ارز دیجیتال

شبکه های انتقال تتر

1401/09/23 0

در این مقاله اطلاعاتی در مورد شبکه های انتقال تتر به شما ارائه می‌دهیم و نحوه انتقال تتر بر روی شبکه های مختلف رو بازگو می‌کنیم.

همانطور که قبلا در مقاله ارزدیجیتال تتر بیان کردیم، بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که نوسانات قیمتی زیادی داره و به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، تونسته مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار بگیره و به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها بشین و با سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین.

با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال و بلاک چین های زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. یکی از این رمز ارزها نیز، ارز دیجیتال تتر هست. تتر نوعی استیبل کوین هست که قیمت اون همیشه به صورت 1 دلار ثابت هست و سرمایه گذاران و معامله گران زمانی که نوسانات بازار شدید هست، دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودشون رو به تتر تبدیل می کنند تا سرمایه خودشون رو از نوسانات حفظ کنند. همچنین پشتوانه ارز دیجیتال تتر، دلار آمریکا هست. به عبارت دیگه، به ازای هر واحد تتر تا در بازار کریپتوکارنسی ها عرضه شده، یک دلار در بانک مرکزی نگهداری میشه.

شاید شما قصد داشته باشین تا تترهای خودتون رو به کیف پول یا صرافی انتقال بدین. بنابراین باید به شبکه انتقال توجه داشته باشین. به همین منظور باید شبکه های انتقال  تتر را بشناسید، و نحوه انتقال تتر بر روی شبکه های مختلف رو یاد بگیرید. در ابتدا به معرفی انواع تتر می‌پردازیم:

انواع تتر:

  • تتر omni
  • تتر ERC20
  • تتر TRC20
  • تتر EOS

انواع شبکه انتقال تتر:

شبکه های انتقال تتر

از انواع شبکه انتقال تتر می‌توان تتر Trc20، تتر شبکه BEP20، تتر ERC20، تتر شبکه Bep2، تتر شبکه Solana، ،تتر شبکه Polygon، تتر شبکه EOS، تتر شبکه Avax، تتر شبکه Arbitrum one و تتر شبکه Kucoin Community Chain را نام برد.

تتر Trc20 چیست؟ 

همونطور که در بخش قبلی نیز گفتیم، ارز دیجیتال تتر بر روی اکثر شبکه های بلاک چینی مختلف وجود داره که یکی از این شبکه ها، استاندارد TRC20 هست. این شبکه نوعی استاندارد ایجاد توکن در بلاک چین ترون هست.همونطور که در بخش قبلی نیز گفتیم، ارز دیجیتال تتر بر روی اکثر شبکه های بلاک چینی مختلف وجود داره که یکی از این شبکه ها، استاندارد TRC20 هست. بهتره بدونین به ارز دیجیتال تتر که بر روی شبکه TRC20 قرار داره، تتر TRC20 گفته میشه. این شبکه نوعی استاندارد ایجاد توکن در بلاک چین ترون هست. جاستین سان مدیر عامل ترون، تبلیغات زیادی در مورد این پروژه بلاک چینی انجام داده و سعی کرده کاربران شبکه اتریوم رو به سمت بلاک چین خودش جذب کنه. او با شبیه سازی شبکه TRC20 به توکن های اتریوم و انتخاب اسم شبکه شبیه به اون ها برای توکن های بلاک چین خودش، تلاش کرده طرفداران این بلاک چین رو جذب ترون و تتر TRC20 کنه.

تتر شبکه BEP20:

یکی دیگه از انواع شبکه های انتقال تتر، شبکه اسمارت چین یا همون استاندارد BEP20 هست. به عبارت دیگه، شما می تونین ارز دیجیتال تتر خودتون رو با استفاده از شبکه بلاک چینی اسمارت چین نیز انتقال بدین. این شبکه نیز ویژگی ها و مزایای خاص خودش رو داره که مورد توجه معامله گران و کاربران بازار ارزهای دیجیتال قرار می گیره. استاندارد Bep20 در واقع استانداردی برای ایجاد توکن های Fungible یا تعویض پذیر هست که در شبکه بایننس اسمارت چین تعریف شده و توسعه دهنده ها در قراردادهای هوشمند باید برای ایجاد توکن های خودشون از استاندارد Bep20 استفاده کنند. به همین دلیل محبوبیت این شبکه روز به روز در حال افزایش هست.

