ارز دیجیتال

نحوه انتقال توکن از شبکه اتریوم به آربیتروم

1401/10/24 0

چگونه از پل آربیتروم برای انتقال توکن از شبکه اتریوم به آربیتروم استفاده کنیم؟

پل آربیتروم برای اصلاح محدودیت‌های شبکه اتریوم طراحی شد. این راهکار باعث افزایش توان عملیاتی و کاهش کارمزدها شده و به حفظ استانداردهای مربوط به امنیت سطح بالا کمک می‌کند. این پلتفرم تحت پشتیبانی تیمی از برترین محققان، مهندسان و علاقمندان به اتریوم قرار دارد.

بیشتر بخوانید شبکه آربیتروم چیست؟

امکانات کلیدی

این پلتفرم مزایای منحصربفردی دارد:

  1. امنیت بالا:

 امنیت این راهکار توسط شبکه اتریوم تضمین شده و دیگران می‌توانند از رسیدن به نتایج بهینه سازی شده لایه دوم با استفاده از این پلتفرم مطمئن شوند.

  1. سازگاری با اتریوم:

 سازگاری با EVM (ماشین مجازی اتریوم) در سطح بایت کد. این قابلیت امکان نصب راحت قراردادهای هوشمند Vyper و Solidity یا هر زبان دیگری که به EVM قابل تبدیل باشد را فراهم می‌کند.

  1. مقیاس پذیری:

 این پلتفرم برای پشتیبانی از اکثر محاسبات قراردادهای هوشمند و ذخیره داده‌ها به صورت برون زنجیره ای طراحی شده و به این ترتیب توان عملیاتی بیشتری فراهم می‌کند.

  1. مقرون به صرفه بودن:

آربیتروم که راهکار لایه دومی برای اتریوم است با هدف به حداقل رساندن هزینه تراکنش‌ها طراحی شد.

برای انتقال دادن توکن‌های ETH با پل آربیتروم باید ابتدا کیف پول خود را به این پروتکل لایه-۲ متصل کنید. برای این کار باید به یکی از روش‌هایی که در زیر برای شما توضیح داده‌ایم، پیش بروید.

اتصال آربیتروم به متامسک

اتصال به متاسک

۱- روش یک کلیک

آربیتروم روش بسیار ساده‌ای برای متصل شدن به متامسک دارد که تنها با یک کلیک انجام می‌شود. برای متصل کردن کیف پول متامسک خود به این پروتکل لایه-۲، ابتدا به آدرس وبسایت آربیتروم مراجعه و سپس، روی گزینه Add/Switch to Arbitrum Network کلیک کنید. با این کار، یک پنجره برای شما باز می‌شود که حاوی پیامی از کیف پول متامسک است. در این پنجره، روی گزینه Approve کلیک کنید  تا پروتکل پل آربیتروم به کیف پول متامسک شما متصل شود.

۲- روش دستی

در روش دستی اتصال آربیتروم به متامسک برای انتقال اتریوم با آربیتروم باید ابتدا وارد کیف پول متامسک خود شوید. سپس، روی گزینه Settings کلیک کنید و به قسمت Network بروید. در این بخش، روی گزینه Add Network کلیک و اطلاعات خواسته شده را مطابق زیر را تکمیل کنید:

Network Name: Arb1

RPC: https://arb1.arbitrum.io/rpc

Chain ID: 42161

/Block Explorer URL: https://arbiscan.i

در مرحله بعدی برای انتقال اتریوم با آربیتروم باید توکن‌های ETH را به پل آربیتروم منتقل کنید.

نحوه استفاده از پل آربیتروم

می توانید به آربیتروم متصل شوید تا دارایی های خود را انتقال دهید، اپلیکیشن های غیرمتمرکز وب 3.0 را پیدا کنید و با کارمزد پایین تری تراکنش انجام دهید و هزینه گس کمتری در شبکه اتریوم بپردازید. برای ارسال اتریوم از شبکه اتریوم به شبکه آربیتروم، مراحل زیر را دنبال کنید.

1. به وب سایت “bridge.arbitrum.io” بروید و کیف پول متامسک خود را متصل کنید.

2. مقدار اتریوم را که می خواهید به آربیتروم انتقال دهید، وارد کنید و روی “Move funds to Arbitrum One” کلیک کنید.

3. در مرحله بعد، باید تراکنش را در کیف پول خود تایید کنید. اگرچه این تراکنش در لایه یک انجام می شود، هزینه گس کمتر آربیتروم اعمال خواهد شد.

