ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال

1401/10/08 0

این روزها ارزهای دیجیتال طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و افراد زیادی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند. در همین راستا ، قصد داریم به معرفی انواع ارز دیجیتال بپردازیم؛ بنابراین اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص ارزهای دیجیتال داشته باشید و بدانید که انواع ارز دیجیتال چیست؟ و چند نوع ارز دیجیتال داریم، لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پول های دیجیتال مانند پول های واقعی عمل کرده و قادر به ذخیره و انتقال ارزش ، سرمایه گذاری ، قابلیت خرید و ... هستند . مزیت این نوع پول ها نسبت به پول های واقعی در عدم نیاز به جا به جایی به دلیل نداشتن ماهیت فیزیکی ، راحتی در انجام معاملات به دلیل حذف واسطه ، مصونیت تورمی و کاهش ارزشی ، امنیت بسیار بالا و ... می باشد که باعث برتری این نوع ارز ها نسبت به سایر ارز های موجود در دنیای واقعی شده است . ارز های دیجیتال  توسط ماینر ها با استفاده از انواع روش های استخراج ارز دیجیتال تولید می شوند .

انواع ارز دیجیتال چیست ؟

پول دیجیتال

یکی از انواع ارز دیجیتال ، پول دیجیتال می‌باشد. این نوع ارز دیجیتال شباهت زیادی به پول‌های واقعی دارد و می‌توانید آن‌ها را به راحتی ذخیره کنید و انتقال دهید. این نوع ارزها را می‌توانید با بهره مندی از دستگاه‌های ماینر، استخراج کنید. زیرا این ارزها قابلیت استخراج دارند.

پول دیجیتال مزیت‌های فراوانی نسبت به پول واقعی دارد که برخی از آن‌ها به صورت زیر می‌باشند:

پای هیچ واسطه‌ای در میان نیست.

به جابجایی نیاز ندارد.

ارزش آن به خوبی حفظ می‌شود.

امنیت بالایی دارد و امکان هک شدن در آن‌ها وجود ندارد.

انواع ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کدامند

لایت کوین، بیت کوین کش، دوج‌کوین و بیت کوین و .. چند مورد از ارزهای دیجیتالی هستند که در گروه پول دیجیتال قرار گرفته‌اند.

بیت کوین مهم‌ترین پول دیجیتالی می‌باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد و یکی از محبوب‌ترین و گران‌ترین ارزهای موجود در دنیای ارزهای دیجیتال می‌باشد. بیشترین سرمایه‌ای که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، مربوط به  این ارز محبوب می‌باشد. در اینکه بیت کوین در این روزها به ارزی شناخته شده و پرکاربرد تبدیل شده است شکی نیست به طور که هر فردی حداقل یکبار نام این ارز را شنیده یا دیده ایت حتی اگر شناختی نسبت به آن نداشته باشد. به همین علت در ادامه به معرفی دیگر ارزهایی که در ادامه روند بیت کوین در حال رشد هستند پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات کامل می‌توانید به پست ارز دیجیتال بیت کوین چیست، درهمین سایت مراجعه بفرمایید.

1. لایت کوین

فعالیت ارز لایت کوین از سال 2011 میلادی آغاز گردید که بی شباهت به بیت کوین نیست. البته از لحاظ سرعت تراکنش مالی، لایت کوین در جایگاه بالاتری نسبت به بیت کوین قرار می‌گیرد. کارایی بالای لایت کوین موجب شده تا روز به روز بر تعداد طرفداران آن افزوده شود به طوری که این روزها بسیاری از بازرگانان، لایت کوین را برای پرداخت‌های مالی خود انتخاب کرده‌اند.

2. اتریوم

اتریوم از دیگر ارزهای دیجیتال محبوب می‌باشد که از سال 2011 میلادی پا به این عرصه گذاشت. اتریوم ویژگی‌های مثبت زیادی دارد و از همین رو از دید بسیاری ازکاربران به عنوان بهترین ارز دیجیتال شناخته می‌شود و عموما افرادی که از این ارز استفاده می‌کنند به دلیل سرعت بالا، فضای سالم و عاری از تقلب، عدم وجود مشکل در تراکنش‌های مالی و... به آن علاقه دارند.

3. زی کش

زی کش از دیگر ارزهای دیجیتال است که قدمت چندانی ندارد چرا که کار خود را از سال 2016 میلادی آغاز کرد اما به خاطر قابلیت‌ها و امنیت بالایی که داشت خیلی زود در میان مردم شناخته شد و افرادی که به دنبال تامین امنیت بالا در تراکنش‌های خود هستند بدون معطلی به سراغ ارز زی کش می‌روند. این ارز دیجیتال پس از تراکنش هیچ گونه اطلاعاتی را از فرستنده، گیرنده و... باقی نمی‌گذارد و به طور کامل امنیت کاربرانش را تامین می‌نماید.