تتر ERC20 چیست؟

یکی دیگه از انواع شبکه های انتقال تتر، شبکه اتریوم یا استاندارد ERC20 هست. همچنین این شبکه دومین شبکه بلاک چین در بین شبکه های موجود در بازار کریپتوکارنسی هاست که مزایا و کاربردهای زیادی داره و همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال معامله گران و کاربران بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. از جمله از این قابلیت ها می تونیم به امکان ساخت توکن بر روی شبکه بلاک چین اون اشاره کنیم. به عبارت دیگه شما می تونین توکن هایی مبتنی بر استاندارد ERC20 بسازین، البته توجه داشته باشین که کارمزدهای این شبکه بالاست و باید پول لازم برای پرداخت هزینه های کارمزد اون رو داشته باشین.

تتر شبکه Bep2:

یکی دیگه از انواع شبکه های انتقال تتر، شبکه Bep2 هست. Bep2 مخفف عبارت Binance Chain Evolution Proposal 2 نوعی استاندارد فنی برای ایجاد و استفاده از توکن های جدید در زنجیره بایننس هست. به عبارت دیگه هدف از این استاندارد جدید ایجاد برخی قوانین مشخص برای عملکرد توکن ها در بستر زنجیره بایننس هست. همچنین این شبکه نیز ویژگی ها و مزایای خاص خودش رو داره که باعث میشه تا مورد استفاده معامله گران و کاربران بازار ارزهای دیجیتال

قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. از جمله از این ویژگی ها می تونیم به قابلیت صدور، کل عرضه، آدرس منبع و اسم توکن اون اشاره کنیم.

تتر شبکه Solana:

solana

یکی دیگه از انواع شبکه های خرید تتر، شبکه Solana هست. شبکه سولانا نوعی شبکه بلاک چین تک زنجیره ای و مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام نمایندگی شده هست که ویژگی ها و کاربردهای زیادی داره. همچنین شما می تونین ارز دیجیتال تتر رو بر روی این شبکه خرید و فروش کنین و واریز و برداشت های خودتون رو هم با استفاده از این شبکه بلاک چینی انجام بدین. توکن SOL نیز رمز ارز بومی شبکه سولانا هست که برای پرداخت هزینه های مربوط به کارمزد تراکنش مورد استفاده قرار می گیره. بنابراین برای این که بتونین واریز و برداشت های خودتون رو انجام بدین و خرید و فروش تتر انجام بدین، باید مقداری توکن SOL در کیف پول ارز دیجیتال خودتون داشته باشین تا بتونین هزینه های مربوط به کارمزد این شبکه رو پرداخت کنین.

سرعت انجام تراکنش ها در شبکه Solana نیز بسیار بالا هست. بهتره بدونین در بین همه شبکه های موجود این بلاک چین دارای سرعت بالایی هست. به عبارت دیگه این شبکه تونسته با استفاده از برنامه های ترکیبی، اعتبارسنجی معامله هارو

با سرعت بالایی انجام بده و اجرای قراردادهای هوشمند رو به صورت سریع انجام بده. بنابراین شما می تونین به صورت سریع تراکنش مربوط به ارز دیجیتال تتر رو در این شبکه انجام بدین.

تتر شبکه Polygon:

یکی دیگه از انواع شبکه های خرید تتر، شبکه Polygon هست. بهتره بدونین شبکه پالیگان یه راه حل مقیاس پذیری لایه 2 اتریوم هست که تراکنش های سریع تر با کارمزد کمتر رو برای کاربران فراهم می کنه. بنابراین شما می تونین با استفاده از شبکه پالیگان تراکنش های مربوط به ارز دیجیتال تتر یا سایر ارزهای دیجیتال رو به صورت سریع انجام بدین و کارمزد کمتری پرداخت کنین. نکته قابل توجه این هست که برای اینکه بتونین خرید ارز دیجیتال تتر و فروش تتر خودتون با استفاده از این شبکه انجام بدین، باید مقداری توکن پالیگان در ولت خودتون داشته باشین تا بتونین هزینه های مربوط به هزینه کارمزد تراکنش رو پرداخت کنین.