4. در صورت تایید مقدار، روی “Confirm” کلیک کنید.

5. اکنون تراکنش به صورت “Pending” در پایین صفحه بعد ظاهر می شود.

6. حالا اتریوم را در آربیتروم دارید و می توانید ارسال و دریافت آن را شروع کنید.

از زمان رشد سریع NFTها، متاورس و اپلیکیشن های غیرمتمرکز وب 3.0 در چند سال گذشته، کارمزد بسیار بالای شبکه اتریوم مانع از توسعه بیشتر آن شده است. شبکه های لایه دو مانند آربیتروم می توانند مشکل مقیاس پذیری و کارمزد بالای تراکنش ها در این شبکه را برطرف کنند.

نحوه دسترسی به بلاک چین آربیتروم

برای دسترسی به بلاک چین آربیتروم، کاربران باید آن را از طریق یک کیف پول سازگار اضافه کنند. در این مطلب، نحوه اضافه کردن آربیتروم به کیف پول متامسک (محبوب ترین کیف پول اتریوم) توضیح داده شده است.

متامسک یک کیف پول ارز رمزنگاری است که به کاربران اجازه می دهد علاوه بر اتریوم و توکن های ERC-20، به شبکه اصلی اتریوم، اپلیکیشن های غیرمتمرکز (DApps) و NFTهای وب 3.0 آن دسترسی داشته باشند. متامسک هم دارای افزونه مرورگر و هم اپلیکیشن موبایل است.

 استاندارد ERC-20 چیست؟ توکن های ERC20 چگونه ایجاد می شوند؟

برای اتصال متامسک به شبکه آربیتروم، کاربران باید چند مرحله ساده را دنبال کنند و برخی از اطلاعات بلاک چین (از جمله شناسه شبکه، URL و نام شبکه را به این کیف پول اضافه کنند.همچنین می توان با وارد کردن آدرس صحیح توکن، آن را به آربیتروم اضافه کرد.

کدام کیف پول‌ها از شبکه آربیتروم پشتیبانی می‌کنند؟

در این قسمت بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای انتقال اتریوم در شبکه آربیتروم را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • تراست ولت
  • مث والت
  • متامسک
  • XDEFI
  • ARETH Wallet

چه چیزی Arbitrum را خاص می‌کند؟

این پروژه به عنوان یک پلتفرم ساده برای توسعه‌دهندگان در جهت راه‌اندازی قراردادهای هوشمند اتریوم، با مقیاس پذیری و کارایی بالا، طراحی شده‌است.

لازم به ذکر است که آربیتروم، تنها پلتفرم موجود برای رفع مشکلات لایه دوم اتریوم نیست. بلکه پروژه‌های بسیاری برای رفع این کاستی‌ها و با کارایی مشابه آربیتروم، به وجود آمده‌اند.

بیشتر بخوانید اتریوم چیست؟

به طور کلی

۱- انتقال اتریوم با کارمزد کم چطور انجام می شود؟

یکی از بهترین روش‌های انتقال اتریوم با کارمزد کم، انتقال اتریوم با آربیتروم است. آربیتروم یک پروتکل لایه-۲ است که می‌توانید آن را به کیف پول خود وصل کنید و تراکنش‌های اتریوم را با استفاده از این پل انجام دهید تا حداکثر سرعت و حداقل کارمزد را داشته باشند.

۲- اضافه کردن شبکه Arbitrum به متامسک چطور انجام می شود؟

برای اضافه کردن شبکه Arbitrum به کیف پول خود، می‌توانید از روش «یک کلیک» یا روش دستی اقدام کنید. در روش یک کلیک به آدرس وبسایت آربیتروم مراجعه و روی Add/Switch to Arbitrum Network کلیک می‌کنید اما در روش دستی، ابتدا متامسک را باز می‌کنید و به Settings → Network → Add Networ می‌روید. سپس، اطلاعات خواسته شده را وارد و روی گزینه Save کلیک می‌کنید.

۳- پل آربیتروم چیست؟

پل آربیتروم یک پروتکل لایه-۲ برای انتقال سریع‌تر و ارزان‌تر توکن‌های اتریوم و دیگر توکن‌های دارای استاندار ERC-20 است.

جمع بندی

با توجه به مقیاس‌پذیری پایین بلاک چین اتریوم، اپلیکیشن‌های لایه-۲ مثل آربیتروم برای انتقال سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر توکن‌های ETH و دیگر توکن‌های دارای استاندار ERC-20 بر بستر این بلاک چین توسعه یافته‌اند.

لینک های مفید
بالا