کاربران زی کش می‌توانند طی یک اقدام، تمامی اطلاعات مربوط به تراکنش را مخفی کنند و همچنین تراکنش معامله‌های خود را با توجه به قوانین پولشویی و مالیاتی بررسی نمایند. این ارز دیجیتالی برای حسابرسی بسیار مناسب است.

4. دش

دش از دیگر ارزهای رمزنگاری شده است که از سال 2014 میلادی شناخته شد. این ارز امنیت بالایی دارد به طوری که بدون مبالغه می‌توان گفت دسترسی به اطلاعات تراکنش‌های مالی انجام شده در دش تقریبا غیرممکن است، زیرا تمامی اطلاعات لازم برای انجام تراکنش به صورت درهم ریخته و نامرتب خواهد شد تا امکان استخراج اطلاعات وجود نداشته باشد.

5. ریپل

اگر به پرداخت‌های آنلاین علاقه دارید و برای این کار به دنبال روشی کم هزینه و البته مطمئن هستید، باید بدون معطلی به سراغ ریپل بروید، ارزی که از سال 2012 میلادی به خاطر امنیت و هزینه‌های کمی که در پی داشت، مورد توجه کاربران قرار گرفت. به لطف ریپل می‌توانید تراکنش‌های مالی خود را در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهید.

6. مونرو

در سال 2014 میلادی علاقمندان به ارز دیجیتال با نمونه تازه‌ای به نام مونرو آشنا شدند که امن و غیرقابل شناسایی بود به همین دلیل از همان ابتدای کارش مورد توجه قرار گرفت. مونرو برای انجام تراکنش‌های خود آدرس‌های موقتی را در نظر می‌گیرد که یک بار مصرف هستند و موجب می‌شوند تا حریم خصوصی و اطلاعات مربوط به فرستنده و گیرنده به بهترین شکل ممکن حفظ شود.

دوج کوین

7.دوج کوین

دوج کوین رمزارزی نظیربه‌نظیر و متن‌باز محسوب می‌شود که برای سرگرمی به‌وجود آمده و پلتفرمی غیرمتمرکز است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پول را به‌صورت آنلاین به‌راحتی انتقال دهند. اسم آن از مِم اینترنتی (ایده‌هایی که با اینترنت مشهور می‌شوند) دوج (doge) گرفته شده است. ارزش دوج به‌آرامی رشد کرده و بین هزاران کاربر محبوب شده است و به‌عنوان ارزی در جامعه‌های اینترنتی استفاده می‎‌شود.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟

ارز دیجیتال های زیادی وجود  داره که هر کدوم به دلیل داشتن برخی معیارها در رتبه های مختلفی قرار می گیرن. شاید از خودتون پرسیده باشین که رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟ بهتره بدونین رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس معیارهای مختلفی انجام میشه.رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است

به عبارت دیگه ارزهای دیجیتال باید برخی معیارهای خاص رو داشته باشن تا رتبه اون ها بالا بیاد. در ادامه برخی از معیارهای رتبه بندی ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی و مورد بررسی قرار می دیم تا با این معیارها آشنایی داشته باشین.

•یکی از معیارهای رتبه بندی ارزهای دیجیتال، مارکت کپ ارز دیجیتال است. بهتره بدونین رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی ها بر اساس میزان مارکت کپ و یا حجم بازار رتبه بندی میشن. برای مثال بیت کوین که بیشترین مارکت کپ بازار رو داره، در رتبه 1 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. بنابراین، هرچقدر مارکت کپ ارز دیجیتال بیشتر بشه، رتبه اون نیز بالا میاد.

•یکی دیگه از معیارهای رتبه بندی ارزهای دیجیتال، حجم معاملات روزانه هست. هرچقدر حجم معاملات روزانه یه ارز دیجیتال بیشتر بشه، رتبه بهتری از آن خودش می کنه. البته توجه داشته باشین که این معیار به تنهایی شاخص اصلی برای رتبه بندی ارزهای دیجیتال نیست.

•یکی دیگه از معیارهای رتبه بندی ارزهای دیجیتال، میزان محبوبیت اون هاست. بنابراین هرچقدر ارز دیجیتالی محبوبیت زیادی به دست بیاره، می تونه مارکت کپ بیشتری به دست بیاره و با افزایش حجم معاملات روزانه نیز در جایگاه خوبی قرار بگیره.

سخن آخر

امروزه به دلیل گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. در نهایت شما باید بهترین را انتخاب کنید و در صرافی های معتبر خرید و فروش کنید

لینک های مفید
بالا