تتر شبکه EOS

یکی دیگه از انواع شبکه های برای خرید تتر، شبکه EOS هست. شبکه آیاس نوعی پلتفرم مبتنی بر بلاک چین هست که رمز ارز بومی خودش رو داره و برای پرداخت هزینه های مربوط به تراکنش مورد استفاده قرار می گیره. همچنین این شبکه بلاک چینی از سال 2017 فعالیت خودش رو شروع کرده. هدف از راه اندازی این شبکه بلاک چینی اجرای برنامه های غیر متمرکز یا Dapp ها و انجام تراکنش های بدون کارمزد و سریع رو امکان پذیر می کنه. به عبارت دیگه شما می تونین با استفاده از شبکه آیاس با پرداخت کارمزد ناچیز و در حد صفر و به صورت سریع ارز دیجیتال تتر بخرین و بفروشین و نقل و انتقالات خودتون رو انجام بدین.

تتر شبکه Avax:

یکی دیگه از بهترین شبکه ها برای انتقال تتر، شبکه AVAX هست. شبکه آواکس نوعی پلتفرم بلاک چینی هست که به عنوان یکی از رقبای شبکه اتریوم فعالیت می کنه. همچنین توکن بومی از شبکه نیز AVAX هست که برای پرداخت هزینه های مربوط به تراکنش مورد استفاده قرار می گیره. بنابراین اگه شما نیز قصد دارین تا با استفاده از شبکه AVAX تتر یا سایر ارزهای دیجیتال رو انتقال بدین، باید مقداری توکن AVAX رو در کیف پول ارز دیجیتال خودتون داشته باشین تا بتونین تراکنش های خودتون رو انجام بدین. نکته قابل توجه این هست که تراکنش در شبکه آوالانچ تقریبا به صورت فوری پردازش میشه، چون این شبکه مقیاس پذیری رو در اولویت قرار میده.

تتر شبکه Arbitrum one:

یکی دیگه از بهترین شبکه ها برای انتقال تتر، شبکه Arbitrum one هست. شبکه آربیتروم وان نوعی رول آپ بر روی شبکه اتریوم هست که موفق ترین راهکار افزایش مقیاس گذیری فعلی فعال در شبکه اتریوم محسوب میشه. این شبکه سازگار با ماشین مجازی اتریوم یا EVM، هم اکنون میزبان بیش از 2.5 میلیارد سرمایه همچنین شبکه آربیتروم یکی از پلتفرم های ارائه دهنده لایه دوم با هدف کاهش کارمزد تراکنش ها در شبکه اتریوم هست. این شبکه در مدت زمان حضور خود در حوزه ارزهای دیجیتال مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته و بسیاری از پلتفرم های مطرح در حوزه دیفای شبکه اتریوم با استفاده از این شبکه کارمزدهای شبکه رو به میزان قابل توجهی کاهش دادن.

تتر شبکه Kucoin Community Chain:

یکی دیگه از بهترین شبکه ها برای انتقال تتر، شبکه Kucoin Community Chain هست که با اسم مخفف KCC نیز شناخته میشه. بهتره بدونین شبکه KCC نوعی زنجیره عمومی با کارایی بالا و غیر متمرکز هست که توسط صرافی ارز دیجیتال کوکوین برای همه کاربران بازار ارزهای دیجیتال راه اندازی شده و شما نیز می تونین با استفاده از این شبکه ارزهای دیجیتال خود مخصوصا ارز دیجیتال تتر رو انتقال بدین. این زنجیره مبتنی با هدف ارائه یه تجربه کاربری بلاک چین با سرعت بالا، راحت و کم هزینه به کاربران جامعه ایجاد شده و تونسته از زمان راه اندازی تاکنون موفقیت های چشمگیری داشته باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 11 شبکه انتقال تتر، اطلاعاتی در مورد انواع شبکه های انتقال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی میزان کارمزد شبکه های انتقال تتر بپردازیم و نحوه انتقال تتر بر روی شبکه های مختلف رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

همونطور که گفتیم، در حال حاضر و در زمان نوشتن این مقاله حدود 11 شبکه بلاک چینی برای انجام تراکنش های مربوط به ارز دیجیتال تتر وجود داره که می تونین با استفاده از این شبکه تراکنش های خودتون رو انجام بدین. همچنین شما می تونین در صرافی اینانس ارز دیجیتال تتر رو بر روی 11 شبکه بلاک چینی مختلف خرید و فروش کنین و از این مزایا برخوردار بشین.

لینک های مفید
بالا