایه‌گذاران نیز باعث می‌شود قیمت سهام همچنان در حال افزایش باشد.

عوامل دیگری نیز وجود دارد که باعث ایجاد بازار صعودی می شود. در این میان می توان به تولید ناخالص داخلی (GDP) قوی و نرخ پایین بیکاری اشاره کرد. به طور کلی شرایط مطلوب بازار باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران می شود. بازارهای گاوی ارزهای دیجیتال نیز تحت تأثیر عوامل مشابه بازارهای سنتی قرار دارند.

با این حال، بازارهای کریپتو در مقایسه با اوراق بهادار سنتی که صدها سال است وجود دارند، هنوز در صحنه نسبتاً جدید هستند. با مجموع سرمایه‌گذاران کمتر، ارزهای دیجیتال ممکن است تحت تأثیر عوامل منحصر به فرد خود قرار بگیرند.

به عنوان مثال، اجراهای گاوی ارزهای دیجیتال ممکن است توسط عوامل زیر تحت تاثیر قرار بگیرند:

  • پشتیبانی از جریان اصلی و فرهنگ پاپ:

گاو نر در سال ۲۰۱۷ تحت تأثیر افرادی مانند پاریس هیلتون و دی‌جی خالد و نمایش‌هایی مانند The Big Bang Theory بود.

  • معرفی سرمایه نهادی:

سرمایه گذاری 650 میلیون دلاری بیت کوین ( BTC ) MicroStrategy (بیش از 70000 BTC) است.

  • افزایش خوش بینی از امور مالی سنتی:

استراتژیست های جی پی مورگان گفتند بیت کوین می تواند تا 146000 دلار افزایش یابد.

  • رویدادهای منحصربه‌فردی که امور مالی سنتی را تهدید می‌کند:

برای مثال، COVID-19، بسیاری از مردم را در میان استرس ناشی از همه‌گیری در بازارهای مالی سنتی ، به سمت ارزهای دیجیتال سوق داد.

ویژگی های بازار ارز دیجیتال

نگرش ها و اقدامات معمولی که یک بازار صعودی را مشخص می کند عبارتند از:

  1. افزایش قیمت در یک دوره زمانی پایدار؛
  2. تقاضای قوی علیرغم عرضه ضعیف؛
  3. افزایش اعتماد سرمایه گذاران به بازار؛
  4. گرانی پروژه های خاص؛
  5. درج صحبت هایی در مورد ارز دیجیتال در رسانه های اصلی و همچنین رسانه های اجتماعی؛
  6. علاقه عمومی به ارزهای دیجیتال در میان افراد مشهور، اینفلوئنسرها و سایر بخش‌هایی که ممکن است قبلاً علاقه‌ای به ارزهای دیجیتال نداشته باشند.
  7. افزایش شدید قیمت ها در صورت اخبار خوب؛
  8. کاهش جزئی قیمت در صورت انتشار اخبار بد.

گاو نر در کریپتو چیست؟

روند صعودی به یک دوره طولانی اشاره دارد که در طی آن سرمایه‌گذاران زیادی در حال خرید ارزهای دیجیتال هستند. این ویژگی با ویژگی های ذکر شده در بالا مانند افزایش قیمت ها، بیش از تقاضای عرضه و اطمینان بالای بازار مشخص می شود. اعتماد سرمایه‌گذاران معمولاً یک حلقه بازخورد مثبت ایجاد می‌کند و روند صعودی را بیشتر می‌کند (سرمایه‌گذاری بیشتر، افزایش مداوم قیمت‌ها). برای ارزهای دیجیتال، به ویژه، قیمت یک ارز دیجیتال معین تا حد زیادی تحت تأثیر اعتماد عمومی به یک دارایی است.

چگونه در بازار گاوی سرمایه گذاری کنیم؟

هنگام سرمایه گذاری در یک بازار صعودی، همیشه بهتر است که روند را زود تشخیص دهید تا بتوانید به همین ترتیب زود خرید کنید. بعداً، درست زمانی که بازار به اوج خود می رسد، می توانید با قیمت های بالاتر بفروشید. بازارهای صعودی تمایل زیادی به دوام دارند، بنابراین هرگونه ضرر معمولاً حداقل و موقتی است.

بیشتر بخوانید انواع ارز دیجیتال

کلام پایانی

بازارهای گاوی با افزایش قیمت پایدار مشخص می شوند. به این ترتیب، سرمایه‌گذاران بیشتری به روند صعودی پایدار ایمان دارند و تمایل بیشتری به ریسک دارند. در مقابل، کاهش قیمت ها در بازار نزولی نیز با اعتماد سرمایه گذاران کمتر همراه است.

لینک های مفید
بالا